passat dårlig garanti

Spørgsmål vedr. Passat samt det tilbehør der laves til Passat Stokerfyr
Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
15
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Blevet takket: 440 gange

Re: passat dårlig garanti

Indlæg af John Skov Jensen »

Uanset, så er det din smed der tager fusen på dig. Uanset hvad han har af udeståender med sine leverandører, er det ham der skal give dig en god service. At du skal have kontakt med Passat er smedens svigt.
At Passat i denne sag tilsyneladende opfører sig dumt er ikke dit problem, men din smeds.

/John

godset
Stoker I
Stoker I
15
Indlæg: 27
Tilmeldt: 17 maj 2008 14:10

Re: passat dårlig garanti

Indlæg af godset »

Det har du ret i , men det er passat der snyder både smed og os, men derfor behøver vi jo ikke gøre det samme.Håber dog at passat refunderer vores penge og at de får en anden salgsmetode og service. Uanset hvem man køber passats produkter af vil man have denne problematik for passat bruger altid mellemmand, så de kan slippe fra alt.
Bri_Jac
Stoker XIV
Stoker XIV
13
Indlæg: 813
Tilmeldt: 02 jun 2010 10:36
Mit fyr: pt i lejet rækkehus med gasfyr :-(
Areal: 110
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Geografisk sted: Pedersborg, Sjælland
Har takket: 322 gange
Blevet takket: 42 gange

Re: passat dårlig garanti

Indlæg af Bri_Jac »

godset » 14 Mar 2011, 18:52 skrev:Uanset hvem man køber passats produkter af vil man have denne problematik for passat bruger altid mellemmand, så de kan slippe fra alt.
Det er jo ikke helt sandt vel? ALLE producenter af nærmest alt ting, har jo en mellemmand...
Køber du da din 1 liters mælk hos bondemanden eller i supermarkedet? Hvad med din bil, køber du den direkte hos Ford fabrikken eller hos en autoforhandler (Der har købt den af en importør)?

Du skal skyde din harme på din smed, det er ham du har købt og handlet med, derfor er det også ham som du reklamer til... Hvad gør du når din bil går i stykker? ringer til Fabrikken/Importøren eller din autoforhandler?
Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
17
Indlæg: 11096
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 141 gange

Re: passat dårlig garanti

Indlæg af Ulrik »

I første omgang ringer man vel til forhandleren og dernæst importøren.
Der er faktisk ret mange forhandlere, ikke af stokerfyr, der videresender reklamationer til producenten som et led i den aftale der er indgået.
MvH Ulrik©
Bri_Jac
Stoker XIV
Stoker XIV
13
Indlæg: 813
Tilmeldt: 02 jun 2010 10:36
Mit fyr: pt i lejet rækkehus med gasfyr :-(
Areal: 110
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Geografisk sted: Pedersborg, Sjælland
Har takket: 322 gange
Blevet takket: 42 gange

Re: passat dårlig garanti

Indlæg af Bri_Jac »

Ulrik » 15 Mar 2011, 05:48 skrev:I første omgang ringer man vel til forhandleren og dernæst importøren.
Der er faktisk ret mange forhandlere, ikke af stokerfyr, der videresender reklamationer til producenten som et led i den aftale der er indgået.
Men det er jo så stadigvæk en aftale imellem smeden/forhandleren og producenten. Forhandleren er jo kun interesseret i at få solgt flere anlæg, men det gøres jo bedst med tilfredse kunder, så derfor er det jo meget normalt at importøren afhjælper og uddaner forhandleren.

Som kunde har du en aftale med smeden/forhandleren. og det er så stadigvæk ham du skal henvende dig til - ja i nogen alvorlige tilfælde kan det hjælpe at tale direkte med importøren, så de kan 'tale' forhandleren til fornuft

levi

Re: passat dårlig garanti

Indlæg af levi »

Bri_Jac » 15 Mar 2011, 06:23 skrev: Men det er jo så stadigvæk en aftale imellem smeden/forhandleren og producenten. Forhandleren er jo kun interesseret i at få solgt flere anlæg, men det gøres jo bedst med tilfredse kunder, så derfor er det jo meget normalt at importøren afhjælper og uddaner forhandleren.

Som kunde har du en aftale med smeden/forhandleren. og det er så stadigvæk ham du skal henvende dig til - ja i nogen alvorlige tilfælde kan det hjælpe at tale direkte med importøren, så de kan 'tale' forhandleren til fornuft
Der er absolut også tilfælde hvor det er importøren der er "problemet" og ikke forhandleren!

Jeg siger på ingen måde det er sådan i dette tilfælde, - bare ment som en generel oplysning!

Der er forhandlere der yder en bedre service, - end importøren/producenten faktisk gør!

En smed er ikke en forhandler, - han har købt anlægget af sin grossist, - som så igen har købt anlægget af producenten/importøren.

Så der er 3 led det kan gå galt i når man handler med en smed (Smeden, grossisten og/eller importøren/producenten).
Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
15
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 96 gange

Re: passat dårlig garanti

Indlæg af Zarge »

Korrekt men det er stadigvæk smedens hovedpine, det er ham der udviser den dårligste kundeservice hvis det er kunden selv der skal kæmpe med importøren, det er sgu en af de små slag verden gir, men det er jo naturligvis sjovere hvis han kan sælge et fyr med en fed fortjeneste, og så bare sende aben videre hvis der bliver problemer... Se det er sgu nok derfor smede og håndværkere generelt har så dårligt et ry efterhånden... Desværre (er selv elektriker) :-(
agentjensen
Stoker X
Stoker X
17
Indlæg: 429
Tilmeldt: 02 jan 2007 11:26
Mit fyr: KL 15kw
Areal: 253+100L VVB
Brændsel: 8mm træpiller
Dagligt forbrug: ca 40kg
Årligt forbrug: ca 10
Geografisk sted: Halskov v/Skive

Re: passat dårlig garanti

Indlæg af agentjensen »

Uanset hvem der er sælger, importør, forhandler eller hvilke ord der nu sættes på, er det ifølge købeloven der hvor produktet er købt at ansvaret for garanti/service ligger. - altså hos smeden i denne historie.
Smeden må ordne hans mellemværende med hans leverandør/grossist efterfølgende - men uanset hvad er det hans ansvar at udbedre garantiskader/forhold.

/Michael
Green-webshop.dk
Stoker I
Stoker I
13
Indlæg: 5
Tilmeldt: 15 mar 2011 12:13
Kontakt:

Re: passat dårlig garanti

Indlæg af Green-webshop.dk »

okæ ja så blev jeg kloger

Besvar