Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Reservedele til Denviro 12 L

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
Sodri
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 03 mar 2007 12:47
Mit fyr: DENVIRO L 12 træpillefyr
Areal: 171m2 + 20m2 garage
Brændsel: 8 mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Årligt forbrug: 6
Geografisk sted: Sjælland

Reservedele til Denviro 12 L

Indlæg af Sodri » 04 okt 2008 07:46

Er her nogen der ved hvor man kan købe Eltændere til Denviro 12 L uden om NRGI?

Hos NRGI er de steget fra kr 300,- til kr. 400,- + moms!!!

Jeg har i det år jeg har haft træpillefyr fået skiftet 4 stk på reklamation, men kan se prisen på den faktura/kreditnota de medsende hvergang.

Hvor lang tid skal en eltænder holde??
Vi fyrer hele året - om sommeren kun til gulvarme på badeværelse og varmt vand, så der er sikkert mange optændinger, men alligevel.


Snedker100
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 6
Tilmeldt: 05 jan 2010 17:48

Re: Reservedele til Denviro 12 L

Indlæg af Snedker100 » 05 jan 2010 18:00

Hej,
har selv en Denviro og har mange problemer med el Tænderen... Er nu på nr. 4 i løbende af en halv år og drej er på garantie. I morgen kommer da en servismand der skal se efter fyren og instillningerne. Har du fundet en anden leverandør af eltænder?
Denviro siger at deres tænder holder fra 6 monat til et år (hvilket absolut ikke passer)

Snedker100
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 6
Tilmeldt: 05 jan 2010 17:48

Re: Reservedele til Denviro 12 L

Indlæg af Snedker100 » 05 jan 2010 18:20

Har glemt at sige at jeg er tysker og har derfor problemer med at skrive korekt dansk...
Købte min Denviro for 2 år siden. Den originale Eltænder hold da også et år, men så startete problemerne...
Efter den første tænder ringet jeg og fik købt en ny en til 420 kr + Forsendelse 60 kr + moms er i alt 600 Kr.
Den sat jeg i og den virket i 2 monater. Jeg ringer egen og fik en go snak med dem hvorefter de sende mig en ny en i garantie. Den hold so en monat... Jeg ringer egen - Ingen problem, leverandøren har leveret dårlig qualitæt, vi sender en ny. - Den kom også på garantie og virket knap en monat. Egen ringer jeg og egen en ny en... 1 monat og det var det. Så var det en lørdag i et kold hus med to skrigende unger på 2 år og sne på taget.... Brrrrrrr....Så ringer min kone og for htline nr. til montøren. Ellerel efter nogle få minuter kommer de to op at skandes og montøren var ikke særlig vendlig i telefonen. Et ord giver det andet og jeg må til sidst overtage samtalen. Stemningen var ikke den bedste mere fra hans side og det lykkes mig at får nogle indstilninger ændret via hjælp af monteuren. Til sidst måtte jeg dog også giv op med at tale med ham da stemningen ikke var til mere. Vi afsluttet samtalen med at jeg kan ringe til hans firma på mandag og for bestillet en ny en.
Det gjørd jeg så og fik at vide at de sender mig en ny en og så skal monteuren komme efter jul og se på fyr for at bedømme om eltændern nu skal betales eller ej. Vi skriver den 22. 12. 09 og tænderen kom med posten. Efter montage virket fyr i en dag ! -
Heldig for os er at vi har oliefyr som bakup så det tænder automatisk når Piller gor i stå. Dette er bar en rigtig dyr løsning da vi bruger ca. 12 Liter olie per dag når det er så kold som det er nu.
Så - I morgen den 6. Januar kommer monteuen og alt bliver godt.....
Jeg siger bar - Aldrig Denviro mere - Hvad hjælper det flotte Disign og den nemme hantering hvis man bruger en hel del eltænder, tid og penge for at for det i gang.
Er der andre her der har de problemer?

