Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ecotec bioline a3 20 kw

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
Besvar
MBisgaard
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 23 okt 2018 13:58

Ecotec bioline a3 20 kw

Indlæg af MBisgaard » 23 okt 2018 14:10

Pilleautomatikken i min ecotec bioline a3 virker af en eller anden grund ikke. Når jeg smider strømmen til pillemagasinet i en alm kontakt kører det. Af åbenlyse grunde skal der jo ikke konstant føres piller til. Der er umiddelbart modstand på styringen og stikket til pilleføderen. Der er flammevagt tjekket og klar. Sender og modtager det samme. Og alt ser ud til at virke som det skal. På papiret. Men det gør det bare ikke. Nogen gode forslag? Føder jeg det manuelt med tænd og sluk kan det fint køre. Altså må det være automatikken eller noget som forstyrrer ved sending til automatikken? Eller?


Per T
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 16
Tilmeldt: 19 jan 2018 22:59
Givet likes: 1 gang

Re: Ecotec bioline a3 20 kw

Indlæg af Per T » 29 okt 2018 21:44

Hej Bisgaard
Har du fået løst problemet? Det er højst sandsynligt skidt/støv på sender/modtager niveauvagterne i celleslusen på selve fyret. De er 2 små propper der hhv er hvid og sort og som sidder på hver side af kassen hvor pillerne falder ned i fra den eksterne snegl. Prøv at tage ledningerne af og skrue de små propper ud og gør dem rene.

De virker på den måde at den ene er sender og den anden modtager. Når så pilleniveauet i det interne magasin falder, ser de to hinanden og giver signal til den eksterne snegl.
Du kan let teste om de virker ved at sætte stikkene på og holde dem i 5-7cms afstand udenfor pillemagaisinet imens der er tændt for pillefyret, så burde ekstern snegl gå igang

Besvar