Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

reparation af benekov R25

Spørgsmål vedr. Benekov samt det tilbehør der laves til Benekov Stokerfyr
Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Re: reparation af benekov R25

Indlæg af John Skov Jensen » 19 mar 2011 19:40

Hede » 17 Mar 2011, 21:15 skrev:Hej

Er der nogle som har kendskab til en service tekniker med kendskab til en benekov R25 omkring Herning, har forsøgt med Karsten rigtig mange gange, desværre uden held.
uden af nogen kender denne sag udover dig og Karsten vil jeg sige følgende
uanset hvor man handler og med hvem man handler, hvis man ikke betaler det man skylder så smækkes garantikassen og "gode råd" kassen i med et brag. Så få betalt det du skylder, alt andet er sgu for sølle.

/John


levi

Re: reparation af benekov R25

Indlæg af levi » 19 mar 2011 19:54

John Skov Jensen » 19 Mar 2011, 19:40 skrev: uden af nogen kender denne sag udover dig og Karsten vil jeg sige følgende
uanset hvor man handler og med hvem man handler, hvis man ikke betaler det man skylder så smækkes garantikassen og "gode råd" kassen i med et brag. Så få betalt det du skylder, alt andet er sgu for sølle.

/John
Enig, - desværre kender vi ikke historien, - og om der er en sådan.

Men man skal betale for det man køber, - sådan er det bare :great:

Hede
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 7
Tilmeldt: 25 apr 2010 19:22

Re: reparation af benekov R25

Indlæg af Hede » 19 mar 2011 22:36

Hej.
Jeg er helt enig med at man skal betale for en vare, jeg betalte forud 40.000,- ved ordre d. 5/3 2010, resten skulle betales når fyret var installeret i drift klar stand. Men for det første blev mit fyr ikke sat op i sensommeren 2010 men d.19/3 2010 Karsten skulle stå for hele opsætningen og han lovede at det sagtens kunne klares på en dag. Liagro kom fredag d.19/3 og blev langt fra færdig, vi havde således ingen varme hele weekenden. Liagro har siden arbejdet frem og tilbage med fyret uden held i efterhånden et helt år,problemet er, overfyldt aske skuffe som skal tømmes 2 gange dagligt, fyret melder tændingsfejl, ødelagt isolerings plade på lågen, eltænder virker ikke, forkert brændehoved, desuden et kæmpe pille forbrug 30 tons på et år til 200m2 hus og 300m2 lager som opvarmes til 12-15 gr. jeg kan også oplyse at d. 7/5 valgte jeg at indbetale yderlig 20.000,- i håb om at Liagro gerne ville gøre sig den ulejlighed at få færdiggjort handlen og selvfølgelig modtage de sidste 20.000,- desværre uden den ønskede effekt. Derfor sendte min advokat d.27/10 2010 en skrivelse til Liagro hvor jeg bad om at hvis ikke Liagro fik fyret til at fungere snarest ville De ikke modtage rest beløbet. jeg kan ikke tælle på 2 hænder hvor mange gange Karsten har lovet at gøre noget ved problemet desværre uden held. Til sidst vil jeg sige et par ord til Karsten, du må gerne hænge mig ud på dette forum ,men husk at holde dig til sandheden. Venlig hilsen Jan Hedelund

Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Re: reparation af benekov R25

Indlæg af TaagMan » 19 mar 2011 22:49

Hede, din historie er egentlig ikke specielt overraskende.

Jeg var ikke et sekund i tvivl om at det var af princip du ikke havde betalt de penge.

Du er ikke den eneste der har følt sig røvrendt af Hr. Liagro... føler med dig.
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

søren ø
Supporter
Supporter
Indlæg: 1018
Tilmeldt: 01 jan 2007 21:06
Mit fyr: Benekov pl27
Areal: 180
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: midtfyn
Kontakt:

Re: reparation af benekov R25

Indlæg af søren ø » 20 mar 2011 11:28

Lyder til du har stor indsigt i Liagros kundekartotek....

Kan fortælle, uden at det har nogen forbindelse til denne sag overhovedet, at der er ufatteligt mange der ikke betaler for de ydelser de modtager. Er ansat i en mindre vvs virksomhed og hver måned er der min. 5 kunder der ikke betaler hvad de skylder med alverdens undskyldninger til følge.
All men are created equal, but only the bravest become firefighters.


Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Re: reparation af benekov R25

Indlæg af TaagMan » 20 mar 2011 14:02

Søren Ø. Jeg har ingen indsigt i Liagros kundekartotek, men det er ikke første gang en kunde helt offentlig har beklaget sig over det der er leveret/ikke leveret. Når man så ser det samme med at selv samme person overhovedet ingen problemer har med at afpresse kunden i fuld offentlighed, så tegner det jo ikke ligefrem et billede af en samvittighedsfuld person hvis du spørger mig...

Jeg forstår udemærket at der er dårlige betalere, og det vil du fortælle, uden det egentlig har nogen forbindelse til den her sag, som du selv siger... og hvor vil du hen med det? Er det fordi du har lyst til at forsvare den nedredrægtige adfærd han har overfor nogle af hans kunder eller hvad?
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

Brugeravatar
Fer
Supporter
Supporter
Indlæg: 1019
Tilmeldt: 25 maj 2010 21:22
Mit fyr: Biotech Top Light
Areal: 237 + 25
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4684
Årligt forbrug: Forventet 8 tons.
Geografisk sted: Nr. Tvede
Modtaget likes: 1 gang

Re: reparation af benekov R25

Indlæg af Fer » 20 mar 2011 15:52

Det er også lidt påfaldende der nu er 2 (eller 3) der har fået leveret en Benekov i 25 serien med et 15 brænderhoved?
--
Mvh Tommy Fer
Biotech Top Light

Brugeravatar
Lau
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 794
Tilmeldt: 16 sep 2007 16:39
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 135 rimelig iso.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6621
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Vejen (",)
Givet likes: 23 gange
Modtaget likes: 14 gange

Re: reparation af benekov R25

Indlæg af Lau » 20 mar 2011 16:24

Jeg må nok bare bifalde mig koret der ikke er vilde med liagro. Der er påfaldende meget skriveri om mangler og fejl fra liagro.
Når manden så begynder at udstille/afpresse kunder i fuld offenlighed, ja så melder jeg "kæden er sprunget af".
Den mand får jeg nok ikke ondt af.

søren ø
Supporter
Supporter
Indlæg: 1018
Tilmeldt: 01 jan 2007 21:06
Mit fyr: Benekov pl27
Areal: 180
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: midtfyn
Kontakt:

Re: reparation af benekov R25

Indlæg af søren ø » 20 mar 2011 17:48

Har ikke ondt af hverken Liagro eller for den sags skyld hans kunder. Men kan da oplyse at hvis vi har kunder der ikke betaler får de sgu heller ikke udført mere arbejde...så hvis der nu er lidt sandhed i Liagros indlæg kan jeg sgu godt forstå sagen står hvor den står.
Hvis det er at afpresse kunder der i fuld offentlighed fremkommer med ting om ens firma/person at svare dem i samme forum som de selv har givet bolden op i, ja så må du gerne mene at jeg forsvarer en nederdrægtig adfærd. Men hvis der i Jeres verden ikke skal mere til for at en person skal virke nederdrægtig og afpressende, så sker der nok ikke så meget spændende i ligusterkvarteret ;-)
Fordi der er meget skriveri om et firma, er det påfaldende at så mange har en mening om firma/mand, selvom man kan se i profilen at de slet ikke har produkter stående fra dem....
Hvor mange tilfredse kunder mon der er...nå nej det er vel ikke så interesseant at vide.
All men are created equal, but only the bravest become firefighters.

abn
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 762
Tilmeldt: 16 jul 2010 20:16
Mit fyr: Atmos 32
Areal: 180m2 + 25m2
Brændsel: bøg
Fremviser gerne i postnummer: 9575
Årligt forbrug: 30 m3
Geografisk sted: 9575 terndrup
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 1 gang

Re: reparation af benekov R25

Indlæg af abn » 20 mar 2011 18:42

Jeg synes ikke at det første indlæg er specielt at udstille liagro, men det er det derimod i det svar der kommer tilbage.
Mvh Anders


Besvar