Pilevang gået ned i nat

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
Besvar
Brugeravatar
Thomas83
Stoker X
Stoker X
13
Indlæg: 454
Tilmeldt: 13 jan 2011 13:06
Mit fyr: Pilevang Type PA Med Iltstyring
Areal: 220 kun gulvvarme
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Dagligt forbrug: 10 - 32kg
Årligt forbrug: 5,5ton
Geografisk sted: Slagelse

Pilevang gået ned i nat

Indlæg af Thomas83 »

Jeg har lige skamrost mit Pilevang PA iltstyring helt op til skyerne, men i nat gik det altså galt. Da jeg kom ud til det til morgen var det gået ud. Når man trykker på knappen snegl manuel sker der ingenting bortset fra et relæ i printet der aktiveres. inden under fyret sidder en boks med noget a la hfi relæ i når den tændes står motoren bare og brummer i 5 sek. hvorefter den tar relæet. Når jeg tar strømmen fra hele fyret og tænder igen står alle lamperne i display bare og lyser Hvorefter der er noget der siger klik klik klik, efter noget tid viser den kedeltemperatur som svinger imellem 13 og 45 grader i løbet af 5 sek.

Nogen der har et bud på hvad der kan være galt??? new15
Online fyrdata: http://thomas83.stokerlog.dk
Sonnenkraft Solvarme 5stk Idmk paneler,Sks c3 styrring, 1500l akkumuleringstank i fyrrum
og 400l vvb i huset.
Solcelleanlæg: 6Kwh - 30stk Himin hg200 paneler og Sma Sunny Tripower 6000tl inverter 38° stik syd

Brugeravatar
rmi-vejr
Stoker VIII
Stoker VIII
14
Indlæg: 322
Tilmeldt: 15 okt 2009 10:17
Mit fyr: Kondenserende oliefyr
Areal: 160
Brændsel: Olie
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Årligt forbrug: 1450 liter
Geografisk sted: Hallendrup mellem Århus og Randers
Kontakt:

Re: Pilevang gået ned i nat

Indlæg af rmi-vejr »

Thomas83 » 16 Jan 2011, 12:43 skrev:Jeg har lige skamrost mit Pilevang PA iltstyring helt op til skyerne, men i nat gik det altså galt. Da jeg kom ud til det til morgen var det gået ud. Når man trykker på knappen snegl manuel sker der ingenting bortset fra et relæ i printet der aktiveres. inden under fyret sidder en boks med noget a la hfi relæ i når den tændes står motoren bare og brummer i 5 sek. hvorefter den tar relæet. Når jeg tar strømmen fra hele fyret og tænder igen står alle lamperne i display bare og lyser Hvorefter der er noget der siger klik klik klik, efter noget tid viser den kedeltemperatur som svinger imellem 13 og 45 grader i løbet af 5 sek.

Nogen der har et bud på hvad der kan være galt??? new15
Er du sikker på du ikke har haft tilbage brand i din snegl ?
Så den sidder fast.
Min hjemmeside http://www.rmi-vejr.dk
Min private mail rmi@rmi-vejr.dk
snubbi
Stoker XVI
Stoker XVI
13
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 29 nov 2010 22:02
Mit fyr: hkrst 10 fsk 500
Areal: 147m2+180m2værksted
Brændsel: flis - piller.
Fremviser gerne i postnummer: 4400
Dagligt forbrug: 40 -60 kg flis
Årligt forbrug: 7t piller/40 m3 flis
Geografisk sted: kalundborg
Blevet takket: 1 gang

Re: Pilevang gået ned i nat

Indlæg af snubbi »

hej thormas83
det er et thermo relæ der beskytter motoren hvis den bare brummer sider sneglen fast eller også mangler den en fase sprunget en sekring. giv lige en tilbage melding ,har en komplet styring inc.motor til paén som jeg ikke bruger i øjeblikket er hjemme hele dagen i morgen skal på mit værkstedet og lavet noget det meste af dagen :great:
Brugeravatar
Thomas83
Stoker X
Stoker X
13
Indlæg: 454
Tilmeldt: 13 jan 2011 13:06
Mit fyr: Pilevang Type PA Med Iltstyring
Areal: 220 kun gulvvarme
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Dagligt forbrug: 10 - 32kg
Årligt forbrug: 5,5ton
Geografisk sted: Slagelse

Re: Pilevang gået ned i nat

Indlæg af Thomas83 »

Nå jeg havde så TR Varmeteknik ude og kigge på det.
Det viste sig så at det store print i bunden og det lille print ved strømforsyning var stået af, han havde dem begge med i bilen og efter en timestid kørte det igen. Da han havde fået fyret op og køre målte han alt igennem på det og fandt så ud af at en kondensator til blæseren er gået, da den ikke kørte de rigtige omdrejninger. Jeg er sikker på det har noget med de kæmpe vandmængder der var kommet i nattens løb af regn og tøvejr for det er sku ligefør det står helt op i stuen, så jeg tænkte et eller andet var kortsluttet et sted.
Stor ros til Tr Varmeteknik for hurtig og professionel service :great:
'
Snubbi Tak for hjælpen jeg har skrevet det bag øret hvis jeg mangler noget en dag :cheers:
Online fyrdata: http://thomas83.stokerlog.dk
Sonnenkraft Solvarme 5stk Idmk paneler,Sks c3 styrring, 1500l akkumuleringstank i fyrrum
og 400l vvb i huset.
Solcelleanlæg: 6Kwh - 30stk Himin hg200 paneler og Sma Sunny Tripower 6000tl inverter 38° stik syd
snubbi
Stoker XVI
Stoker XVI
13
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 29 nov 2010 22:02
Mit fyr: hkrst 10 fsk 500
Areal: 147m2+180m2værksted
Brændsel: flis - piller.
Fremviser gerne i postnummer: 4400
Dagligt forbrug: 40 -60 kg flis
Årligt forbrug: 7t piller/40 m3 flis
Geografisk sted: kalundborg
Blevet takket: 1 gang

Re: Pilevang gået ned i nat

Indlæg af snubbi »

hej thomas83
min net har været nede hele dagen og det køre ustabil , er ført komme på nu .
så må du sende en besked her på nette

Besvar