Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

KL: Samme kedel som Benekov?

Spørgsmål vedr. KL samt det tilbehør der laves til KL Stokerfyr
Besvar
Brugeravatar
Klaus
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 3772
Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
Mit fyr: MGM Comfort 15KW
Areal: 185kvm
Brændsel: De billigste træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Dagligt forbrug: 10-16kg
Årligt forbrug: Forventet 4 ton
Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 2 gange

KL: Samme kedel som Benekov?

Indlæg af Klaus » 25 maj 2007 19:45

Jamen jeg er da ked af at jeg har fortalt Benekov er lavet i corten stål, sorry..


Jeg får nok ingen undskyldning af Levi for at tale sandt, og nok heller ikke en buket roser af Karsten for at fortælle usandheder ..


Men ved et trylleslag fik jeg da 8 års garanti på min kedel, indtil nu har den "kun" haft 2 år..
Men det ændrer ikke, jeg ikke har fået en kedel af corten stål som jeg har købt, det vil jeg da gerne have en forklaring på af Karsten !


levi

Indlæg af levi » 25 maj 2007 19:53

Davs Klaus.

Hvorledes har du fået den oplysning at kl-stokeren ikke er lavet af Corten stål ?

Som sælger af produktet er jeg forfærdet over din oplysning - især taget i betragtning af at producenten ved kontraktindgåelse forsikrede os om at kedlen var lavet af netop denne ståltype..

Jeg håber på noget konkret materiale fra dig - så jeg straks kan kontakte fabrikken og få en forklaring på dit forhåbentligt veldokumenterede argument.

Hvis du ikke har dokumenter/belæg for din udtalelse vil jeg via vores advokat undersøge hvad et sådant "postulat" kan medføre af retslige represalier.

Har du derimod ret, skal jeg personligt sørge for der bliver taget hånd om sagen øjeblikkeligt !

-----------------------------------------

Det var det her jeg skrev i mit første indlæg - skriver jeg ikke "HAR DU DERIMOD RET - SKAL JEG SØRGE FOR DER BLIVER TAGET HÅND OG SAGEN ØJEBLIKKELIGT."

Klaus havde ret - og jeg tog hånd om sagen øjeblikkeligt som jeg sagde jeg ville - er der nogen trussel - nej for manden havde jo ret.

Skal jeg undskylde ? - Nej for jeg mener det jeg skriver, selvom det godt kunne være pakket bedre ind i vat.

Du skal heller ikke undskylde noget Klaus - du sagde hvad du havde hørt - vi fik det bekræftiget - og vi fik tingene rettet.

Vi er hermed alle blevet klogere.

Mvh Søren

søren ø
Supporter
Supporter
Indlæg: 1018
Tilmeldt: 01 jan 2007 21:06
Mit fyr: Benekov pl27
Areal: 180
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: midtfyn
Kontakt:

Indlæg af søren ø » 25 maj 2007 19:59

Hvis jeg må nøjes med at svare i et enkelt indlæg :wink:

Levi: Kan du ikke lige bestemme dig. Har den været lavet af cortenstål eller har den ikke. Hvis den ikke har, har i da bollet jeres kunder i røven når i har fortalt dem det. Liagro måske ligeså, men den skal jeg nok tage med Karsten personligt.

Ja gu forsvarer jeg min benekov, sjovt nok forsvarer du din KL, er der forskel på os???

Nu er jeg selv i branchen og ser en masse forskellige fyr, nogle er gode til det ene og nogle til det andet. Hvilket fyr der er bedst til korn eller piller er en helt anden diskussion. Men faktum er at jeg har både set Reka, twinheat, baxi og passat, der alle har haft problemer med foskellige ting.

Jeg mener stadig der er milevidt forskel på kvaliteten af de to kedler. Mange af forskellene kan jo ses med det blotte øje. Andre opdager man først når man har købt dem. Jeg skal ikke påstå min Benekov er fejlfri, det ville være løgn, men jeg mener stadig den er mere solid en KL. Mener du noget andet, så fred være med det.
Iøvrigt kan man ikke så bestemt påstå at Benekov ikke er merprisen værd. Vi har set et par beviser på http://www.nettokedler.dk/kl hvad mon der mere gemmer sig hvis man søger dybere. Og hvad er jeres udnyttelsesgrad af brændslet, kan ikke finde nogle tests.

Styringen er et kapitel for sig. Jeg købte min for 3 år siden med den gamle relæstyring, hvilket kørte fint. Men ville da være et skarn hvis jeg sagde den ikke kørte bedre med den nye. Ting som får fyret til at starte roligt op efter pause, kan stille blowergraph og med få tryk låse styringen så den ikke kører over f.eks. 60 % i ydelse er da nemt og lækkert. Men hvis i ville "keep it simple" hvorfor tilbyder i så overhovedet en anden styring.

