Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Sammenkobling af Oliefyr og pilleovn

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
Besvar
soeren72
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 4
Tilmeldt: 01 mar 2009 10:11

Sammenkobling af Oliefyr og pilleovn

Indlæg af soeren72 » 06 jan 2010 20:45

Hej

Jeg overvejer at købe en Ecoteck Amfali.

Forhandleren har sagt at jeg bare kan finde et sted på mit to-streng system, og montere ovnen som var det en radiator.

Men det som forhandleren ikke var sikker på var, at der jo sidder en pumpe i ovnen og i mit oliefyr.

Kan jeg beholde begge pumper og er det nødvendigt at de kører samtidigt, eller skal jeg til at bypasse den gamle pumpe. ?

Jeg vil jo helst have mulighed for at have fyret på stby. ved en lavere termostat temperatur, Og håber at pumpen i oliefyret bare triller med rundt når den ikke er tændt.

Vedr røgrør Skal der være renselem på alle bøjninger, også 45grader ?

Håber der er en som kan hjælpe


Landbo
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1429
Tilmeldt: 20 nov 2008 20:55
Mit fyr: SK-STOKER 16 Kw med TM-3006
Areal: 170
Brændsel: Flis og andet brændbart.
Årligt forbrug: ????
Geografisk sted: Thy (Vest for Thisted)

Re: Sammenkobling af Oliefyr og pilleovn

Indlæg af Landbo » 08 jan 2010 20:15

Hej Søren.

Tror det er klogest at lade forhandleren levere diagram/tegningen til, hvon pilleovnen skal forbindes i stedet for radiatoren. Så bliver det automatisk hans ansvar, forudsat du følger tegningen. Er du i tvivl om noget på tegningen kan du altid sætte den på her og spørge. Det er lidt svært og svare hvis det kniber at gennemskue forhandlerens ideer.

Spørgsmålet om røgrøret kan jeg umiddelbart hjælpe dig med. Der skal være renselem på en bøjning, også en 45 graders. Husk at røgrøret skal kunne renses i hele dets længde.
Mvh. Leif.
Selvgjort er absolut velgjort - når det virker efter hensigten !
Motto: Forsøg altid at lave tingene så enkelt det er muligt.

clauswobbe
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 14
Tilmeldt: 06 jan 2011 18:21

Re: Sammenkobling af Oliefyr og pilleovn

Indlæg af clauswobbe » 06 feb 2011 10:05

Soeren72, fik du lavet din tilkobling? Hvilke erfaringer har du fået?


Besvar