Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

KL: Samme kedel som Benekov?

Spørgsmål vedr. KL samt det tilbehør der laves til KL Stokerfyr
Besvar
levi

KL: Samme kedel som Benekov?

Indlæg af levi » 25 maj 2007 16:21

Ifølge den danske encyklopædien vil cor-ten der er nedgravet i jorden eller på anden måde er konstant fugtigt ruste med samme hastighed som alm stål, den eneste måde man kan lave en kedel med lang levetid er derfor at konstuerer den på en måde så der ikke opstår kondens, have en god isolering og en montage med korrekt returtemperatur, samt udøve stor akuratesse og have faglig stolthed i pladebearbejdning og svejsninger.
----------------------------Citat Karsten--------------------------------


Hvad dælen har dette udsagn til formål ?

Graver du din benekov ned i jorden ?

Og hvis det du skriver der er det du mener - hvorfor siger du så din benekov er lavet af Corten stål - når du nu pludseligt så ihærdigt forsøger at sige at Corten stål IKKE er bedre ??

Nu er jeg sku forvirret ??

Mvh Søren


Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Indlæg af Ulrik » 25 maj 2007 16:22

Levi -> Jeg har læst dine indlæg igennem og opfatter dig som værende utroværdig.
Nu vil jeg citere nogle af dine indlæg og fortælle hvorfor:


Citat 1:
Ons 25 apr, 2007 11:33
Hvorledes har du fået den oplysning at kl-stokeren ikke er lavet af Corten stål ?

Som sælger af produktet er jeg forfærdet over din oplysning - især taget i betragtning af at producenten ved kontraktindgåelse forsikrede os om at kedlen var lavet af netop denne ståltype..
Det ser ud til at det generelt hos VVS Eksperten er opfattelsen at Kl er udført i Corten


Citat 2:
Ons 25 apr, 2007 14:31
En lille opdate - jeg har snakket med vores import afdeling kl. 14.12 dags dato - de har forsikret mig om at KL - IKKE har lavet om på deres ståltype - dvs det STADIG er Corten stål kedlen laves af.
Det ser ud til at det generelt hos VVS Eksperten er opfattelsen at Kl er udført i Corten


Citat 3:
Tors 26 apr, 2007 09:25
Jeg har snakket med vores importafdeling, og de forsikrer mig at kedlen naturligvis er i corten stål - mere garanti behøver jeg ikke.

Til Klaus - det er frygteligt at høre at en af vores sælgere har sagt KL ikke er lavet af Corten stål - hvis du vil være så venlig at oplyse mig hvilken afdeling den pågældende kedel er købt i, så skal jeg sørge for at sælgerne bliver ordentligt orienteret !
Det ser ud til at det generelt hos VVS Eksperten er opfattelsen at Kl er udført i Corten
Vedr. det du skriver til Klaus i det citerede om en sælger har sagt en Kl ikke er i Corten.
Ja, så beviser det blot at i/du RENT_FAKTISK har fortalt jeres/dine kunder at den ER i Corten?!?


Citat 4:
Fre 27 apr, 2007 14:18
Jo Søren, jeg kunne sikkert forholdsvist hurtigt fremskaffe sådan en liste, den er nok bare på polskisprog - og umulig at tyde - men egentlig ikke mig der postulerer - jeg ønskede blot et fakta på at Klaus vidste hvad han talte om. - Fakta er at han har hørt det fra en af vores medarbejdere - det vil jeg få rettet op på - da det er forkert information !
Og skal man give den rigtige information, skal man vel fortælle at den er lavet i Corten stål?
Og det har du/i ikke sagt til jeres kunder?


Citat 5:
Man 14 maj, 2007 16:42
Her er mailen fra vores firma til leverandør.

Hvordan indsætter jeg de vedhæftede filer ind i forum, så I alle kan læse at KL - Stokeren vitterligt ER lavet af Corten stål ?
+
the type of steel is S235JRG2 or JR
Her mener du stadig at Kl er udført i Corten.
Du tror endda at du leverer beviset på at det du skriver er sandt.
Men nej, du leverer beviset på det modsatte - uden at vide det :)


Citat 6:
Tirs 15 maj, 2007 15:44
Nu kunne jeg da godt tænke mig at se bevis for hvilken jerntype der er i benekow stokeren - bare for god ordens skyld.
Prøv engang at kigge på billederne her:
http://nettokedler.dk/kl/kl%20(5).JPG
Her ser vi en Kl som er helt ny og allerede ramt af det "røde"
http://nettokedler.dk/kl/kl%20(9).JPG
Her ser vi en Benekov.
Uden at vide en skid om stål kan man sagtens se hvilken der er af den bedste kvalitet!
Generelt kan man jo sammenligne billeder og video her:
http://nettokedler.dk/kl/
Iøvrigt er jeg sikker på at Karsten gerne splitter resten af Kl'eren af og stresstester stålet.


Citat 7:
Ons 16 maj, 2007 11:01
Derudover kan jeg oplyse at alle vores sælgere er blevet informeret om at kl-stokeren ikke er lavet af Corten stål, så vi ikke oplever fejlinformationer af vores kunder i fremtiden.
Mener du dette harmonerer med at du nu fortæller at i ikke har fortalt nogle kunder at Kl er i Corten?



Hermed mener jeg at have redegjort for hvorfor jeg finder dig utroværdig Levi.
Iøvrigt er vi vel flere der venter på at Klaus får en undskyldning for denne:
Citat 8:
Ons 25 apr, 2007 11:33
Hvis du ikke har dokumenter/belæg for din udtalelse vil jeg via vores advokat undersøge hvad et sådant "postulat" kan medføre af retslige represalier.
God weekend herfra.
MvH Ulrik©

levi

Indlæg af levi » 25 maj 2007 16:46

Hej Ulrik.

Ja det er korrekt som jeg også selv skrev så var jeg overbevist om at Kl stokeren var lavet af Corten stål - og min importafdeling ligeså.

Jeg har også rådet bod på at kunder i al fremtid får den korrekte information - vores sælgere i afdelingerne i landet troede kedlen var lavet af Jern (Som en herinde også blev oplyst) - de havde ret - nu er der INGEN der er i tvivl længere heller ikke i ledelsen eller jer.

Ledelsen og import (Jeg deriblandt) troede noget andet, og det hænger nok sammen med at Kl - i visse perioder VAR lavet i Corten stål.

Hvorvidt nogen kunder har fået oplyst at kl-stokeren er lavet i Corten kan jeg kun svare blankt - det er der sikkert nogen der har - det kan også være der er nogen der vitterligt har fået en kl stoker der er lavet i Corten stål.

Hvis en kunde har købt stokeren på den baggrund at den er lavet i Corten stål - og den IKKE er - skal jeg gerne finde en individuel løsning med ham eller hende, så der ikke er nogen sure miner.

Det viser vores seriøsitet - og vores oprigtige tro på vores produkt, og producent.

Et lign. Udspil/Reaktion bør komme prompte fra Karsten, HAN HAR vitterligt solgt hans produkt med informationen om at benekov er lavet af Corten stål - og netop derfor den er så meget dyrere end vores KL - og så meget bedre.

Ulrik burde du ikke gå til Karsten med dine bekymringer - du har jo netop en benekov - hvorfor skyder du manden du kan takke for rigtig information om det produkt du har købt ?

Uden min indblanding i denne tråd ville I alle stadig tro i købte en speciel kedel hos Liagro i super jern, omgivet af super duper ledning, endda brandhæmmende ledning - som aldrig kommer i kontakt med ild......??

Jeg syntes du Ulrik skylder mig et kys og en kold bajer - nu du har udsigt til en prisreduktion på den kedel du har købt i god tro hos Liagro.

At du ud fra dine citater mener jeg er utroværdig kan jeg kun ryste på hovedet over - jeg har været ærlig hele vejen igennem, og erkendt mine fejl - og tilmed rettet fejl/misforståelser i hele koncernen!.

Men det er klart - omgivet af Liagro rygklappere kæmper selv guderne forgæves - thi de ser ikke længere end de selv vil :0)

Faktum kan der ikke rykkes ved - heller ikke ved at tage citater ud af en større sammenhæng.

Mvh Søren

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Indlæg af Ulrik » 25 maj 2007 16:56

Tro på en producent og et produkt?
En producent som hidtil har bildt jer ind at Kl var lavet i Corten?

Rygklappere?
Tilfredse kunder om jeg må bede.
Jeg har tiltro til at der kommer et udspil fra Karsten på et tidspunkt.

Kl er godt nok billigere selvom det meste forsvinder i tabt virkningsgrad.

Jeg kunne blive ved, men nej jeg trækker mig fra diskussionen, for som du selv siger:
.............. kæmper selv guderne forgæves.
MvH Ulrik©

søren ø
Supporter
Supporter
Indlæg: 1018
Tilmeldt: 01 jan 2007 21:06
Mit fyr: Benekov pl27
Areal: 180
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: midtfyn
Kontakt:

Indlæg af søren ø » 25 maj 2007 18:10

Jeg gad egentlig ikke blande mig i denne tråd mere men sidder og krummer tæer over det der bliver skrevet.

