Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Baxi Multiheat 1.5 - afmontere pillemagasin

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
Besvar
Rasmus2602
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 13
Tilmeldt: 25 sep 2018 10:10

Baxi Multiheat 1.5 - afmontere pillemagasin

Indlæg af Rasmus2602 » 25 sep 2018 10:15

Hej med jer.

Jeg er ny på forum, og skal igang med at afmontere pilletanken på mit Baxi 1.5 pillefyr.

Er der nogen her inde der har en opskrift på hvordan man gør, og i hvilken rækkefølge.

Årsagen er, at fyret skal flyttes - og den kan ikke komme igennem de mange døråbninger i min kælder, med pillemagasinet monteret (det er den model med det brede magasin) :roll: :lol:

Jeg har kigget lidt på det, men kan ikke umiddelbart gennemskue hvor meget der skal skilles ad, og om det er nødvendigt at afmontere sneglen osv.

Med venlig hilsen
Rasmus
Det er bedre at fyre for fuglene - end slet ikke at få fyret :)


Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10374
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Re: Baxi Multiheat 1.5 - afmontere pillemagasin

Indlæg af thy » 25 sep 2018 12:29

Rasmus2602 skrev:
25 sep 2018 10:15
Hej med jer.

Jeg er ny på forum, og skal igang med at afmontere pilletanken på mit Baxi 1.5 pillefyr.

Er der nogen her inde der har en opskrift på hvordan man gør, og i hvilken rækkefølge.

Årsagen er, at fyret skal flyttes - og den kan ikke komme igennem de mange døråbninger i min kælder, med pillemagasinet monteret (det er den model med det brede magasin) :roll: :lol:

Jeg har kigget lidt på det, men kan ikke umiddelbart gennemskue hvor meget der skal skilles ad, og om det er nødvendigt at afmontere sneglen osv.

Med venlig hilsen
Rasmus
der sidder 2 bolte i tanken øverst dem rundt sneglerøret luftrøret ved tank eller ved blæser..
vist nok 2 der samler tank og kedel nederst...

afmontering af ledninger til sneglemotor og lågekontakten og for det meste skal tilslutnings ledning afmonteres de 3 skal så trækkes ind til kedlen..
så sku den være klar til adskillelse sneglemotor/gear behøves ikke at blive afmonteret,men vil stikke ca 20-30 cm ud af siden
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

Rasmus2602
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 13
Tilmeldt: 25 sep 2018 10:10

Re: Baxi Multiheat 1.5 - afmontere pillemagasin

Indlæg af Rasmus2602 » 25 sep 2018 22:06

Tak for hjælpen - det gik som en leg 👍🏼

Nogen der kan fortælle mig hvor man får reservedele? Jeg mangler en ny pakning til der hvor sneglrøret går på magasinet
Det er bedre at fyre for fuglene - end slet ikke at få fyret :)


Besvar