Brugeravatar
thoken
Supporter
Supporter
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 21 nov 2007 10:21
Mit fyr: scotte/dor 10 kw
Areal: 140 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Årligt forbrug: 3,5 t
Geografisk sted: Fyn
Givet likes: 98 gange
Modtaget likes: 46 gange

Re: Reservedele til Denviro 12 L

Indlæg af thoken » 05 jan 2010 20:16

Hej!
Lyder da rigtig træls med de eltændere :(
Der er ikke en af jer der har nogle data på eltænderne(hvis der står nogle oplysninger på dem), samt evt. nogle mål så kan det da være man kunne finde nogle andre et andet sted( og sikkert til en anden pris icon_cheesygrin.gif )

mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere.
http://stokercloud.dk/dev/thoken.html

Brugeravatar
jordvarmekongen
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 83
Tilmeldt: 04 feb 2010 21:17
Mit fyr: Atmos DC50
Areal: 380
Brændsel: Brænde
Geografisk sted: vestsjælland
Kontakt:

Re: Reservedele til Denviro 12 L

Indlæg af jordvarmekongen » 21 feb 2010 20:54

Sodri » 04 Oct 2008, 07:46 skrev:Er her nogen der ved hvor man kan købe Eltændere til Denviro 12 L uden om NRGI?

Hos NRGI er de steget fra kr 300,- til kr. 400,- + moms!!!

Jeg har i det år jeg har haft træpillefyr fået skiftet 4 stk på reklamation, men kan se prisen på den faktura/kreditnota de medsende hvergang.

Hvor lang tid skal en eltænder holde??
Vi fyrer hele året - om sommeren kun til gulvarme på badeværelse og varmt vand, så der er sikkert mange optændinger, men alligevel.
det skal lige siges af der er kommet nye eltændere som holder væsenlig længere. problemet med de gamle var bla af de ikke var ordentlig forsejlet hvor ledningerne går ned i tænderen og derfor kunne trække fugt. bla når vvsén kørte rundt med dem i bilen. i dag er de forsejlet så dette ikke sker.
Mvh. Kristian Andersen
Energi Rådgiver
http://www.kirkevangenergi.dk


Hans Ingram
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 6
Tilmeldt: 07 jan 2009 22:37
Mit fyr: Pellx
Areal: 180
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: 20
Årligt forbrug: 5

Re: Reservedele til Denviro 12 L

Indlæg af Hans Ingram » 01 mar 2010 21:20

Det er muligt at der har været problemer med forseglingen af tændelementerene, men der er et generelt problem med Denviro elementerne, hvis de kun holder 4-6 mdr.
Hvis et tændelement skal holde i længere tid end 4-6 mdr. må det ikke overstige en effekt på mere end ca. 6 watt pr. cm2. Hvis man regner lidt på Denviro's tændelement vil man opdage at effekten er helt oppe på ca. 8 watt pr. cm2, derfor den korte levetid.

Mvh Hans

Snedker100
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 6
Tilmeldt: 05 jan 2010 17:48

Re: Reservedele til Denviro 12 L

Indlæg af Snedker100 » 21 mar 2010 21:22

Så har monteuren været her og ranset alle de steller jeg ikke kunne nå uden at skille fyret af. Det skal dog siges at det var den samme monteur som vi har talt med i telefonen og jeg var spannet på hvordan denne mødeøjeblik bliver. - Den bliv go og vi kunne tale normalt med hinanden. Han erkennte at der var tale om en garantiesag og efterlat 2 helt ny stave til mig. Den ene monteret og den anden i reserve for alt den besvær vi nu har havte med dem. -
Nå - Nr1 Eltænder holt også til den 7.2.10 og nr 2 til den 17.2.10 - HURRRAAAAAA!!!!!
Nu er jeg virkligt trat af de.... Så jeg ringer egen og snakker med monteuren - Han bekraftet da også mundligt at dette problem ligger ikke hos mig eller min betjening af brænderen men udloggende hos Eltænderen.
Egen fik jeg 2 ny på garantie - Og egen - Så sent som den 10.3.10 gik så den 1ste af dem og jeg kører nu med nr.2

Nu kommer jeg hjem fra arbejde og ser som de første efter om fyret er i gang ... Så dette følse af - hvornår ryger nr2 hænger hver dag i mine tanker og - nå ja - Nu er det jo snart sommer!!!

