Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

pillemadsen/tyskbioenergi.dk

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
nicolaj mogensen
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 93
Tilmeldt: 03 feb 2010 22:04
Mit fyr: bio18
Areal: 150
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9870
Årligt forbrug: håber 5 tons
Geografisk sted: sindal

pillemadsen/tyskbioenergi.dk

Indlæg af nicolaj mogensen » 12 apr 2011 20:02

er det samme mand der står bage dem

billider er de samme på mange af tinge :? :? ???


Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: pillemadsen/tyskbioenergi.dk

Indlæg af Bigfoot » 13 apr 2011 06:09

nej det er to forskellige vognmænd.

Allan Fogh Madsen står bag pillemadsen, og Roland Hahn står bag bioenergi...

pt har de hver sin adresse, hvor hahn hører til ved Freiberg i Süderlügum.
Men jeg kan se at de kommer til at have samme adresse efter 1. maj. Men det er et stort lager i Flensborg, som de begge hører til hos. Ligesom så mange andre også gør.

At de har samme billeder, skyldes nok at de sælger det samme. Så det er nok leverandøren som udleverer de billeder.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Albert
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 826
Tilmeldt: 05 apr 2010 05:50
Modtaget likes: 1 gang

Re: pillemadsen/tyskbioenergi.dk

Indlæg af Albert » 13 apr 2011 10:37

Der dukker til stadighed nye navne op på firmaer som vil sælge boibrændsel i grænselandet,det skulle jo så afspejle en øget konkurence,men dykker man lidt ned i firmaadr.er der påfaldene mange der har kontor på samme adr.??
Tager man den omtalte Hahn,så har han gennem længere tid haft hovedkontor i Flensburg sammen med en del andre,men når man kigger på firmanavnet,så har det umiddelbart hjemsted i Tønder??
Der må være penge i skidtet,det kunne være man skulle overveje at importere hele skibsladninger til Flensburg,det koster jo ikke mange basører at oprette et firma dernede.

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: pillemadsen/tyskbioenergi.dk

Indlæg af Bigfoot » 13 apr 2011 12:56

Albert » 13 Apr 2011, 10:37 skrev:Der dukker til stadighed nye navne op på firmaer som vil sælge boibrændsel i grænselandet,det skulle jo så afspejle en øget konkurence,men dykker man lidt ned i firmaadr.er der påfaldene mange der har kontor på samme adr.??
Tager man den omtalte Hahn,så har han gennem længere tid haft hovedkontor i Flensburg sammen med en del andre,men når man kigger på firmanavnet,så har det umiddelbart hjemsted i Tønder??
Der må være penge i skidtet,det kunne være man skulle overveje at importere hele skibsladninger til Flensburg,det koster jo ikke mange basører at oprette et firma dernede.
nu skal du ikke blande æbler og bananer....

Spedition Hahn har tidligere haft hjemstavn i Tønder, men grundet transportbranchens køren rundt i betalingerne, så har han skiftet til tyske plader. Derfor han har haft "kontor" i flensborg, ligesom så mange andre danske firmaer har haft, og stadig har. Jeg har set det hus, og for pokker der er mange postkasser. Det er et advokatfirma, som arbejder i det der dansk-tyske halløj der.
Deres "firma" hører vist stadig til i Tønder, så vidt jeg ved. Jeg kan huske alt bøvlet vi havde med at omregistrere deres biler dengang. (var lærling ved MAN, da han fik en stak nye biler.)
Pillemadsen, er jo endnu en tysk postkasse der bærer en dansk vognmand, nemlig Allan Fogh Madsen fra Rinkenæs ved Gråsten. Han kører egentlig kun entreprenørkørsel, asfalt, sand, grus og sådan.
Han har oprettet dette firma i flensborg, hvorfra han sælger træpiller. Og så har han et par biler, som kører med gaffeltruck på traileren, som så leverer piller og sådan.

I Tyskland er det ikke unormalt at man har et stort lager, hvor flere firmaer hører hjemme i. Det er meget almindeligt. Har prøvet det flere gange da jeg kørte eksport, at indtil flere firmaer var på samme adresse, de havde bare hver deres rampe til deres gods. Sjovt nok det samme personale til at håndtere det hele, men sådan er det nu engang i tyskland.
Uden at vide det med sikkerhed, så tror jeg faktisk at dette lager rummer store mængder piller, som stadig er ejet af leverandøren, men så snart at pillemadsen f.eks sælger 10 paller, jamen så faktureres han fra leverandøren i samme øjeblik, som kunden får sin regning fra ham.
Så derfor skal der ikke stå 5x30 paller barlinek, til hver sin forhandler, men blot 30, som de alle sammen sælger af, og hver har deres avange på.

Ideen er jo genial, når man ser på reglerne for grænsehandel og tysk moms, i forhold til de danske priser.
Så vi skal bare håbe at regeringen holder sig fra at rode mere i det.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


Besvar