Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

død stationær pc, nu mangler jeg jo en ny...

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
Kaptajn Krogh
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 65
Tilmeldt: 04 feb 2011 14:29
Mit fyr: Scotte 10kw, Opop Blackstar 20
Areal: 165
Brændsel: Barlinek eco pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5600
Dagligt forbrug: Ca. 11kg
Årligt forbrug: ???

Re: død stationær pc, nu mangler jeg jo en ny...

Indlæg af Kaptajn Krogh » 30 mar 2011 18:36

Zarge » 30 Mar 2011, 17:04 skrev:Nu har jeg klampet på dyret siden i formiddags, of jeg har ikke oplevet andet brok end lidt bøvl med en windowsopdatering ( er dog løst) Så hvis det fortsætter så er jeg sgu godt tilfreds...
Har været inde og snuse.
Harddisk er en Seagate Barracuda LP 2T
Psu er FSP450
grafikkort,bundkort og ram står der ikke noget på...

Jamen tillykke med den også selvom det ikke er en Mac ;-) Så må du jo lige holde os opdateret om den opfører sig som den skal for fremtiden :-)


Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Re: død stationær pc, nu mangler jeg jo en ny...

Indlæg af Zarge » 30 mar 2011 19:22

Tak tak skal jeg gøre:-)

Brugeravatar
Jan_Al
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 486
Tilmeldt: 09 okt 2008 19:54
Mit fyr: KSM 175-13
Areal: 154
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 6430
Dagligt forbrug: ca. 20Kg.
Årligt forbrug: Sæson 09/10= 6,4T
Geografisk sted: Als, Sønderjylland
Givet likes: 16 gange
Modtaget likes: 7 gange

Re: død stationær pc, nu mangler jeg jo en ny...

Indlæg af Jan_Al » 30 mar 2011 20:07

Her kan du finde en masse fiduser til de forskellige pc'er og andet fra Medion: http://www.medionsupport.com/phpbb2/index.php
Og tillykke med købet forresten :great:

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Re: død stationær pc, nu mangler jeg jo en ny...

Indlæg af Zarge » 11 apr 2011 10:44

Lige en lille opfølgning... Jeg bøvler med windowsupdate til sp1, og har prøvet lidt af hvert...
Så jeg beslutte mig for at gi hotline et kald, det kunne der vel ikke ske noget ved...
Der var lige 5min kø, fik fat i en frisk gut, jeg nævnte problemet med opdatering, hvortil han med det samme spurte om det var en MD8890, som det jo var... "Øh ja...UPS der er sket en brøler i instllationen fra fabrikken på den model, som gir en gevaldig masse problemer med windowsupdate, så der er nok desværre ikke andet for end at lave en rå installation fra bunden, det plejer at løse problemet..."
Nu har jeg ikke lige fået taget mig sammen endnu... Men det lød til at han vidste hvad han snakkede om, og han lød reel nok, så nu må vi se... Det kunne nu også være meget rart med en "rigtig" installation, selvom jeg har fjernet det meste af det fedt der jo altid er med i denne slags preinstallationer, så er der jo altid lidt, og så kunne man jo også få ompartioneret disken... 2TB som system drev er lige rigeligt, kunne være rart med et datadrev også... ;-)
Bare lige en lille fortælling fra hverdagen...

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Re: død stationær pc, nu mangler jeg jo en ny...