Hvorfor skal tråden trækkes ned på et niveau hvor den ikke hører hjemme, når den nu en gang var kommet op. Levi indså han tog fejl og sagde det, fint. Men så bør man måske trække sig der med troværdigheden og stoltheden i behold.
I har vitterligt også solgt KL kedler med beskeden om at de var lavet i corten-stål, og dem der sagde andet ville høre fra din advokat
Det var den så ikke. Men så må i vel også skulle give en stor kompensation til jeres kunder når i har travlt med Liagro.
Så kommer der en røverhistorie om at den engang var lavet af Corten-stål og det var der du vidste det fra, men samtidig siger du at jeres leverandør har lovet at der ikke er lavet om på ståltypen. Den må du kunne fortælle lidt bedre den historie. Samtidig fortæller du at Karsten er den eneste der ikke har talt sandt i denne tråd.

Kan jeres "store" styring det samme som Tecnomatic´s med ligeså mange parametre?

Jeg fyrer konstant med korn men har stadig iltsyring, er jeg sindsyg siden jeg gør det ?

Hvis jeg køber en ny båd kigger jeg da ikke kun på prisen. De både jeg sejler/handler med er alle af glasfiber. Altså samme produkt. Men hvorfor er nogle dyrere end andre, måske er det lagene af glasfiber, samlemetoder, elanlæg, kvalitet af interiør. Så nytter det da ikke bagefter at forhandleren kommer løbende og fortæller at jeg da godt kan få en ekstra måtte med glasfiber, nogle bedre ledninger, lidt fugemasse til de dårlige samlinger og lign. Det skal virke 1. gang, og med den debat der er her og har været på andre forums, stoler jeg ikke en skid på hverken vvs-eksperten eller deres produkter. Og det bliver desværre ikke bedre af at læse disse halvbarnlige indlæg fra en medarbejder i en høj stilling hos firmaet. (med mindre i har titler som fdb, hvor man er butikschef som 17 årig efter 1/2 år på handelsskole)


levi

Indlæg af levi » 25 maj 2007 19:09

Til Ulrik.

Du har købt et produkt du er glad for, og det er jeg glad for du er!

Jeg kan snakke dage op - og dage ned om stokere, men det rokker hverken ved din eller min overbevisning.

Faktum er - og det er uomtvisteligt - benekov er ikke kvalitetsmæssigt prisen værd opvejet imod KL stokeren - på trods af andre ledninger, og andet NM på motor/Gear.

Benekov kan fyre med korn, det frarådes i KL og i alle vores andre produkter med undtagelse af Multikorn. - Personligt anbefaler jeg Reka stokeren til korn.

Søren Ø - Det kan jo undre at alle der deltager i denne tråd (Næsten) udelukkende har benekov, og kæmper med næb og kløer for at overbevise sig selv om at de ikke er blevet taget i numsen!.

Faktum er at tråden startede med hvorvidt de 2 kedler var lavet af Corten stål, og faktum er at ingen af dem er lavet af Corten stål..


Hvorledes denne konklusion er opnået er underordnet, for vi har alle taget fejl - og alle sagt urigtigheder - jeg har indrømmet mine, jeg glæder mig til at andre indrømmer deres!

Hvem er så blevet snydt i denne tråd ? - Er det ikke alle jer der har købt en benekov i den tro at den holder meget længere da den skulle være lavet i Corten stål ?

Faktum er også at mindst 3 skrev at de ville have penge tilbage HVIS benekov ikke var lavet af Corten stål, hvor er de henne nu hvor vi har beviset ?

Hvorfor beskytter man en forhandler der har bildt en andet ind ? - Er det ikke rygklapperi ?

Det kan naturligvis også være fordi Ulrik - dennes sides "chef" er dybt involveret i et samarbejde med netop Liagro, og derfor er bange for at denne debat som har udviklet sig til et sandt mareridt får konsekvenser ?

Hmm der er vist mange ting der gemmes mellem linierne her - jeg ville være glad for at en ikke benekov mand - altså en usaglig ville skrive noget her i tråden, for der skal nok lidt friske øjne til :0)

Jeg er sikker på jeg læste i denne tråd af Ulrik netop havde snakket med Karsten, og han havde netop oplyst om at han naturligvis havde dokumentation på at benekov var lavet af Corten stål, og at han hurtigst muligt ville oploade dokumentationen -hvem er utroværdig i den sammenhæng ? - Er det også mig - og er det også mig fordi jeg ikke har en benekov ? - Eller endnu værre - fordi jeg er ansat hos en konkurrent, der sælger ting til det ting skal koste ?