Jeg ringet til den lokale VVSer der solgte fyret til mig og gjort klart at han kan hente den egen. Nogle her i byen ar et billig polnisk fyr for 13.000 kr og kører med den uden problemer siden mange år - Hmmmm - Måske er det den jeg skal købe. 55.000 - for denviro plus alt den olie vi brugte, den tid og nerverne samt diskusioner med konen og, og , og -
Fyret skal væg - jeg gidder ikke mere - punktum! icon_frown.gif

Sodri
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 03 mar 2007 12:47
Mit fyr: DENVIRO L 12 træpillefyr
Areal: 171m2 + 20m2 garage
Brændsel: 8 mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Årligt forbrug: 6
Geografisk sted: Sjælland

Re: Reservedele til Denviro 12 L

Indlæg af Sodri » 23 apr 2010 16:20

Jeg har også kæmpet med et utroligt ustabilt Denviro L 12 fyr i over 2 år, og aldrig vist om der var varme eller ej.
Jeg kontaktede VVS-manden der solgte os fyret rigtig mange gange i starten, og han henviste så til Biovarme, da han ikke fik penge af Biovarme for servicebesøg, og ikke gad komme mere.
Efter mange telefonsamtaler og vejledninger til at indstille fyret fra Biovarmes montør, fik jeg så endelig ved 2 års service og rensning af kedlen, en ny lambdasonde uden beregning. Dette hjalp intet. Men ved montørens hjælp fik jeg biovame til at betale en ny styringsboks (efter de 2 åres garanti & reklamationsret ar udløbet) som jeg selv monterede.
Nu kører fyret upåklageligt.
Det ville dog have være dejligt med et fyr der havde kørt fra starten, eller at Biovarme havde kommet ud af fjerene noget før, når man har henvendt sig utallige gange.

Snedker100
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 6
Tilmeldt: 05 jan 2010 17:48

Re: Reservedele til Denviro 12 L

Indlæg af Snedker100 » 23 apr 2010 17:33

Så er der de sidste ny om fyret. Efter jeg fra august sidste år til nu har brugt 12 Eltænder (alle på garantie) og mange samtale med NRGI samt en hel del olie til vores backup oliefyr (2480,00 kr) er NRGI endeligt kommen til tanken om, at jeg ikke er den eneste med denne problem. (Før undret de sig over at jeg havt brug for så mange tænder da jeg er den eneste med dette problem) - Nu er Klaus, deres monteur, kommet og har skiftet hele styrboksen. Nu kører den i det mindste siden 3 uger uden problemer.... Jeg ser og venter.
Dette skete efter jeg har sagt til VVSeren at han godt må komme og afmontere fyret da vi ikke vil har den længer og heller vil bruge et andet mærke en denviro.
Peter fra NRGI send også 2 flasker rødvin som goody for alt den besvær efter jeg i telefonen lavet lidt fis med ham og sagte at dette kommer til at koste ham 2 flæsker rød. Dette er nok den dyreste rødvin jeg nogle sinde har købt, vis man ser på den unodvendige olieregning.
Styrboksen kunne være skiftet ellerel efter stæv nr.5 men.... ne,ne - heller bruge flere af dem og har en utilfres kunde i telefonen en gang om ugen ;-)
Nu venter jeg og giver dem en sidste chance - Advokaten er informeret og jeg har en backop plan hvis den fyr ikke kommer til at køre som den skal.

Snedker100
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 6
Tilmeldt: 05 jan 2010 17:48

Re: Reservedele til Denviro 12 L

Indlæg af Snedker100 » 15 maj 2011 10:29

Så gik det en varmeperiode uden problemer .... Det hjælp altså med skiftning af Styrboksen. Men man skal atlså huske at skrue hele molevitten fra hinanden og rense alt indmad mindst en gang om året eller for det lavet af monteuren for ca. 1500 kr. Er jo også en normal service og ingen problem. Fik dog lidt problemer med pillevægten da den anbefalet instillning var for lidt og fyr gig hele tiden i stå med meldning om " for lidt piller" men det er til at finde ud af.
El tænderen har nu også givet op, men hold da 1 år, jeg har haft en i reserve og den virker indnu. Varmeperioden er slut nu og vandet bliver varmet op af elvarmeren.
Vi ser hvordan næste vinter bliver. :great:


Besvar