1 måneds ferie Black Star 10

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
16
Indlæg: 3402
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Har takket: 297 gange
Blevet takket: 370 gange

Re: 1 måneds ferie Black Star 10

Indlæg af pelle »

Man fraråder også dampspærre i sommerhuse. Så, kan de godt stå kolde og u opvarmede. Ellers er det rigtig nok at en temp. forskel på over ca. 15 grader kan give problemer. Men, når det er diffusions åben dampspærre( ikke plastik) i bygninger går det ikke så galt. Jeg kan da huske i min læretid på Fanø hvor vi om vinteren renoverede sommerhuse. De, var totalt u opvarmede. Der var aldrig problemer.

Efter min bedste overbevisning kan et helårshus godt stå u opvarmet et stykke tid. Man, skal blot sørge for der er nogle vinduer på klem eller nogle vardeventiler åbne.. Jeg tror ikke det går så galt.. :)
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.

Centrifugal
Stoker IV
Stoker IV
5
Indlæg: 129
Tilmeldt: 16 jan 2019 18:16
Mit fyr: Se signatur
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 25 gange

Re: 1 måneds ferie Black Star 10

Indlæg af Centrifugal »

Mit sommerhus står uopvarmet hele vinteren, med undtagelse af perioder med dagfrost. Her klarer en LL VP opgaven med at holde huset frostfrit med en indstilling på 8 grader. Det har aldrig givet problemer selvom der er dampspærre. Jeg anbefaler altid dampspærre i sommerhuse, fordi folk alligevel bruger dem i en vis udstrækning om vinteren. Jeg har tilgode at se et sommerhus med fugtskader, der skyldes kondens dannet om vinteren pga. ingen opvarmning.
Pilleovn med vand Louisa, selvbygget masseovn, Baxi oliefyr, Bekasin brændeovn, Aduro 12 brændeovn, Morsø brændeovne, Fagerholdt pejs, IVT/Bosh luft/luft varmepumpe og Copmax luft/vand varmepumpe.
HrMadsen

Re: 1 måneds ferie Black Star 10

Indlæg af HrMadsen »

Hold kæft der redaktører er sgu da nogle narrerøve. De tror vist de er små konger. Jeg sletter sgu også min konto. Hvis man er en af vennerne kan du sgu skrive hvad du vil de tåler overhovedet ingen kritik her må man kun skamrose tingene
Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
15
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Blevet takket: 440 gange

Re: 1 måneds ferie Black Star 10

Indlæg af John Skov Jensen »

HrMadsen skrev: 17 mar 2019 14:50 Hold kæft der redaktører er sgu da nogle narrerøve. De tror vist de er små konger. Jeg sletter sgu også min konto. Hvis man er en af vennerne kan du sgu skrive hvad du vil de tåler overhovedet ingen kritik her må man kun skamrose tingene
Tak for den positive omtale
Er du utilfreds med tingene her på stokerpro kan du sende en besked til en eller flere af redaktørerne som beskrevet i reglerne herunder


Du har til enhver tid mulighed for at klage over Redaktørernes afgørelse. Din klage vil blive behandlet, men ikke nødvendigvis besvaret.
Klagen skal sendes til Redaktørgruppen.
Ligeledes har du mulighed for at gå i dialog med Redaktørerne vedr. problemer på Stoker Pro Forum. Send da en PB mærket "Dialog ønskes" til en af Redaktørerne. #


Du er også velkommen til at slette din konto, det er helt op til dig selv

Men en ordenlig opførsel og god tone er et krav fra redaktør gruppen. Vi forlanger ikke brugerne er enig med os, men vi kræver at reglerne respekteres og evt. påtaler efterleves

Fortsat god dag til dig

/John
Redaktør

Besvar