Hvorvidt vores leverandør har fejlinformeret eller ej - faktum er at alle leverandører gerne vil fremhæve deres produkter som det bedste, og mange overdriver nok en anelse.

Derfor bifalder jeg egentlig denne tråd - på trods af alle jer rygklappere - for nu er faktum på bordet - begge kedler er lavet af jern.

Spørgsmålet er blot - vil I fortsætte med at klappe i jeres hænder, og tage alt for gode varer når det kommer fra Karsten ?

I kan vende og dreje tingene som I vil - og I kan få tråden til at udvikle sig til mudderkastning hvis det er det I ønsker.

Jeg følger tråden til ende, for jeg føler der er nogle myter der skal manes i jorden her.

Mvh Søren

levi

Indlæg af levi » 25 maj 2007 19:14

Søren Ø - Kan jeres "store" styring det samme som Tecnomatic´s med ligeså mange parametre?


Nej - og heldigvis for det - keep it simple, det er jo ikke en plasmaskærm vi har med at gøre - og ej heller et vidunderprodukt som kører på plutonium. - Det er jo bare en stoker!

Men ønsker man en Technomatic styring, ja så kan vi såmænd nok også skaffe det til KL - stokeren. (Uden jeg er helt sikker)

Mvh Søren

levi

Indlæg af levi » 25 maj 2007 19:23

Søren Ø - I har vitterligt også solgt KL kedler med beskeden om at de var lavet i corten-stål, og dem der sagde andet ville høre fra din advokat

NEJ - Udefrastående som påstår noget UDEN at have belæg for sin påstand bør ikke udtale sig uden beviser, det er ikke sagligt - og ej heller retsligt lovligt. - Om ikke andet bør man orientere om hvor man har hørt en sådan påstand, så kan man føle på den - og tage handling, uden trusler.

Jeg undersøgte netop påstanden fordi jeg var af den overbevisning at Kl var lavet af Corten stål - deri tog jeg fejl - hvilket jeg for 10 gang indrømmer.

Var det ikke Ulrik der sagde han ville skaffe beviser på hvad Kl-stokeren var lavet af, men var det ikke mig der vitterligt skaffede dem ??

Det er altid uheldigt at der er forskellige overbevisninger om hvad jernsort kedler er lavet i - Især i en koncern.

Har jeg ikke efterfølgende orienteret alle om hvad kedlen var lavet af ?

Hvorfor går hetzen så kun en vejs - hvordan bliver man fredet herinde som Karsten øjensynligt er - kan man betale sig fra det med bannerreklamer eller andre ydelser ?

Mvh Søren

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Indlæg af thy » 25 maj 2007 19:23

ska vi lige klappe hesten lidt :shock:

det handler jo om at de firmaer der lever stokerne ikke har meldt ordentlig ud (rent mel i posen) :(

så mon ikke der er korspondance med dem.... :evil:

god weekend til alle også Levi og Karsten



ps er heldigvis ikke blevet lovet noget specielt stål til Baxien :wink:
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

levi

Indlæg af levi » 25 maj 2007 19:34

Søren Ø - Det var den så ikke. Men så må i vel også skulle give en stor kompensation til jeres kunder når i har travlt med Liagro.
Så kommer der en røverhistorie om at den engang var lavet af Corten-stål og det var der du vidste det fra, men samtidig siger du at jeres leverandør har lovet at der ikke er lavet om på ståltypen. Den må du kunne fortælle lidt bedre den historie. Samtidig fortæller du at Karsten er den eneste der ikke har talt sandt i denne tråd.

Kunne det tænkes at både Karsten og jeg begge var fejlinformeret af vores leverandør - netop fordi leverandører har det med at overdrive en anelse - og netop derfor vi begge har taget fejl i denne sag ?

Forskellen er at jeg/Vi ikke bruger Corten som et salgsfremmende argument, uanset hvad vi mener ståltypen er - det gør Karsten jo netop nu han så varmt anbefaler korn forbrænding.

Jeg har svært ved at tale for alle vores 60 medarbejdere, men jeg har læst i manualen - i salgsbrochurerne - og der står ingen steder noget om Corten stål i forbindelse med KL - Stokeren.

En anden forskel er at jeg er den eneste af forhandlerne der skal stå skoleret - og endog beskyldes for at være en 14 årig faktamedarbejder med en fisefornem titel som potensforlænger ?

Er det rimelig debattering ?

Og det på trods af at ingen af jer har en Kl-stoker ?

Det er lidt morsomt :0)

Men lad os endelig køre den længere ud - det er jo op til jer i den sidste ende - det er jo jer der har købt noget - I ikke har købt alligevel!

Mvh Søren


Besvar