Mht. om man er fredet hvis man betaler til siden siger det vidst mere om dig som person end om dette forum. Om der kører en hetz imod dig syntes jeg ikke, måske du ligger som du har redt med dine til tider lidt udfarende indspark i denne debat. Og en 14 årig kan ikke komme på handelsskole :)

levi

Indlæg af levi » 25 maj 2007 20:10

Hej Ulrik - nu vil jeg gerne pensle ud hvad det du siger, egentlig betyder i den anden ende.
Ulrik skrev:Levi -> Jeg har læst dine indlæg igennem og opfatter dig som værende utroværdig.
Nu vil jeg citere nogle af dine indlæg og fortælle hvorfor:


Citat 1:
Ons 25 apr, 2007 11:33 Det ser ud til at det generelt hos VVS Eksperten er opfattelsen at Kl er udført i Corten

Nej - som jeg skrev og har skrevet så var Jeg og importafdelingen overbevist.


Citat 2:
Ons 25 apr, 2007 14:31 Det ser ud til at det generelt hos VVS Eksperten er opfattelsen at Kl er udført i Corten

Nej stadig kun Jeg og importafdelingen.


Citat 3:
Tors 26 apr, 2007 09:25 Det ser ud til at det generelt hos VVS Eksperten er opfattelsen at Kl er udført i Corten
Vedr. det du skriver til Klaus i det citerede om en sælger har sagt en Kl ikke er i Corten.
Ja, så beviser det blot at i/du RENT_FAKTISK har fortalt jeres/dine kunder at den ER i Corten?!?


Nej det beviser der er en kunde der har spurgt på hvilken jerntype kedlen er lavet af - sælgeren svarer rigtigt - spørgsmålet om hvilken jern der er i vores kedler er ikke et normalt samtaleemne ved en fremvisning, så din konklusion her er forkert. - vi snakker heller ikke om ledningerne, og lejerne i motoreren osv.- hvis kunden havde spurgt MIG havde jeg sagt Corten stål, men det gjorde kunden heldigvis ikke


Citat 4:
Fre 27 apr, 2007 14:18 Og skal man give den rigtige information, skal man vel fortælle at den er lavet i Corten stål?
Og det har du/i ikke sagt til jeres kunder?

Nej som tidligere nævnt er det ikke en oplysning man bruger ved salg af vores kedler - det er ikke en oplysning sælgerne oplæres i, men de oplæres heller ikke i at kedlen IKKE er lavet i Corten stål - (Jo nu gør de, da det har vist sig at være nødvendigt!)


Citat 5:
Man 14 maj, 2007 16:42 Her mener du stadig at Kl er udført i Corten.
Du tror endda at du leverer beviset på at det du skriver er sandt.
Men nej, du leverer beviset på det modsatte - uden at vide det :)


Citat 6:
Tirs 15 maj, 2007 15:44 Prøv engang at kigge på billederne her:
http://nettokedler.dk/kl/kl%20(5).JPG
Her ser vi en Kl som er helt ny og allerede ramt af det "røde"
http://nettokedler.dk/kl/kl%20(9).JPG
Her ser vi en Benekov.
Uden at vide en skid om stål kan man sagtens se hvilken der er af den bedste kvalitet!
Generelt kan man jo sammenligne billeder og video her:
http://nettokedler.dk/kl/
Iøvrigt er jeg sikker på at Karsten gerne splitter resten af Kl'eren af og stresstester stålet.

Nej det er også forkert - jeg er her glad for at kunne fremvise dokumentation - for så vidt jeg angår var det målet - også selvom jeg ville tage fejl, det skriver jeg også i en anden tråd!


Citat 7:
Ons 16 maj, 2007 11:01 Mener du dette harmonerer med at du nu fortæller at i ikke har fortalt nogle kunder at Kl er i Corten?

Ja det mener jeg faktisk - som tidligere skrevet kan jeg ikke tale for 60 sælgere - men jeg kan ihvertfald sige at nu er ingen af dem itvivl længere - og som også tidligee nævnt, så er det altså ikke et spørgsmål fru pedersen stiller - det er "nørder" der stiller disse, og "nørder" køber ikke KL - stoker - det er den for simpel til, den er ikke bygget til legebørn, og folk der kan lide at eksperimentere - den er bygget til fru pedersen - simpel!



Hermed mener jeg at have redegjort for hvorfor jeg finder dig utroværdig Levi.
Iøvrigt er vi vel flere der venter på at Klaus får en undskyldning for denne:
Citat 8:
Ons 25 apr, 2007 11:33 Tålmodighed er en dyd - I kommer nok til at vente pænt længe :0) - Og hvad angår troværdighed, er du nok ikke det mest lysende eksempel selv - vel ?

