Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Fødesnegl til brænder blokket op. Biotech Top light.

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
Besvar
Brugeravatar
Fer
Supporter
Supporter
Indlæg: 1019
Tilmeldt: 25 maj 2010 21:22
Mit fyr: Biotech Top Light
Areal: 237 + 25
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4684
Årligt forbrug: Forventet 8 tons.
Geografisk sted: Nr. Tvede
Modtaget likes: 1 gang

Fødesnegl til brænder blokket op. Biotech Top light.

Indlæg af Fer » 13 aug 2010 13:25

Hej

Ville bare lige dele en lidt pudsig oplevelse. Mit Biotech Top Light, kunne jeg høre tænde et par gange når man havde været i bad. (Tror den tænder med varmluft. Lyder i hvertfald sådan.)
I går valgte jeg at tænde for centralvarmen, udover varmvandsdrift. Var lidt træt af mine kolde gulve :)

Jeg kiggede til fyret og det var brændt ud. Altså fyret stod på 100% drift og man kunne slet ikke høre det. Afgangen på røggassiden var kun 32 grader varm.

Under manuel betjening syntes jeg ikke at fødesneglen lød som den plejede. Den sagde næsten ikke noget.

I dag valgte jeg så at tømme dagmagasinet. (Ca 30 kg piller) Ganske rigtigt sad sneglen fast. Jeg fik den fri med en vandpumpe tang samtidig med at jeg kørte med motoren. Jeg tømte sneglen. GAAAB det tog langtid. Hvorefter jeg fyldte den med friske piller igen.

Da jeg bagefter satte den i automatisk drift, og bedte den suge piller fra containeren, så gik der et stykke tid, og den meldte at min container var fuld. Der ligger åbentbart en automatik der siger at når den har suget X antal portioner skal den melde fyldt. Resatte og bedte den fylde engang til. Så var vi i automatisk drift igen :)

Nu skal jeg blive venner med centralvarme delen af fyret :)

Jeg tror ikke jeg havde valgt at udføre ventil arangementet som de har. Men formoder at det er efter service manualen, som ikke er frit tilgængelig.. GRR
--
Mvh Tommy Fer
Biotech Top Light


Brugeravatar
Fer
Supporter
Supporter
Indlæg: 1019
Tilmeldt: 25 maj 2010 21:22
Mit fyr: Biotech Top Light
Areal: 237 + 25
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4684
Årligt forbrug: Forventet 8 tons.
Geografisk sted: Nr. Tvede
Modtaget likes: 1 gang

Re: Fødesnegl til brænder blokket op. Biotech Top light.

Indlæg af Fer » 14 aug 2010 20:37

Når jeg skriver "og den meldte at min container var fuld." menter jeg selvfølgelig tom ikke fuld.
--
Mvh Tommy Fer
Biotech Top Light

Besvar