Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum
kombifærgerne på Mols-Linien lukkes
- rmi-vejr
- Stoker VIII
- Indlæg: 322
- Tilmeldt: 15 okt 2009 10:17
- Mit fyr: Kondenserende oliefyr
- Areal: 160
- Brændsel: Olie
- Fremviser gerne i postnummer: 8370
- Årligt forbrug: 1450 liter
- Geografisk sted: Hallendrup mellem Århus og Randers
- Kontakt:
kombifærgerne på Mols-Linien lukkes
Så har der været ekstraordinær generalforsamling i Mols-Linien idag.
Det er blevet bestemt at Kombifærgerne mellem Århus og Kalundborg lukkes i løbet af dette år.
Det er blevet bestemt at Kombifærgerne mellem Århus og Kalundborg lukkes i løbet af dette år.
- Ulrik
- Redaktør
- Indlæg: 11089
- Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
- Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
- Areal: 96/87 m2
- Brændsel: German Pellets
- Fremviser gerne i postnummer: 5474
- Dagligt forbrug: 11 kilo
- Årligt forbrug: Est. <6 ton
- Geografisk sted: Veflinge, Fyn
- Givet likes: 119 gange
- Modtaget likes: 141 gange
Re: kombifærgerne på Mols-Linien lukkes
Det bliver ikke nemmere at være speditør/vognmand...
MvH Ulrik©
-
- Stoker VII
- Indlæg: 257
- Tilmeldt: 17 jan 2011 22:51
- Mit fyr: Twin Heat M20i 700l ´10
- Areal: 110
- Brændsel: Træ + Piller
- Fremviser gerne i postnummer: 9632
- Geografisk sted: Møldrup
Re: kombifærgerne på Mols-Linien lukkes
Så vil jeg da skyde mig at komme med dem en sidste gang. Det er jo en æra der lukker. Alt den gode mad og kaffe :-) Men det var nu hyggeligt at bruge dem.
- rmi-vejr
- Stoker VIII
- Indlæg: 322
- Tilmeldt: 15 okt 2009 10:17
- Mit fyr: Kondenserende oliefyr
- Areal: 160
- Brændsel: Olie
- Fremviser gerne i postnummer: 8370
- Årligt forbrug: 1450 liter
- Geografisk sted: Hallendrup mellem Århus og Randers
- Kontakt:
Re: kombifærgerne på Mols-Linien lukkes
Jeg er da noget spændt på om ikke der kommer en køber til færgerne.
Det bliver ikke sjovt at komme ned over trekantsområdet og fyn, hvis alle de trailere som Mols-Linien fragter over storebælt, skal ud på vejene.
Mols-Linien fragtede sidste år 250.000 lastbiler over storebælt.
Hvis man så regner lidt på det, vil det give ca. 800 lastbiler ekstra pr. dag, hvis man så regner det ud over 24 timer, vil det give 33,3 enheder ekstra pr. time, hvilket vil give ca. en lastbil hver andet minut døgnet rundt. (det er regnet ud over 6 døgn)
Så det vil sige at der kommer MEGET mere trafik på vejene ned over Vejle og Fyn.
Så kommer det næste problem, det er at varerne vil stige, fordi der skal køres 200 km mere med varerne.
Der skal anskaffes flere lastbiler og flere chauffører til at klare den fragt som færgen før tog med.
Så kommer der miljø belastningen fra de mange lastbiler, en lastbil kører ca. 2,5 til 3,5 km på en liter diesel, hvis vi så regner med at de kører ca. 3 km på en liter i snit.
Så vil de kører 160.000 km ekstra pr. dag, det vil så give ca. 53.333 liter diesel pr. dag.
Kombifærgerne bruger ca. 5000 liter diesel på en tur/retur.
De sejler 6 ture tur/retur i døgnet, så det gir 30.000 liter diesel pr. døgn.
Personbilerne er så ikke regnet med i de her tal.
Jeg har så ikke regnet personbilerne med i de her tal.
Så alt i alt vil der være et mer forbrug på ca. 23.000 liter pr. døgn.
Så jeg vil håbe at politikerne vågner op, for det vil give nogen miljø og trafik mæssige problemer.
Det bliver ikke sjovt at komme ned over trekantsområdet og fyn, hvis alle de trailere som Mols-Linien fragter over storebælt, skal ud på vejene.
Mols-Linien fragtede sidste år 250.000 lastbiler over storebælt.
Hvis man så regner lidt på det, vil det give ca. 800 lastbiler ekstra pr. dag, hvis man så regner det ud over 24 timer, vil det give 33,3 enheder ekstra pr. time, hvilket vil give ca. en lastbil hver andet minut døgnet rundt. (det er regnet ud over 6 døgn)
Så det vil sige at der kommer MEGET mere trafik på vejene ned over Vejle og Fyn.
Så kommer det næste problem, det er at varerne vil stige, fordi der skal køres 200 km mere med varerne.
Der skal anskaffes flere lastbiler og flere chauffører til at klare den fragt som færgen før tog med.