God weekend herfra.
God Pinse herfra :0)

Mvh Søren

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Indlæg af Ulrik » 25 maj 2007 20:15

Kære Levi,

Du stiller da ikke spørgsmålstegn ved min troværdighed, gør du?
I så tilfælde må du da gerne uddybe det!
Også gerne min påståede dybe involvering i Liagro!
MvH Ulrik©


Brugeravatar
Klaus
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 3772
Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
Mit fyr: MGM Comfort 15KW
Areal: 185kvm
Brændsel: De billigste træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Dagligt forbrug: 10-16kg
Årligt forbrug: Forventet 4 ton
Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 2 gange

Indlæg af Klaus » 25 maj 2007 20:15

Levi:
Jo jeg undskylder gerne hvis jeg har sagt noget usandt..
Fordi der ikke skal være tvivl om jeg erkender hvis jeg laver en fejl, og derved bibeholder min respekt i det her forum.
Sådan er jeg :great:

levi

Indlæg af levi » 25 maj 2007 20:17

søren ø skrev:Hvis jeg må nøjes med at svare i et enkelt indlæg :wink:

Levi: Kan du ikke lige bestemme dig. Har den været lavet af cortenstål eller har den ikke. Hvis den ikke har, har i da bollet jeres kunder i røven når i har fortalt dem det. Liagro måske ligeså, men den skal jeg nok tage med Karsten personligt.

Det er jo netop det spørgsmål jeg hverken kan be/afkræftige - vi har kun hvad producenten fortæller, og det har jo vist sig både hos KL og benekov ikke at være sandt.

Ja gu forsvarer jeg min benekov, sjovt nok forsvarer du din KL, er der forskel på os???

Nu er jeg selv i branchen og ser en masse forskellige fyr, nogle er gode til det ene og nogle til det andet. Hvilket fyr der er bedst til korn eller piller er en helt anden diskussion. Men faktum er at jeg har både set Reka, twinheat, baxi og passat, der alle har haft problemer med foskellige ting.

Jeg mener stadig der er milevidt forskel på kvaliteten af de to kedler. Mange af forskellene kan jo ses med det blotte øje. Andre opdager man først når man har købt dem. Jeg skal ikke påstå min Benekov er fejlfri, det ville være løgn, men jeg mener stadig den er mere solid en KL. Mener du noget andet, så fred være med det.
Iøvrigt kan man ikke så bestemt påstå at Benekov ikke er merprisen værd. Vi har set et par beviser på http://www.nettokedler.dk/kl hvad mon der mere gemmer sig hvis man søger dybere. Og hvad er jeres udnyttelsesgrad af brændslet, kan ikke finde nogle tests.

Der er forskel - og stor prisforskel også - og det siger jeg heller ikke der ikke er - jeg siger bare benekov er IKKE i Corten stål, vis mig hvor jeg skriver at Benekov er dårligt - jeg skriver den ikke er den store prisforskel værd, og det holder jeg fast ved!

Styringen er et kapitel for sig. Jeg købte min for 3 år siden med den gamle relæstyring, hvilket kørte fint. Men ville da være et skarn hvis jeg sagde den ikke kørte bedre med den nye. Ting som får fyret til at starte roligt op efter pause, kan stille blowergraph og med få tryk låse styringen så den ikke kører over f.eks. 60 % i ydelse er da nemt og lækkert. Men hvis i ville "keep it simple" hvorfor tilbyder i så overhovedet en anden styring.

Jeps det er fint nok - mon også fru pedersen vil være begejstret for sådan en styring - eller kan vi blive enige om at den er primært for "nørder" ?

Mht. om man er fredet hvis man betaler til siden siger det vidst mere om dig som person end om dette forum. Om der kører en hetz imod dig syntes jeg ikke, måske du ligger som du har redt med dine til tider lidt udfarende indspark i denne debat. Og en 14 årig kan ikke komme på handelsskole :)

Jeg kan klare en hetz - og jeg lægger også selv op til det, men det forklarer ikke at Karsten slipper så nemt indtil videre ?


Mvh Søren

levi

Indlæg af levi » 25 maj 2007 20:20

Ulrik skrev:Jeg har snakket med Karsten og spurgt til dokumentation for ståltypen.
Han lovede at smide den ind en af de nærmeste dage.
Og ja, han har beviser for at det er Corten stårl der bruges i en Benekov.
Tålmodighed.... :)
Her er et bevis på din troværdighed, eller er det blot det du er blevet orienteret om - ligesom vi andre er blevet orienteret om nogle andre ting ?

levi

Indlæg af levi » 25 maj 2007 20:21

levi skrev: Her er et bevis på din troværdighed, eller er det blot det du er blevet orienteret om - ligesom vi andre er blevet orienteret om nogle andre ting ?
Ovenstående indlæg er til Ulrik!.

Brugeravatar
Klaus
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 3772
Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
Mit fyr: MGM Comfort 15KW
Areal: 185kvm
Brændsel: De billigste træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Dagligt forbrug: 10-16kg
Årligt forbrug: Forventet 4 ton
Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 2 gange

Indlæg af Klaus » 25 maj 2007 20:22

At Karsten slipper nemt indtil videre handler jo nok om troværdighed :wink:
Hvis han har lovet noget han ikke kunne holde er der nok ingen der er i tvivl om han finder en løsning.. Altså troværdighed og problemløsning :lol:


Besvar