Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

KL: Samme kedel som Benekov?

Spørgsmål vedr. KL samt det tilbehør der laves til KL Stokerfyr
Besvar
levi

KL: Samme kedel som Benekov?

Indlæg af levi » 21 maj 2007 16:33

Hvis nu du læser denne tråd til ende "SOC" - så vil du også kunne læse at jeg forlængst er faldet til ro.

Ydermere har jeg indset at JEG tog fejl uden at tude ved dine brede skuldre - endda udfra de dokumenter JEG SELV FREMKOM MED.

Så måske skulle DU "SOC" læse denne debat til ende, og så opføre dig som en moderator på et forum - en UAFHÆNGIG moderator der ikke sparker til folk, men en moderator der ønsker at have en saglig og god debat.

En debattørs største styrke er at indrømme sin fejl - jeg har indrømmet at jeg tog fejl vedrørende ståltypen - længere er den ikke.

Levi out - vil også nyde det gode vejr indtil vi ser et indlæg fra Liagro :0)


Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Indlæg af thy » 21 maj 2007 16:59

ja det er flot selv at komme med beviset.... respekt for det...
og så burde den ikke køres længere ud....

vi venter på nyt.... men det gode vejr er da heldigvis på trapperne :D
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

Brugeravatar
Flunk
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 5377
Tilmeldt: 02 jan 2007 10:20
Mit fyr: Scotte 16 kW med Blackstar BS1016 kedel
Areal: 186 + 160 l VVB
Brændsel: 8 mm Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3660
Geografisk sted: Sjælland N / Slagslunde
Modtaget likes: 1 gang

Indlæg af Flunk » 22 maj 2007 10:39

Jeg syntes det er lidt bekymrende at Karsten ikke straks beroliger os med et materialecertifikat på det af Liagro anvendte stål.
Jeg håber ikke det skyldes at dokumentationen for Corten stål ikke findes ?
__________________________________________________________

Flunk ( Claus )

Online: http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/d ... ?mac=Flunk

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Indlæg af Ulrik » 22 maj 2007 10:48

Jeg har snakket med Karsten og spurgt til dokumentation for ståltypen.
Han lovede at smide den ind en af de nærmeste dage.
Og ja, han har beviser for at det er Corten stårl der bruges i en Benekov.
Tålmodighed.... :)
MvH Ulrik©

liagro
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 126
Tilmeldt: 25 feb 2007 12:04
Mit fyr: MGM Comfort
Areal: 160
Brændsel: Diverse piller
Fremviser gerne i postnummer: 7480
Geografisk sted: Vildbjerg
Kontakt:

Indlæg af liagro » 25 maj 2007 07:14

Hej Levi
Jeg er lidt uenig med dig når du siger at at KL og Benekov er samme kvalitet, efter min opfattelse er der så stor forskel at kvaliteten ikke kan sammenlignes, Benekov´en har bla som standart Iltstyring, overrrislings anlæg, elektronisk tilbagebrands sikring, anvender varmefaste ledninger, bruger anden ståltype. Stærkere gear. Og tilbyder 8 års garanti på kedel!!
og den håndværks mæssige udførsel er fra to forskellige verdener se link:
http://nettokedler.dk/kl
Hilsen Karsten

Billede


Brugeravatar
Flunk
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 5377
Tilmeldt: 02 jan 2007 10:20
Mit fyr: Scotte 16 kW med Blackstar BS1016 kedel
Areal: 186 + 160 l VVB
Brændsel: 8 mm Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3660
Geografisk sted: Sjælland N / Slagslunde
Modtaget likes: 1 gang

Indlæg af Flunk » 25 maj 2007 09:18

S235JRC+N som er angivet i 3.1 certifikatet fra Liagro er ikke andet end normalt st 37.2 der er normaliseret. Det har intet med Corten stål at gøre!!
Hvad nu Karsten ???