Så kommer der miljø belastningen fra de mange lastbiler, en lastbil kører ca. 2,5 til 3,5 km på en liter diesel, hvis vi så regner med at de kører ca. 3 km på en liter i snit.
Så vil de kører 160.000 km ekstra pr. dag, det vil så give ca. 53.333 liter diesel pr. dag.
Kombifærgerne bruger ca. 5000 liter diesel på en tur/retur.
De sejler 6 ture tur/retur i døgnet, så det gir 30.000 liter diesel pr. døgn.
Personbilerne er så ikke regnet med i de her tal.
Jeg har så ikke regnet personbilerne med i de her tal.
Så alt i alt vil der være et mer forbrug på ca. 23.000 liter pr. døgn.
Så jeg vil håbe at politikerne vågner op, for det vil give nogen miljø og trafik mæssige problemer.
- rmi-vejr
- Stoker VIII
- Indlæg: 322
- Tilmeldt: 15 okt 2009 10:17
- Mit fyr: Kondenserende oliefyr
- Areal: 160
- Brændsel: Olie
- Fremviser gerne i postnummer: 8370
- Årligt forbrug: 1450 liter
- Geografisk sted: Hallendrup mellem Århus og Randers
- Kontakt:
Re: kombifærgerne på Mols-Linien lukkes
Men som det er lige nu taber Mols-Linien ca. 100.000 kroner i døgnet på kombifærgerne.
Der vil blive fyret ca. 130 fastansatte når de lukkes ned.
Der vil blive fyret ca. 130 fastansatte når de lukkes ned.
-
- Stoker VIII
- Indlæg: 309
- Tilmeldt: 21 okt 2009 18:10
- Mit fyr: woody 16kw v6.22 på luksus-kedel
- Areal: 125
- Brændsel: Varga træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 4173
- Årligt forbrug: 5.5ton
- Geografisk sted: ringsted
Re: kombifærgerne på Mols-Linien lukkes
forudsætter jo så også at der ikke bliver flyttet noget over på jernbannen?
- rmi-vejr
- Stoker VIII
- Indlæg: 322
- Tilmeldt: 15 okt 2009 10:17
- Mit fyr: Kondenserende oliefyr
- Areal: 160
- Brændsel: Olie
- Fremviser gerne i postnummer: 8370
- Årligt forbrug: 1450 liter
- Geografisk sted: Hallendrup mellem Århus og Randers
- Kontakt:
Re: kombifærgerne på Mols-Linien lukkes
Det tror jeg ikke på der gør, de varer vi sejler med, bliver lastet den ene dag og leveret dagen efter.rappe » 17 Mar 2011, 19:04 skrev:forudsætter jo så også at der ikke bliver flyttet noget over på jernbannen?
DSB har jo bevist at de ikke kan håndtere det, fra dag til dag.
Så den mulighed tror jeg ikke er til stede.
- Fer
- Supporter
- Indlæg: 1019
- Tilmeldt: 25 maj 2010 21:22
- Mit fyr: Biotech Top Light
- Areal: 237 + 25
- Brændsel: Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 4684
- Årligt forbrug: Forventet 8 tons.
- Geografisk sted: Nr. Tvede
- Modtaget likes: 1 gang
Re: kombifærgerne på Mols-Linien lukkes
hvorfor søren er der 130 mand ansat for at sejle ruten? Er der meget håndtering af sættevogne og sådan ?
--
Mvh Tommy Fer
Biotech Top Light
Mvh Tommy Fer
Biotech Top Light
Re: kombifærgerne på Mols-Linien lukkes
Nej de er der for at løfte færgen op på kajen når den anløberFer » 17 Mar 2011, 20:02 skrev:hvorfor søren er der 130 mand ansat for at sejle ruten? Er der meget håndtering af sættevogne og sådan ?
- rmi-vejr
- Stoker VIII
- Indlæg: 322
- Tilmeldt: 15 okt 2009 10:17
- Mit fyr: Kondenserende oliefyr
- Areal: 160
- Brændsel: Olie
- Fremviser gerne i postnummer: 8370
- Årligt forbrug: 1450 liter
- Geografisk sted: Hallendrup mellem Århus og Randers
- Kontakt:
Re: kombifærgerne på Mols-Linien lukkes
Ja der er en del folk.Fer » 17 Mar 2011, 20:02 skrev:hvorfor søren er der 130 mand ansat for at sejle ruten? Er der meget håndtering af sættevogne og sådan ?
Der er havnearbejder ca 12-14 mand i hver havn.
Der er billetører ca 6 i hver havn
Det er skibsfører, styrmænd, skibsassistenter, pursere, kokke, rengøring + div. afløsere ialt ca 80 mand ialt.
Så er der administration ca 10 mand.
Så jo det giver ca 130.
Der skal jo være en sikkerheds besætning på færgerne, de er ca. 16-17 mand hele tiden, og dem er der 4 hold af, da de kører med 12 timers vagter.
Last edited by 1 on rmi-vejr; edited 17 times in total