Uanset, så er det din smed der tager fusen på dig. Uanset hvad han har af udeståender med sine leverandører, er det ham der skal give dig en god service. At du skal have kontakt med Passat er smedens svigt.
At Passat i denne sag tilsyneladende opfører sig dumt er ikke dit problem, men din smeds.
/John
passat dårlig garanti
- John Skov Jensen
- Redaktør
- 15
- Indlæg: 5005
- Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
- Mit fyr: Atmos DC40GD
- Areal: sammenlagt 350 m2
- Brændsel: Bøg
- Fremviser gerne i postnummer: 8370
- Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
- Blevet takket: 440 gange
-
- Stoker I
- 16
- Indlæg: 27
- Tilmeldt: 17 maj 2008 14:10
Re: passat dårlig garanti
Det har du ret i , men det er passat der snyder både smed og os, men derfor behøver vi jo ikke gøre det samme.Håber dog at passat refunderer vores penge og at de får en anden salgsmetode og service. Uanset hvem man køber passats produkter af vil man have denne problematik for passat bruger altid mellemmand, så de kan slippe fra alt.
-
- Stoker XIV
- 14
- Indlæg: 813
- Tilmeldt: 02 jun 2010 10:36
- Mit fyr: pt i lejet rækkehus med gasfyr :-(
- Areal: 110
- Dagligt forbrug: 0
- Årligt forbrug: 0
- Geografisk sted: Pedersborg, Sjælland
- Har takket: 329 gange
- Blevet takket: 42 gange
Re: passat dårlig garanti
Det er jo ikke helt sandt vel? ALLE producenter af nærmest alt ting, har jo en mellemmand...godset » 14 Mar 2011, 18:52 skrev:Uanset hvem man køber passats produkter af vil man have denne problematik for passat bruger altid mellemmand, så de kan slippe fra alt.
Køber du da din 1 liters mælk hos bondemanden eller i supermarkedet? Hvad med din bil, køber du den direkte hos Ford fabrikken eller hos en autoforhandler (Der har købt den af en importør)?
Du skal skyde din harme på din smed, det er ham du har købt og handlet med, derfor er det også ham som du reklamer til... Hvad gør du når din bil går i stykker? ringer til Fabrikken/Importøren eller din autoforhandler?
- Ulrik
- Redaktør
- 17
- Indlæg: 11099
- Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
- Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
- Areal: 96/87 m2
- Brændsel: German Pellets
- Fremviser gerne i postnummer: 5474
- Dagligt forbrug: 11 kilo
- Årligt forbrug: Est. <6 ton
- Geografisk sted: Veflinge, Fyn
- Har takket: 122 gange
- Blevet takket: 141 gange
Re: passat dårlig garanti
I første omgang ringer man vel til forhandleren og dernæst importøren.
Der er faktisk ret mange forhandlere, ikke af stokerfyr, der videresender reklamationer til producenten som et led i den aftale der er indgået.
Der er faktisk ret mange forhandlere, ikke af stokerfyr, der videresender reklamationer til producenten som et led i den aftale der er indgået.
MvH Ulrik©
-
- Stoker XIV
- 14
- Indlæg: 813
- Tilmeldt: 02 jun 2010 10:36
- Mit fyr: pt i lejet rækkehus med gasfyr :-(
- Areal: 110
- Dagligt forbrug: 0
- Årligt forbrug: 0
- Geografisk sted: Pedersborg, Sjælland
- Har takket: 329 gange
- Blevet takket: 42 gange
Re: passat dårlig garanti
Men det er jo så stadigvæk en aftale imellem smeden/forhandleren og producenten. Forhandleren er jo kun interesseret i at få solgt flere anlæg, men det gøres jo bedst med tilfredse kunder, så derfor er det jo meget normalt at importøren afhjælper og uddaner forhandleren.Ulrik » 15 Mar 2011, 05:48 skrev:I første omgang ringer man vel til forhandleren og dernæst importøren.
Der er faktisk ret mange forhandlere, ikke af stokerfyr, der videresender reklamationer til producenten som et led i den aftale der er indgået.
Som kunde har du en aftale med smeden/forhandleren. og det er så stadigvæk ham du skal henvende dig til - ja i nogen alvorlige tilfælde kan det hjælpe at tale direkte med importøren, så de kan 'tale' forhandleren til fornuft
Re: passat dårlig garanti
Der er absolut også tilfælde hvor det er importøren der er "problemet" og ikke forhandleren!Bri_Jac » 15 Mar 2011, 06:23 skrev: Men det er jo så stadigvæk en aftale imellem smeden/forhandleren og producenten. Forhandleren er jo kun interesseret i at få solgt flere anlæg, men det gøres jo bedst med tilfredse kunder, så derfor er det jo meget normalt at importøren afhjælper og uddaner forhandleren.
Som kunde har du en aftale med smeden/forhandleren. og det er så stadigvæk ham du skal henvende dig til - ja i nogen alvorlige tilfælde kan det hjælpe at tale direkte med importøren, så de kan 'tale' forhandleren til fornuft
Jeg siger på ingen måde det er sådan i dette tilfælde, - bare ment som en generel oplysning!
Der er forhandlere der yder en bedre service, - end importøren/producenten faktisk gør!
En smed er ikke en forhandler, - han har købt anlægget af sin grossist, - som så igen har købt anlægget af producenten/importøren.
Så der er 3 led det kan gå galt i når man handler med en smed (Smeden, grossisten og/eller importøren/producenten).
- Zarge
- Stoker XVIII
- 15
- Indlæg: 4410
- Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
- Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
- Areal: 2*132m2
- Brændsel: Piller
- Fremviser gerne i postnummer: 7500
- Dagligt forbrug: ?
- Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
- Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
- Har takket: 68 gange
- Blevet takket: 96 gange
Re: passat dårlig garanti
Korrekt men det er stadigvæk smedens hovedpine, det er ham der udviser den dårligste kundeservice hvis det er kunden selv der skal kæmpe med importøren, det er sgu en af de små slag verden gir, men det er jo naturligvis sjovere hvis han kan sælge et fyr med en fed fortjeneste, og så bare sende aben videre hvis der bliver problemer... Se det er sgu nok derfor smede og håndværkere generelt har så dårligt et ry efterhånden... Desværre (er selv elektriker) :-(
Mvh Tonni Madsen
http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/zarge.html
http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/zarge.html
-
- Stoker X
- 17
- Indlæg: 429
- Tilmeldt: 02 jan 2007 11:26
- Mit fyr: KL 15kw
- Areal: 253+100L VVB
- Brændsel: 8mm træpiller
- Dagligt forbrug: ca 40kg
- Årligt forbrug: ca 10
- Geografisk sted: Halskov v/Skive
Re: passat dårlig garanti
Uanset hvem der er sælger, importør, forhandler eller hvilke ord der nu sættes på, er det ifølge købeloven der hvor produktet er købt at ansvaret for garanti/service ligger. - altså hos smeden i denne historie.
Smeden må ordne hans mellemværende med hans leverandør/grossist efterfølgende - men uanset hvad er det hans ansvar at udbedre garantiskader/forhold.
/Michael
Smeden må ordne hans mellemværende med hans leverandør/grossist efterfølgende - men uanset hvad er det hans ansvar at udbedre garantiskader/forhold.
/Michael
-
- Stoker I
- 13
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: 15 mar 2011 12:13
- Kontakt: