HJÆLP til Eco29 pillefyr

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
Besvar
Brugeravatar
jordvarmekongen
Stoker III
Stoker III
14
Indlæg: 83
Tilmeldt: 04 feb 2010 21:17
Mit fyr: Atmos DC50
Areal: 380
Brændsel: Brænde
Geografisk sted: vestsjælland
Kontakt:

HJÆLP til Eco29 pillefyr

Indlæg af jordvarmekongen »

Hej
jeg har virkelig brug for nogle gode råd omkring Ecoteck`s Eco 29 pillefyr. Det er nærmest umuligt at finde noget info på nettet omkring dette fyr. Problemet er at det går ud hele tiden. firmaet som har leveret fyret begrunder det med at det er pillernes skyld.(skal lige for god ordens skyld sige at jeg ikke er ejer af fyret) MEN jeg kan sige med sikkerhed af det ikke er pillerne der er skyld i problemet, da hende der ejer fyret har prøvet over 10 forskellige mærker. firmaet kan så heller ikke svare på hvad for piller hun skal købe, så alt i alt prøver de bare at holde hende hen med dårlige undskyldninger. de piller hun bruger i øjeblikket bruger jeg selv og jeg har ingen problemer.

NÅ men der er flere ting som jeg ser som et problem her:
1: sneglen "sætter" sig hele tiden fast, det skal nævnes at der er 2 snegle over hinanden. Den øverste snegler fra pille kammeret og fører det ned gennem et rør som har forbindelse til en underliggende snegl som fører pillerne videre ind i brændskålen. begge snegle er forbundet med kædetræk til gearmotor. Gearmotoren er utrolig stærk men alligevel kan det sætte sig. når det er sket har jeg fået den igang igen ved enten at skille det hele ad eller bare at hjælpe til med en papagøjetang. når jeg har haft skilt den ad har jeg kontroleret om det hele kører som det skal, og alt virker umidelbart fint, men alligevel sker det igen. motoren/gear har rigeligt med kræfter, den minder lidt ala den på baxi`s multiheat.
min teori var så at hvis den øverste snegl førte flere piller til end den nederste kunne fjerne ind i skålen så kunne det pakke sig mellem sneglene og derved sætte sig.
Det jeg så gjore va at bytte nogle tandhjul så nederste snegl nu kører hurtiger end den øverste for at forhindre pakning mellem sneglene.....men uden held, dog virker det som om det kører bedere nu.
Nu har fyret så kørt nogle uger stadig med nogle drift stop dog ikke 4-5 gange i døgnet som før, men idag ringede ejeren af fyret at nu vil den bare ikke over 40 grader i fremløbstemp.
2: Dette er også sket før og der har jeg sat den lidt op i pille tilførsel men det kan bare ikke passe man skal ind og ændre værdierne hver dag!!! LORTE FYR... :evil: :evil:
En anden dag var fyret gået ud og der havde det fyldt hele brændkammeret med piller så da ejeren åbnede lågen væltede der pille ud....(he he ville godt ha set hendes ansigt der) :lol:

jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre fra nogle som har erfaringer med sådan et fyr, jeg har nemlig aldrig set sådan fyr før og håber også det er sidste gang.
fyret er nu lidt over 2 år gammelt og har ALDRIG kørt som det skulle, men ejeren har ladet sig narre af den latterlige undskyldning af det var pillerne der var problemet, og nu er garentien udløbet. jeg vil ikke nævne navn på firmaet men installationen er aldrig blevet godkent af skorstensfejeren pga fejl. Dette er heller ikke blevet rettet. jeg har så tætnet et utæt rør ved vvb som også har dryppet i over 2 år og samtidig sat strøm til den pumpe som skal forsyne vvb, kabel var trukket men ikke tilsluttet i kontakt, så ejeren har kørt på el...Total vanvittigt :x

det var godt nok en lang smørre, men håber på at få nogle gode råd :)
mvh
Mvh. Kristian Andersen
Energi Rådgiver
http://www.kirkevangenergi.dk

Besvar