Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

KL: Samme kedel som Benekov?

Spørgsmål vedr. KL samt det tilbehør der laves til KL Stokerfyr
Besvar
levi

KL: Samme kedel som Benekov?

Indlæg af levi » 25 maj 2007 20:22

Man kan nøjes med at kigge på din signatur Ulrik - er det ikke et samarbejde med Karsten - eller tager jeg helt fejl ?

Mvh Søren


levi

Indlæg af levi » 25 maj 2007 20:23

Klaus skrev:At Karsten slipper nemt indtil videre handler jo nok om troværdighed :wink:
Hvis han har lovet noget han ikke kunne holde er der nok ingen der er i tvivl om han finder en løsning.. Altså troværdighed og problemløsning :lol:
Ok - han kommer og svejser nye plader i din stoker ?

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Indlæg af Ulrik » 25 maj 2007 20:27

levi skrev: Her er et bevis på din troværdighed, eller er det blot det du er blevet orienteret om - ligesom vi andre er blevet orienteret om nogle andre ting ?
Karsten citerede det HAN HAVDE FÅET AT VIDE at der stod i nogle papirer han ikke selv havde.
De oplysninger videregav jeg.
Jeg kan klare en hetz - og jeg lægger også selv op til det, men det forklarer ikke at Karsten slipper så nemt indtil videre ?
Langt de fleste at forumets brugere, bruger ikke dette til at svine andre til.
Det har du gjort, du startede hetzen mod Liagro.
Og du fik derfor på hatten for det.

Som tidligere skrevet har jeg tillid til at Karsten kommer med en udmelding.
Det tror jeg også den andre Benekov ejere har.
Karsten sviner ikke andre til og kaster ikke med sten.
Derfor har du ikke set nogen hetz mod ham.

Kan du lære noget af det? Nej, sikkert ikke.....
MvH Ulrik©

Brugeravatar
Klaus
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 3772
Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
Mit fyr: MGM Comfort 15KW
Areal: 185kvm
Brændsel: De billigste træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Dagligt forbrug: 10-16kg
Årligt forbrug: Forventet 4 ton
Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 2 gange

Indlæg af Klaus » 25 maj 2007 20:29

levi skrev: Ok - han kommer og svejser nye plader i din stoker ?
Hmm. Var det VVS-Eksperten du repræsenterer ?

levi

Indlæg af levi » 25 maj 2007 20:50

Hvis vi nu går tilbage - hvem var det så egentlig der startede ?

Var det ikke Karsten der begyndte at forklare om bedre ledninger osv. ?

Jeg tror efterhånden der er kogt nok suppe på den tråd her, I flytter fluerne fra hundelorten ved at flytte fokus over på troværdighed, og billeder af en opsprættet kl-stoker... - selv om I tidligere var imponeret over vores dokumentation - så stoppede legen brat da I fandt ud af at benekov ikke var det I troede den var. - Sandheden er ikke sjov, slet ikke noget man har givet mange penge for den.

Det er jo i bund og grund jer der har købt noget I ikke har købt, jeg kan være ligeglad - men syntes nu alligevel at de fornødne kommentarer kræves - ligesom det blev krævet af mig at fremvise dokumentation.

Jeg kan godt se jeg snakker i blinde, for I vil aldrig give mig ret i det jeg siger, I er benekov folk - og det skal I have lov til at være.

Jeg kan dog trøste mig med at nye brugere, som endnu ikke har købt en stoker kan læse dette indlæg inden køb - og selv vurdere sagligheden.

Ja Klaus - det er det firma jeg repræsenterer, det er jo os der forhandler den opsprættede kl-stoker.

Mvh Søren


levi

Indlæg af levi » 25 maj 2007 20:55

Ulrik find et sted jeg sviner Karsten til - jeg spørger egentlig blot på en kommentar som jeg mener I har krav på at få.

Nemlig hvad han vil gøre ved at jeres dyrt købte kedler ikke er lavet af Corten stål.

Jeg skrev han var den eneste der havde løjet - det står jeg også ved - han løj igennem dig - bevist eller ubevist, sagde han at han havde papirer på at stokeren var lavet af Corten stål.

