hjælp til at få oliefyret startet når vi rejser på ferie

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Besvar
HFT
Stoker I
Stoker I
14
Indlæg: 27
Tilmeldt: 21 maj 2009 13:47

hjælp til at få oliefyret startet når vi rejser på ferie

Indlæg af HFT »

hej alle sammen

mit problem er at jeg godt vil have mit oliefyr til at starte når akku. tanken når ned på 40 grader, fordi vi ikke fyre i kedlen. f.eks vis vi er på ferie. Men kan ikke lige hitte ud af hvor jeg skal sætte min fase ledning på som kommer oppe fra føleren på akku. tanken. så overkogningssikringen og alt det der stadigvæk virker.

det skal lige siges at jeg har en motor ventil mont. som lukker ved 40grader så det ikke bliver oliefyret der varmer akku.tanken op.


ps. har et link til et el diagram på mit oliefyr. http://www.nibeonline.com/PDF/611609-1.pdf

anderswitt
Stoker X
Stoker X
13
Indlæg: 458
Tilmeldt: 30 maj 2010 22:27
Mit fyr: orland 25 super
Areal: 180m2
Brændsel: bøg/ask
Fremviser gerne i postnummer: 4983
Årligt forbrug: 20-30rm

Re: hjælp til at få oliefyret startet når vi rejser på ferie

Indlæg af anderswitt »

skriv lidt mere om dit projekt men umilbart skal din termostat monteres på klemme 6 og 7 istedet for det lille stykke ledning
svbech
Stoker V
Stoker V
16
Indlæg: 183
Tilmeldt: 04 jan 2008 07:43
Mit fyr: Scotte 16kw - Tassco med oliefyr
Areal: 290
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Årligt forbrug: 8-9 ton

Re: hjælp til at få oliefyret startet når vi rejser på ferie

Indlæg af svbech »

Du kan montere en termokontakt der bryder strømmen til oliefyret når temp i akkutank kommer over de 40 grader.


Den kører du så strømmen til fyret i gennem.
Det vil sige at du ikke skal ændre på noget med fyrets normale termostat eller overkogssikring, der virker som normalt.
eneste ændring er blot at fyret ikke får strøm når akkutank er over 40 grader og der for slukker.

Besvar