Indlæg af Zarge » 17 maj 2011 21:34

Hejsa, lige en opfølgning... Jeg har rodet en del siden...
En reinstallation viste sig som, som den kloge mand sagde, at løse update problemet...
Siden er harddisken desværre røget sig en tur... Den kører endnu, men er begyndt at generere bad sectors, så jeg har skiftet den ud...
Her står jeg så i "pakke købs dilemaet"... Har snakket med medion igen, og de vil naturligvis udbedre fejlen, hvis jeg sender hele maskinen til tyskland, og det vil is den selv tage ca 1 måned... ( at købeloven så foreskriver at "fejl og mangler skal udbedres uden væsenlig ulempe for kunden..." mener de åbenbart ikke bliver ramt af at undvære maskinen i 1 måned...)
Seagate vil ikke æde den da disken er solgt fra dem som OEM og det der jo egentlig fair nok...
Så jeg tror enden bliver at jeg kyler disken efter katten, monter en af de gamle diske fra stakken som datadrev, og køber mig en SSD som system disk (Denne kører i anden tråd)...
Men bortset fra dette, som man vel kan forvente med et færdigkøbet produkt... så er jeg stadig godt tilfreds med dyret, og har ikke fortrut købet... ;-)
Lige en lille update fra mig... ;-)


Brugeravatar
Bjørn
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 81
Tilmeldt: 22 jan 2007 13:14
Mit fyr: Benekov R15 m/Linux
Areal: 165
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: CA 25
Årligt forbrug: 6 T
Geografisk sted: Havdrup
Kontakt:

Re: død stationær pc, nu mangler jeg jo en ny...

Indlæg af Bjørn » 18 maj 2011 08:56

Det var da surt at den driller, og at servicen ikke er bedre :(
Jeg har nok bare været heldig med min, den har ikke slået en teknisk bøvs siden jeg fik den i 2005 eller -6.

Har så selv købt den nyeste (og største, mindre kan vel ikke gøre det) IMac 27 ".
Det kører (efter lidt tilvending) som en drøm. Det eneste jeg undrer mig over, er at det ikke er mere at pille ved .... icon_cheesygrin.gif
Mvh. Bjørn

Brugeravatar
svæver
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 256
Tilmeldt: 04 jan 2007 18:16
Mit fyr: nu med Atmos dc32+1500 liter vand
Areal: 250

Re: død stationær pc, nu mangler jeg jo en ny...

Indlæg af svæver » 18 maj 2011 12:21

Zarge » 17 May 2011, 21:34 skrev:Hejsa, lige en opfølgning... Jeg har rodet en del siden...
En reinstallation viste sig som, som den kloge mand sagde, at løse update problemet...
Siden er harddisken desværre røget sig en tur... Den kører endnu, men er begyndt at generere bad sectors, så jeg har skiftet den ud...
Her står jeg så i "pakke købs dilemaet"... Har snakket med medion igen, og de vil naturligvis udbedre fejlen, hvis jeg sender hele maskinen til tyskland, og det vil is den selv tage ca 1 måned... ( at købeloven så foreskriver at "fejl og mangler skal udbedres uden væsenlig ulempe for kunden..." mener de åbenbart ikke bliver ramt af at undvære maskinen i 1 måned...)
Seagate vil ikke æde den da disken er solgt fra dem som OEM og det der jo egentlig fair nok...
Så jeg tror enden bliver at jeg kyler disken efter katten, monter en af de gamle diske fra stakken som datadrev, og køber mig en SSD som system disk (Denne kører i anden tråd)...
Men bortset fra dette, som man vel kan forvente med et færdigkøbet produkt... så er jeg stadig godt tilfreds med dyret, og har ikke fortrut købet... ;-)
Lige en lille update fra mig... ;-)

Hej vi havde en bærbar hvor disken stod af, der kom et fragtbrev fra medion afsted det gik og retur m ny disk og styresystem installeret, alt i alt een uge.

/jørgen
Fri som fuglen, 1000 m oppe.
Svæveflyvning er det sjoveste man kan foretagesig----med bukser på----.
EB

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Re: død stationær pc, nu mangler jeg jo en ny...

Indlæg af Zarge » 18 maj 2011 16:32

Humm... tja, de sagde bare selv ca en måned... men skidt, sådan er det jo når man køber pakkeløsninger...
Men som jeg skriver i en anden tråd, så overvejer jeg at købe et SSD som system drev, og så snupper jeg bare en gammel disk eller to i stakken og bruger til opbevaring, Så skaden er ikke så stor... Men det er altit træls når et stykke legetøj der skulle holde længe kun holder en måned... ;-)


Besvar