Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

død stationær pc, nu mangler jeg jo en ny...

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
Brugeravatar
Bjørn
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 81
Tilmeldt: 22 jan 2007 13:14
Mit fyr: Benekov R15 m/Linux
Areal: 165
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: CA 25
Årligt forbrug: 6 T
Geografisk sted: Havdrup
Kontakt:

Re: død stationær pc, nu mangler jeg jo en ny...

Indlæg af Bjørn » 29 mar 2011 21:02

Sidder også lige her på en Medion som nu er moden for udskiftning (XP og proppet harddisk), tror jeg købte den i 05, men har været rigtig godt tilfreds med den, men har heldigvis ikke haft behov for support
(Og jeg var også tidligere hardware haj med mere eller mindre hældige udfald).

Jeg er selv blevet smittet af Mac efter 3 iPhone og en iPad, men syntes det er lidt for mange penger at putte på den konto, men seriøst, hvis du har en gammel PC stående som lige kan trække din netbank/alt med NemID og de sjældne gange (?) du skal printe noget ud, vil jeg kraftig anbefale at du kigger på en iPad istedet.

Efter jeg fik min iPad, tænder jeg min computer højst 2 gange om måneden.

Men, stod jeg og skulle bruge en ny PC, var jeg ikke bange for at købe en ny Medion i Aldi (selv om jeg også selv var lidt betænkelig ved at købe den der, den gang) , ihvertfald tidligere test i forskellige computermagasiner af hardwaret i dem siger at man får meget for pengene.

Og ja, der er helt sikkert negative historier om dem, men jeg kan også fortælle dårlige historier om andre kendte mærkevarer og forhandlere.
Prøv at google for eksempel erfaringer med Medion xxx , Aldi bruger at køre noget tid med en model, så der findes tit nogle der ude med erfaringer omkring lige den model du har kig på.
Mvh. Bjørn


Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Re: død stationær pc, nu mangler jeg jo en ny...

Indlæg af Zarge » 29 mar 2011 21:42

Bortset fra at jeg er alergisk overfor aple, så vil jeg gi dig ret...
Jeg har fat i den bærbare der ligger fast på sofabordet utallige gange om dagen, mens min stationære har kørt ustabilt, og derfor nærmest samlet støv i næsten et år...
MEN jeg savner at ha en "ordenlig" maskine når jeg skal bruge lidt mere tid foran dyret, særligt til billedbehandling og lignende mangler jeg mine to store skærme... ;-)
Desuden spilled jeg en del før hen, men den blev efterhånden for tam under hjelmen, Så alt i alt vil jeg gerne ha en stationær igen...
Og Jeg har så småt besluttet mig for at køre en tur i aldi imorgen, så må vi se om jeg ender i den glade, eller vrede kunde bunke... ;-)
Tak for alle svarene :-)

levi

Re: død stationær pc, nu mangler jeg jo en ny...

Indlæg af levi » 29 mar 2011 22:05

Bjørn » 29 Mar 2011, 21:02 skrev:Sidder også lige her på en Medion som nu er moden for udskiftning (XP og proppet harddisk), tror jeg købte den i 05, men har været rigtig godt tilfreds med den, men har heldigvis ikke haft behov for support
(Og jeg var også tidligere hardware haj med mere eller mindre hældige udfald).

Jeg er selv blevet smittet af Mac efter 3 iPhone og en iPad, men syntes det er lidt for mange penger at putte på den konto, men seriøst, hvis du har en gammel PC stående som lige kan trække din netbank/alt med NemID og de sjældne gange (?) du skal printe noget ud, vil jeg kraftig anbefale at du kigger på en iPad istedet.

Efter jeg fik min iPad, tænder jeg min computer højst 2 gange om måneden.

Men, stod jeg og skulle bruge en ny PC, var jeg ikke bange for at købe en ny Medion i Aldi (selv om jeg også selv var lidt betænkelig ved at købe den der, den gang) , ihvertfald tidligere test i forskellige computermagasiner af hardwaret i dem siger at man får meget for pengene.

Og ja, der er helt sikkert negative historier om dem, men jeg kan også fortælle dårlige historier om andre kendte mærkevarer og forhandlere.
Prøv at google for eksempel erfaringer med Medion xxx , Aldi bruger at køre noget tid med en model, så der findes tit nogle der ude med erfaringer omkring lige den model du har kig på.
Jeg ville bare lige give dig en krammer :)

Dejligt jeg ikke er den eneste Mac smittede herinde :oops:

Brugeravatar
Bjørn
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 81
Tilmeldt: 22 jan 2007 13:14
Mit fyr: Benekov R15 m/Linux
Areal: 165
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: CA 25
Årligt forbrug: 6 T
Geografisk sted: Havdrup
Kontakt:

Re: død stationær pc, nu mangler jeg jo en ny...