Flunk
__________________________________________________________

Flunk ( Claus )

Online: http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/d ... ?mac=Flunk

liagro
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 126
Tilmeldt: 25 feb 2007 12:04
Mit fyr: MGM Comfort
Areal: 160
Brændsel: Diverse piller
Fremviser gerne i postnummer: 7480
Geografisk sted: Vildbjerg
Kontakt:

Indlæg af liagro » 25 maj 2007 10:48

Hej Flunk
Indrømmet S235JRC+N er ikke cor-tén, men dog heller ikke alm St 235Jr,
Benekov tilbyder 8 års kedel garanti uanset hvilket brændsel der anvendes, hvem andre gør det?
Ifølge den danske encyklopædien vil cor-ten der er nedgravet i jorden eller på anden måde er konstant fugtigt ruste med samme hastighed som alm stål, den eneste måde man kan lave en kedel med lang levetid er derfor at konstuerer den på en måde så der ikke opstår kondens, have en god isolering og en montage med korrekt returtemperatur, samt udøve stor akuratesse og have faglig stolthed i pladebearbejdning og svejsninger.

Hilsen Karsten

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Indlæg af Ulrik » 25 maj 2007 12:28

Jeg er slet ikke i tvivl om at både Levi og Karsten har handlet i god tro.
Jeg er heller ikke i tvivl om hvorfor en KL koster det den koster og det samme med en Benekov.
De har begge deres berettigelse på markedet.

Det er helt fint at der er 8 års garanti på en Benekov kedel.
Men det er et problem at der er solgt kedler som burde være udført i Corten stål uden at være det.
Det betyder at der er nogle kunder i begge lejre der ikke har fået det de har købt og betalt.

Det synes jeg der skal findes en løsning på.
MvH Ulrik©

levi

Indlæg af levi » 25 maj 2007 15:19

Hej Karsten - dig svarer jeg lige senere når jeg har mere tid.

Til dig Ulrik - så påstår vi ikke at Kl er lavet i Corten stål - tværtimod har man netop i denne tråd fortalt at man hos Vvs-eksperten er blevet oplyst at Kl stokeren IKKE er i Corten stål.

Jeg derimod har altid været overbevist om at Kl - stokeren var i Corten stål, men jeg har ikke brugt det som et salgsfremmende element ved salg af stokerer - ligesom jeg heller ikke drøfter hvilke ledninger der er anvendt.

Argumentet i denne tråd er at benekov koster dobbelt så meget som en KL stoker - og det skulle være fordi de bla. brugte Corten stål !

Jeg vil gerne give 8 års garanti på Kl stokeren hvis det er det man ønsker - for denne service kan vi her aftale at man kan smide 5000 kr oveni prisen på Kl - stokeren - så er vi stadig over 10000 kr billigere.

Hvis man så også vil have bedre ledninger - så smider jeg en rulle super ledning med i hatten - den får i sku med i prisen hvis I køber tillægsgarantien.

Jeg syntes da der er nogle benekov ejere der er blevet vildledt - naturligvis har de købt en stoker med eminente ledninger, det er betryggende - men stål typen er vist ikke bedre ??

Som sagt så svarer jeg lige dig senere Karsten.

Mvh Levi - som med spænding venter på hvordan alle benekov ejerne vil reagere - nu de endelig har fundet ud af at stål kvaliten ikke er anderledes......

levi

Indlæg af levi » 25 maj 2007 16:17

Hej Karsten :0)

Først vil jeg ønske dig tillykke med købet af din Kl - stoker, vi håber at den vil leve op til dine forventninger.

Det udstyr du snakker om kan da også monteres på en Kl-stoker - vi har da bla. Danoteks modulerende styring på Kl - ekstra modellen...Hvor prisen kun stiger med ca. 1500 kr ?

Iltstyrning kan også monteres - men hvorfor dog det - det bruges jo kun hvis man skifter granulater midt i en fyring - og da Kl kun sælges som pille + nitro x stoker er det spild af penge med iltstyring - da man jo kører stokeren tør - og så skifter/Indstiller ?

Brandslukning til en kl stoker koster 398 kr plus moms, ønsker man vandoverrisling koster sådan en ventil ca. 150 kr plus moms. - Heller ikke en kvalitetsforskel - eller forskel der forklarer den store forskel i prisen ?

Jeg må indrømme at den eneste deciderede kvalitetsforskel skulle være jerntypen - men der er vist ikke den store forskel alligevel ifølge dine egne dokumenter ?

Det har vist sig at du Karsten er den eneste der ikke har talt sandt i denne tråd - jeg håber du finder en fornuftig prisreduktion - og naturligvis tilgodeser alle de kunder der allerede har købt en super benekov med fantastiske ledninger og normalt jern :0)

Mvh Søren


Besvar