Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Biotech TOPLIGHT fejl: Tændings motor defekt

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
Besvar
KBR2950
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 28 jul 2019 19:12

Biotech TOPLIGHT fejl: Tændings motor defekt

Indlæg af KBR2950 » 28 jul 2019 19:20

Hej
Jeg har et Biotech Toplight 9,2 KW som ellers køre fantastisk siden 2009 med er lige kommet hjem til en fejlbesked i displayet: 15 Tændings motor defekt

Har tjekket der er kul i varmeblæser motor, som jeg kunne læse mig til måske kunne være det, de er ca 5 mm lange, bør nok udskiftes.

Kan ikke starte fyret pga. fejlbeskeden.

Er der nogle der har en ide?

Det ville være værdsat i familien da vi ikke har varmt vand ;o)

Mhv
Kim


Olssen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 17 aug 2022 22:39

Re: Biotech TOPLIGHT fejl: Tændings motor defekt

Indlæg af Olssen » 17 aug 2022 22:43

Fik du svar? Jeg har nemlig samme problem med samme fyr nu :(

jhsdk
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 22 okt 2022 13:43

Re: Biotech TOPLIGHT fejl: Tændings motor defekt

Indlæg af jhsdk » 22 okt 2022 13:49

Olssen skrev:
17 aug 2022 22:43
Fik du svar? Jeg har nemlig samme problem med samme fyr nu :(
Hej Olssen

Jeg har fornylig overtaget et hus, hvor der var et fyr med samme fejl på (Det kunne dog godt tænde og køre)

Fejlen kommer når fyret har haft X antal timers tænding, og er en forvarsel til at kullene skal skiftes.

Fejlen gik væk ved mig ved at resette tændings timeren inde i service menuen. (Og pas på her inde, man kan vist pille i ret mange dumme ting)

Scroll ned til "Service" den kræver en kode for at komme ind. Ved min trykkede jeg på F3 for at komme ind i "Code" også F3+F4+Enter" samtidig. Så står der "Code 9" og jeg kan nu komme ind i service menuen. Under drifttimer der inde kan man "Reset tændings timer" på F2 tror jeg det var.

Jeg tænker at meningen er at man skal reset timeren efter at man har skiftet kullene :-) På min var de dog skiftet, men timeren var ikke reset.

Jeg håber det kan hjælpe! Sig til hvis noget af det jeg skrev ikke giver helt mening, jeg skrev det ud fra min hukommelse, men jeg kan godt gå ud til fyret og kigge hvis det er.


Besvar