Indlæg af Bjørn » 29 mar 2011 22:45

Tjoh, jeg har bare ikke helt fået overtalt konen til at det er en god ide, selv om hun meget hurtigt har næsten overtaget min iPad, og også tidligere selv købte en iPhone efter at ha misbrugt min noget tid.

Jeg har heller ikke helt overtalt mig selv til at jeg vil ofre 12-15K på en ny iMac, man kan jo få rigtig meget PC for de penge, men de er lækre...

Jeg er dog helt enig i at jeg nok altid vil ha en stor skærm og en velfungerende computer hvor jeg kan gemme mig bag når konen ser østrogengysere på flimmeren icon_cheesygrin.gif
Mvh. Bjørn

levi

Re: død stationær pc, nu mangler jeg jo en ny...

Indlæg af levi » 29 mar 2011 22:47

Bjørn » 29 Mar 2011, 22:45 skrev:Tjoh, jeg har bare ikke helt fået overtalt konen til at det er en god ide, selv om hun meget hurtigt har næsten overtaget min iPad, og også tidligere selv købte en iPhone efter at ha misbrugt min noget tid.

Jeg har heller ikke helt overtalt mig selv til at jeg vil ofre 12-15K på en ny iMac, man kan jo få rigtig meget PC for de penge, men de er lækre...

Jeg er dog helt enig i at jeg nok altid vil ha en stor skærm og en velfungerende computer hvor jeg kan gemme mig bag når konen ser østrogengysere på flimmeren icon_cheesygrin.gif
Jeg mistede min Iphone på samme måde.. Jeg havde den i 4 dage, - så var det pludselig konens ?, - jeg har stadig ikke helt forstået hvad der egentlig lige skete der ?... :oops:


Kaptajn Krogh
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 65
Tilmeldt: 04 feb 2011 14:29
Mit fyr: Scotte 10kw, Opop Blackstar 20
Areal: 165
Brændsel: Barlinek eco pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5600
Dagligt forbrug: Ca. 11kg
Årligt forbrug: ???

Re: død stationær pc, nu mangler jeg jo en ny...

Indlæg af Kaptajn Krogh » 29 mar 2011 23:20

levi » 29 Mar 2011, 22:47 skrev: Jeg mistede min Iphone på samme måde.. Jeg havde den i 4 dage, - så var det pludselig konens ?, - jeg har stadig ikke helt forstået hvad der egentlig lige skete der ?... :oops:
Så må du jo ud og købe dig en ny ;-)

Men det løber hurtigt op når man begynder at "spise æbler" ;-) konen syntes også jeg var skør, men her sidder jeg nu og skriver fra hendes nye ipad 2 ! Det er dælme en fed maskine !!!!

levi

Re: død stationær pc, nu mangler jeg jo en ny...

Indlæg af levi » 29 mar 2011 23:30

Kaptajn Krogh » 29 Mar 2011, 23:20 skrev: Så må du jo ud og købe dig en ny ;-)

Men det løber hurtigt op når man begynder at "spise æbler" ;-) konen syntes også jeg var skør, men her sidder jeg nu og skriver fra hendes nye ipad 2 ! Det er dælme en fed maskine !!!!
Endnu en mac mand, - weeeeee, - så er vi 3 icon_cheesygrin.gif

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Re: død stationær pc, nu mangler jeg jo en ny...

Indlæg af Zarge » 29 mar 2011 23:42

Forresten lige et spørgsmål.. Nu er det jo som sagt første gang jeg prøver at købe en færdigbygget pc...
Hvordan er det med garenti reglerne, jeg tænker på, er skidtet plomberet?
Mest hvis jeg nu skulle få lyst til at skifte grafikkortet eller noget engang...

Kaptajn Krogh
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 65
Tilmeldt: 04 feb 2011 14:29
Mit fyr: Scotte 10kw, Opop Blackstar 20
Areal: 165
Brændsel: Barlinek eco pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5600
Dagligt forbrug: Ca. 11kg
Årligt forbrug: ???

Re: død stationær pc, nu mangler jeg jo en ny...

Indlæg af Kaptajn Krogh » 30 mar 2011 00:07

Ja altså lige så snart du selv begynder at pille i den bortfalder garantien. Eller det gør den i princippet ikke, men ethvert firma kan(og vil) argumentere, at det er fordi du selv har pillet at den er gået i stykker.
Men sådan er der jo så meget. Stort set alle sætter jo selv nye ram i, i deres pc'er i dag eksempelvis.

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Re: død stationær pc, nu mangler jeg jo en ny...

Indlæg af Zarge » 30 mar 2011 17:04

Nu har jeg klampet på dyret siden i formiddags, of jeg har ikke oplevet andet brok end lidt bøvl med en windowsopdatering ( er dog løst) Så hvis det fortsætter så er jeg sgu godt tilfreds...
Har været inde og snuse.
Harddisk er en Seagate Barracuda LP 2T
Psu er FSP450
grafikkort,bundkort og ram står der ikke noget på...


Besvar