Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Langå pillefyr

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
ChristianV
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 26 mar 2013 16:15
Areal: 180
Geografisk sted: Brædstrup

Re: Langå pillefyr

Indlæg af ChristianV » 24 feb 2020 08:00

Det er ikke sikkert at du misforstår noget. Jeg bor i et middel-elendigt isoleret hus fra '32 ... sååå...

For mig er det et stort fremskridt i effektivitet og brugervenlighed


Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: Langå pillefyr

Indlæg af HR LUCCA » 24 feb 2020 17:06

MortenT skrev:
23 feb 2020 23:38
Håber det er okay jeg spørger da jeg er helt ny i pillefyr...

Jeg overvejer selv et Langå 17kw til mit hus på 85 kvm plus 40 kvm kælder

Jeg læser du siger at du bruger 1 Palle pr ca. 14 dage ? Er det ikke meget eller misforstår jeg noget
Hvis du kun har 85 kvm og 40 kvm kælder skal dit fyr ikke være mere end 10 kw , hvis du har brug for mere er dit hus meget dårligt isoleret .
Bor selv i et hus på 146 kvm og 90 kvm kælder , huset er fra 1946 og med flere vinduer fra mit 70erne og ingen hulmursisolering , mit fyr har aldrig været over 7 kw .
Så 17 kw er alt for stort vil jeg mere , du vil få en masse start og stop eller pause fyring , og det er penge op igennem skorstenen .
Nu kender jeg intet til et Langå fyr , kan ikke sige om det er godt eller skidt , men jeg havde valgt et kendt et der er solgt mange af , feks NBE , MGM eller Vølund/Pellux fyr de virker og det er til og få reservedele og servise til dem de næste mange år :wink:

ChristianV
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 26 mar 2013 16:15
Areal: 180
Geografisk sted: Brædstrup

Re: Langå pillefyr

Indlæg af ChristianV » 21 mar 2020 14:43

@HR LUCCA
Det er vel et spørgsmål om synsvinkel. Bare fordi man har et fyr som har mange år på bagen, er det vel ikke ensbetydende med at man kan blive ved at få stumper.

Jeg kan se, at Langå deler (visse) komponenter med Ferroli SunP7 fra Italien. Ferroli har været på markedet med deres P7 i hvert fald siden 2004
(hmmm, Langå P7 = Ferroli P7...?)

Kedlen er fra Ungarn, og jeg tvivler på at den er hverken værre eller bedre end en hvilken som helst anden med samme virkningsgrad.

Du skal ikke tage dette som et angreb, og jeg er ikke fanatisk Langå fanboy. (faktisk synes jeg den skal rengøres ret ofte.)

Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: Langå pillefyr

Indlæg af HR LUCCA » 22 mar 2020 11:19

ChristianV skrev:
21 mar 2020 14:43
@HR LUCCA
Det er vel et spørgsmål om synsvinkel. Bare fordi man har et fyr som har mange år på bagen, er det vel ikke ensbetydende med at man kan blive ved at få stumper.

Jeg kan se, at Langå deler (visse) komponenter med Ferroli SunP7 fra Italien. Ferroli har været på markedet med deres P7 i hvert fald siden 2004
(hmmm, Langå P7 = Ferroli P7...?)

Kedlen er fra Ungarn, og jeg tvivler på at den er hverken værre eller bedre end en hvilken som helst anden med samme virkningsgrad.

Du skal ikke tage dette som et angreb, og jeg er ikke fanatisk Langå fanboy. (faktisk synes jeg den skal rengøres ret ofte.)@HR LUCCA[/@HR LUCCA


Hvis du feks har et 15 år gammelt NBE kan du stadigt købe alt til , og er rimelig sikker på du stadig kan om 15 år , da mange af delene også sider i de nye :)
Jeg tager det ikke som et angreb , men har set mange her på forum med div problemet med fyr der ikke er solgt mange og af , det kan både være reservede og indstillinger af fyr , der er feks i dette indlæg en ny bruger det spørger til Tips til nyt Langå fyr , og han har efter hvad jeg kan se ikke fået nogle hjælp/eller svar :|
Jeg syntes feks at det er RIGTIG god servise af NBE at de har " Pille bruger "til Support her på forum , der kan hjælpe med alt på NBE fyr , om der er fejl eller indstillinger , også er det er helt gratis , det har da sparet mig for et par servise besøg i årenes løb og en del tusinde kroner , hvis forhandler af Langå fyr stoppede er det jo ikke sikkert alle lige ved at det deler visse reservedele med et Ferroli og skal de så købes i Italien :? så der for er min anbefaling køb et kendt mærke .


Besvar