Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

CTC fyr går ikke i dvale

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
Besvar
mcma
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 25 okt 2020 10:09

CTC fyr går ikke i dvale

Indlæg af mcma » 25 okt 2020 10:31

Hej.

jeg har et CTC ecoflex 18,2 kw jeg har de sidste par uger bøvlet med. det bliver evd med at fyrer selv om temperaturen er opnået i både tank og varme fordeling. det har så gjort at pille tanken bliver tømt mega hurtigt. og fyret ikke går i dvale. nogen der har en forklaring på dette.


pendec

Re: CTC fyr går ikke i dvale

Indlæg af pendec » 25 okt 2020 12:33

Ifølge manual til det pillefyr, så har du flere parametre at ændre på.
Du har nogle max temp i kedel, max fremløb på rør, du har ekstern termostat måling og lign.
https://www.nhbioservice.dk/images/doku ... manual.pdf

Jeg ville se på disse parametre og måske holder en af dem, dit pillefyr unødigt kørende hvis du mener der er varme nok.

Ud fra den begrænset beskrivelse er det svært at sammenligne med indstillinger beskrevet i manual, og når man ikke selv har det.
Jeg synes slet ikke der er en "pause"

Måske hjælper dette afsnit, som lyder til at være faste værdier.
Start og stop i drifttilstand (varm start)
Under drift er det kedeltemperaturføleren som kontrollerer kedlens start/stop
funktioner.
Hvis vandtemperaturen er faldet til 5 grader under indstillet ”sæt”værdi, vil
brænderen starte i lav effekt drifttilstand. Hvis temperaturen falder yderligere 2 til
7 grader under ”sæt”værdien aktiveres fuld effekt drifttilstand. Brænderen kører
så indtil temperaten er 4 grader under ”sæt”værdien, hvor laveffekt drift igen
aktiveres.

mcma
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 25 okt 2020 10:09

Re: CTC fyr går ikke i dvale

Indlæg af mcma » 25 okt 2020 13:09

hej Pandec.

det giver mening det du skriver. syntes mener den står til 62c i DHW altså varmt vand. og ellers kedelen stå til 70. men i dag var den oppe på 73c og går stadig ikke i dvale

pendec

Re: CTC fyr går ikke i dvale

Indlæg af pendec » 25 okt 2020 13:32

Mærkeligt der ikke er en MAX værdi over X , præcis som der er en -5 + -2 og så "fuld effekt tilstand", hvad med "Standby" tilstand?

Nu fik jeg ikke kigget nok men hvis fremløb testes til 62c og du ikke opnår det ved 70c i kedel, så kan det vel give problemer?
Jeg skal ikke gøre mig ekspert men der er nævnt nogle varmekurve indstillinger i starten af manual som jeg ikke kan sætte mig ind i, det kræver nok at forstå din installation.

Måske denne fra side 16

Fremløb °C 35 (35)
Viser fremløbstemperaturen til radiatorerne samt den fremløbstemperatur, systmet arbejder på at opnå. Denne temperatur vil variere under drift afhængigt af de valgte parametre og aktuel udetemperatur.


Besvar