Slut herfra indtil videre - vi kommer ikke sagens kerne længere - vi udvikler istedet et forum til en kælligeklub, det gavner ingen af os.

Mvh Søren

Brugeravatar
Klaus
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 3772
Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
Mit fyr: MGM Comfort 15KW
Areal: 185kvm
Brændsel: De billigste træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Dagligt forbrug: 10-16kg
Årligt forbrug: Forventet 4 ton
Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 2 gange

Indlæg af Klaus » 25 maj 2007 21:11

Den der startede med at flytte fluer var vist dig Levi, da du kom med certifikatet hvor der stod KL ikke er lavet corten, var der tilfældigvis også billeder med af en tæret polsk Benekov fra før 2001...
Lige lidt mere smag til suppen :o

Askham
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 117
Tilmeldt: 30 dec 2006 15:40
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Hals
Kontakt:

Indlæg af Askham » 25 maj 2007 22:14

Som ny Benekovejer er jeg nu spændt på hvad Karsten vil gøre ved de fejlagtige oplysninger som er fremkommet om Benekoven...

Jeg er også lidt i tvivl om de 8 års garanti nu også holder fordi det står her i forummet. Jeg ser derfor frem til et juridisk holdbar dokument fra Liagro, som dokumenterer at jeg har 8 års garanti på min Benekov.

Benekoven er bestemt ikke uden fejl jeg har haft en del besøg hvor der er blevet rettet forskellige ting. Dog vil jeg understrege at selvom Karsten ikke altid er lige hurtig, bliver fejlene hen ad vejen rettet uden brok.

Jeg anede ikke KL stokeren fandtes, og havde nok ikke valgt den alligevel, fordi jeg vil fyre med korn. Men ellers er det da interessant at spare 15.000 - hvem vil ikke gerne det? :) Kan man iøvrigt ikke bare putte en tornado i KLstokeren?
Hilsen
Bent

Brugeravatar
Slivsgaard
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 96
Tilmeldt: 04 jan 2007 10:40
Mit fyr: Benekov L25 silver
Areal: 200
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4720
Årligt forbrug: 5 tons
Geografisk sted: Præstø (sydsjælland)
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 1 gang

Indlæg af Slivsgaard » 25 maj 2007 22:45

NU ER DET VEL VED AT VÆRE PÅ TIDE AT LÆGGE SAGEN PÅ HYLDEN.
Man kan vel lære, at man skal være påpasselig med hvad man hører og skriver, samt ikke mindst hvad man truer med.
brug nogle af de krafter i har med hver jeres fyr.
Min Far har en KL og jeg selv et benekov fyr og der er forskel på disse 2 fyr.

Brugeravatar
Flunk
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 5377
Tilmeldt: 02 jan 2007 10:20
Mit fyr: Scotte 16 kW med Blackstar BS1016 kedel
Areal: 186 + 160 l VVB
Brændsel: 8 mm Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3660
Geografisk sted: Sjælland N / Slagslunde
Modtaget likes: 1 gang

Indlæg af Flunk » 26 maj 2007 13:14

Hej Liagro
De 8 års garanti hænger vel sammen med at anlægget er monteret af en autoriseret eller godkendt montør eller hvad ?
Hvis der var anvendt cor-ten stål i kedlen, ville en smule kondens en gang imellem ikke have haft den katastrofale virkning på kedlens holdbarhed det har nu ?
Som nylig køber af en Benekov R15, til kornfyrring med Tornado, føler jeg mig taget i r.... :evil: :evil:
Hvis jeg skal sikre mig at der aldrig kommer kondens i kedlen ved lavlast,
skal jeg måske en stor del af året køre med en røggastemperatur på 5-10 grader højere end det jeg havde planlægt med en kedel i cor-ten stål.
Hvad betyder det for årsvirkningsgraden ?
Hvem kompenserer mig for den dårligere årsvirkningsgrad i de næste mindst 8 år ?
Jeg ser frem til et udspil fra Karsten til kompensering af alle de der har købt en Benekov under falske forudsætninger.
Flunk
__________________________________________________________

Flunk ( Claus )

Online: http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/d ... ?mac=Flunk


Besvar