Askekage i hærd

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
13
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Re: Askekage i hærd

Indlæg af TaagMan »

heinri » 30 Mar 2011, 23:04 skrev:Kan man ikke kun sætte kompressorrens til at rense efter X antal kg? Eller kan man også sætte den til klokken xx hver dag?
Jeg har sat min til at rense pr. 999 kg, og så har jeg sat ur styringen til at stoppe en periode... så jeg opnår essentielt at kunne begge dele, for den fyrer altid af under en nedlukning :)
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

Tilde
Stoker I
Stoker I
13
Indlæg: 4
Tilmeldt: 25 feb 2011 22:36

Re: Askekage i hærd

Indlæg af Tilde »

Frank_Rasmussen » 30 Mar 2011, 22:52 skrev:Du har vel husket at afveje i 6 minutter efter skiftet af piller?

15 sekunders rens er temmelig meget. Hvis asken bliver for varm under rens, så danner den bløde slagger...

Kompressor rens blæser ikke ubrændte piller ned i askeskuffen. Den brænder dem af før kompressor-pustet...
Tak Frank.
Jeg stiller rensetiden ned til 5 sek, og prøver om der er forskel.

Der er lavet ny afvejning. Lava gav 765g og Germann Pellets gav 970g.
Tilde
Stoker I
Stoker I
13
Indlæg: 4
Tilmeldt: 25 feb 2011 22:36

Re: Askekage i hærd

Indlæg af Tilde »

TaagMan » 30 Mar 2011, 22:53 skrev: Den skal bare fyre af engang i døgnet... det er nok afgassede piller, som bare er aske der er smeltet i deres form af piller, og smeltet sammen og den slags... det er sikkert ikke en fløjt energi i det... du kan prøve at samle sådan en kage op... det er bare glas...
Tak Martin.
Jeg kigger efter imorgen.
Jeg har 3 tons, så det kan da godt være det er et kompressorrens jeg skal have fat på. :D

Besvar