Woody 16kw HJÆÆÆLP!!! MIN BRÆNDER GÅR UD KONSTANT!!!!

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Besvar
Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 27 gange
Kontakt:

Re: Woody 16kw HJÆÆÆLP!!! MIN BRÆNDER GÅR UD KONSTANT!!!!

Indlæg af Oldgaard »

gør dig selv den tjeneste at læse lidt her http://www.mhes.dk/
det ville undre mig hvis alle skulle stå på 75 %

og få lige sat lidt oplysninger ind om dit fyr ;)
eventuelt hvis du har stokerkontrol online et link ?

samt måske hvor i landet du bor, det kunne jo være en af os boede lige rundt hjørnet og gad kigge forbi og kigge på dyret hvis vi ikke kan få styr på det her :wink:
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

tvivleren
Stoker X
Stoker X
14
Indlæg: 447
Tilmeldt: 07 aug 2009 23:06
Mit fyr: woody comfort 14-30kw
Areal: 140 fra 42
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8620
Dagligt forbrug: pt omkring 15
Årligt forbrug: forventer 4,5
Geografisk sted: Thorning 8620
Blevet takket: 1 gang

Re: Woody 16kw HJÆÆÆLP!!! MIN BRÆNDER GÅR UD KONSTANT!!!!

Indlæg af tvivleren »

det her er vist en klassiker, det kører godt i lang tid den at man har interesseret sig for hvad der sker i styring og hvad fyret egentlig gør :oops:
Wiese
Stoker I
Stoker I
13
Indlæg: 19
Tilmeldt: 22 sep 2010 22:13
Mit fyr: Scotte v.6,00 m/opop 418 kedel
Areal: 159
Brændsel: Træpiller pt overgaards
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Dagligt forbrug: ca. 20 kg
Årligt forbrug: Håber på de 6000 kg
Geografisk sted: Slagelse

Re: Woody 16kw HJÆÆÆLP!!! MIN BRÆNDER GÅR UD KONSTANT!!!!

Indlæg af Wiese »

Tænkte lidt i samme bane som oldgaard.
Cirkulationspumpen er den sat til styringen. Altså om den slukker ved et x antal grader. Mener at hvis den var kaput, ville kedlen vel blive så varm, at overkogssikringen bliver aktiveret
ms4400
Stoker II
Stoker II
13
Indlæg: 40
Tilmeldt: 06 apr 2011 16:05

Re: Woody 16kw HJÆÆÆLP!!! MIN BRÆNDER GÅR UD KONSTANT!!!!

Indlæg af ms4400 »

Jeg har endnu ikke været ude for at kedlen bliver varmere end det den er sat til og jeg har endnu ik' været ude for at overkogssikringen har været aktiveret....?
tvivleren
Stoker X
Stoker X
14
Indlæg: 447
Tilmeldt: 07 aug 2009 23:06
Mit fyr: woody comfort 14-30kw
Areal: 140 fra 42
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8620
Dagligt forbrug: pt omkring 15
Årligt forbrug: forventer 4,5
Geografisk sted: Thorning 8620
Blevet takket: 1 gang

Re: Woody 16kw HJÆÆÆLP!!! MIN BRÆNDER GÅR UD KONSTANT!!!!

Indlæg af tvivleren »

ms4400 » 06 Apr 2011, 19:58 skrev:Jeg har endnu ikke været ude for at kedlen bliver varmere end det den er sat til og jeg har endnu ik' været ude for at overkogssikringen har været aktiveret....?
hvor var det er fra

har du pillet i styring siden den går ud

Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
13
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Re: Woody 16kw HJÆÆÆLP!!! MIN BRÆNDER GÅR UD KONSTANT!!!!

Indlæg af TaagMan »

ms4400 » 06 Apr 2011, 17:05 skrev:Mangler hjælp og varme...!! :(
Halløj Mester. Det kan vi jo ikke have. Du siger den starter op og varmer op til setpunkt, og falder så i ydelse indtil den slukker. Når du så siger du mangler hjælp og varme, så lugter det jo lidt af at varmen ikke bliver pumpet ud af dit fyr og ind i dit hus.

De andre gutter snakker om indstillingerne i din styring, og som du selv siger, så har det virket indtil nu, så umiddelbart er det ikke der jeg ville lede... for du virker ikke som en der har haft den store interesse i at ændre i noget derinde.

Din pumpe... er den koblet til styringen, eller er den koblet til en stikkontakt eller noget... har du mulighed for at tænde og slukke den, så du kan høre om den kører rundt eller ej?

Hvis du mærker på fremløbet fra fyret... kommer der så varme frem og ind mod huset, eller stopper "varmen" på vejen?
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html
ms4400
Stoker II
Stoker II
13
Indlæg: 40
Tilmeldt: 06 apr 2011 16:05

Re: Woody 16kw HJÆÆÆLP!!! MIN BRÆNDER GÅR UD KONSTANT!!!!

