Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Pillebrænder til korn

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
Besvar
kimfrederiksen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 21
Tilmeldt: 27 sep 2008 22:57

Pillebrænder til korn

Indlæg af kimfrederiksen » 01 okt 2008 19:23

Hej, jeg overvejet at købet en pillebrænder, men da jeg etv. gerne ville brænde korn, så ville jeg høre hvad for en brænder man skal gå efter.

På forhånd tak.

Kim


Brugeravatar
Julehund
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2192
Tilmeldt: 12 mar 2007 07:14
Mit fyr: ivt jordvarme m. 300m turboflex slange
Areal: 145
Brændsel: EL
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Dagligt forbrug: 16 kWh I nov.
Geografisk sted: Staby
Kontakt:

Re: Pillebrænder til korn

Indlæg af Julehund » 01 okt 2008 19:32

den eneste jeg har hørt om, er multi brænderen, men har ikke hørt meget godt om korn i pillebrænder!

Brugeravatar
thoken
Supporter
Supporter
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 21 nov 2007 10:21
Mit fyr: scotte/dor 10 kw
Areal: 140 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Årligt forbrug: 3,5 t
Geografisk sted: Fyn
Givet likes: 98 gange
Modtaget likes: 46 gange

Re: Pillebrænder til korn

Indlæg af thoken » 01 okt 2008 21:16

Hej!
Man kan vist også købe et kornsæt til scotte/woody. Men jeg har heller aldrig hørt om nogen der har haft den store succes med at brænde korn i en pille brænder!
Jeg har selv forsøgt i min tidligere brænder(tb-mini) og det var dæleme noget bøvl!
Et godt råd: Hvis du absolut skal brænde korn, så køb en rigtig stoker! :great:

mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere.
http://stokercloud.dk/dev/thoken.html

Brugeravatar
Bop
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 534
Tilmeldt: 01 okt 2008 19:08
Mit fyr: Woody kedel 24 kw chip 611
Areal: 296
Brændsel: Faurkilde træpiller
Årligt forbrug: kommer an på vejret
Geografisk sted: NV Sjælland

Re: Pillebrænder til korn

Indlæg af Bop » 23 okt 2008 15:29

kimfrederiksen skrev:Hej, jeg overvejet at købet en pillebrænder, men da jeg etv. gerne ville brænde korn, så ville jeg høre hvad for en brænder man skal gå efter.

På forhånd tak.

Kim

Hej Kim
Jeg har selv før haft stoker fra VVS Grossist selv fyr virkede sådan set ok og jeg fyrede med korn i flere år jeg kan ihvertfald komme med nogle ting som er et must vedr kornfyring.

Glem alt om pillebrænder til korn tror ikke på det virker ordentligt.

Stoker til korn ja det kan man købe men glemt alt om at de lover dit og dat Gå desideret efter en stoker med rustfri kedel for kornafbrænding er rigtig hård ved kedel ligemeget om du bader korn i foderkridt det er ikke nok.

Min CS stoker var noget lort på det punkt at VVS grossiten var nogle røvhuller med reservedele og service
Men fyr kørte sådan set upåklageligt på korn

Jeg ved der efter det kom et CSI stoker fyr med rustfri kedel og jeg ved også at der er en forhandler nu men det er altså vigtigt at tænke på om de har dele tilgængelige.

Kender en der har rimelig størrelse Baxi men han er ikke tilfreds med kornfyring i den og det går også hårdt ud over hans kedel så han har droppet det.

Men ved ikke om benekov eller sådan nogen har en med rustfri men det ville jeg gå efter og jeg har da 5 års kornfyring erfaring.


Det er jo en total misforståelse at alt fr VVS GROSSIST VAR NOGET LORT for de passer ikke men de var ligeglade med service og stumper
så jeg ved ikke hvad jeg skal sige til experten dropper de fleste produkter jeg mener selv det er en fejl fra deres side

hej


Besvar