Indlæg af ms4400 »

Halløj Taagman. :) Den har holdt kedeltemp. på ca. 60 grader siden kl. ca. 16.00, dog er "flammen" MEGET mager, jeg vil sige på nippet til at gå ud.... :( Der har IKKE været pillet ved nogen indstillinger siden fyret blev sat ind okt. 2009 før d.d hvor jeg har nedjusteret korrektionen på alle blæserniveauer fra 100 til 75%, det var bare en fornemmelse af at fyret fik for meget luft og efterfølgende har det da´i det mindste holdt sig igang istedet for at gå ud! ..... Når, men nu blir det kompliceret, når jeg skal prøve at give svar på dine spørgsmål... så håber du/i kan følge med....... :-/ Pumpen er koblet til en separat stikkontakt, altså udenom styringen og har prøvet at tænde og slukke den, den kører ganske fint.... :) Nu kommer noget af det mærkelige så!! Jeg kan mærke varme både på frem og returløb lige bag ved fyret. Fyret står i garagen, ved siden af huset, så der er ca. 3-4 m. fra garage og til rørføringen når ind i huset, hvis dette skulle ha´betydning for noget? huset er på 96 kvm fordelt med 56 kvm i grundplan og 40 kvm på 1.salen ( Går ud fra at fremløbet er der hvor der sidder en kuglehane/ventil tæt på fyret, da dettte virker mest logisk med hensyn til attapning af rørføringen, hvis dette skulle blive aktuelt!?) Jeg har 2 radiatore i stueplan og 2 radiatortermostater i gulvhøjde inde i huset i stueplan til gulvvarmen, der er varme i begge radiatore i stueplan men på gulvvarmen kan jeg kun mærke varme på fremløbet på begge termostater?..... termostaterne til gulvvarmen sidder forøvrigt på fremløbet, burde de ikke sidde på returløbet?....... På førstesalen er der 2 radiatore den ene er der fuld knald på og den anden intet varme, selvom der er fuld knald på termostaten....? Der har været varme ALLE steder før, men det kan selvfølgelig også ha´noget at gøre med at fyret kun har stået med konstant varme i nogen få timer, så huset/rørføringen ikke er ordentligt gennemvarmet. Håber ikke jeg vælter for meget rundt i det, kan de her oplysninger bruges til noget??!
ms4400
Stoker II
Stoker II
13
Indlæg: 40
Tilmeldt: 06 apr 2011 16:05

Re: Woody 16kw HJÆÆÆLP!!! MIN BRÆNDER GÅR UD KONSTANT!!!!

Indlæg af ms4400 »

tvivleren » 06 Apr 2011, 20:04 skrev: hvor var det er fra

har du pillet i styring siden den går ud
Hej Tvivleren, jeg er fra Kalundborg og nej jeg har ikke haft pillet ved styringen før d.d....
ms4400
Stoker II
Stoker II
13
Indlæg: 40
Tilmeldt: 06 apr 2011 16:05

Re: Woody 16kw HJÆÆÆLP!!! MIN BRÆNDER GÅR UD KONSTANT!!!!

Indlæg af ms4400 »

forøvrigt, hvis jeg går ind under optænding i menuen siger den at den har kørt total 200 timer siden fyret blev sat ind i okt 2009 og at der har været 1878 optændinger.... Er det normalt...!?
Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
13
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Re: Woody 16kw HJÆÆÆLP!!! MIN BRÆNDER GÅR UD KONSTANT!!!!

Indlæg af TaagMan »

ms4400 » 06 Apr 2011, 22:22 skrev:Halløj Taagman. :) Den har holdt kedeltemp. på ca. 60 grader siden kl. ca. 16.00, dog er "flammen" MEGET mager, jeg vil sige på nippet til at gå ud.... :(
Hm, hvis den er meget mager, så er der noget galt. Har du tømt smulden ud af bunden af magasinet for nylig? Du siger selv den er faldet i dosering... det bliver bare værre hvis det er pga smuld... der er nogen der mokker en stor bred spartel ind over sneglen, der hvor den runde tønde går på bunden af selv magasinet. Så kan man trække sneglen ud, og trække alt smuldet ud, og så mokke snegl i igen... og så lav en afvejning.. smid indholdet op i magasinet igen, og så lav en afvejning mere som du rent faktisk vejer... så burde du få et højere tal igen.

Jeg tror umiddelbart vi er ude i et justeringsspørgsmål... du skal have sneglen til at dosere korrekt.. dvs. rydde alt smuldet væk... gætter på det er det... og så skal du have justeret blæs ind ud fra mhes' vejledning.

Den radiator uden varme kan måske være pga. en ventil der hænger. Skru knoppen af og motioner ventilen med noget hårdt, og så monter knoppen igen. Eller... vent til du har styr på det andet... det kan jo være den bare ikke laver varme nok nu.

Hvad kører den på af driftprocenter lige nu?
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

Besvar