Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Klimosz ?

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
Besvar
Scotte&vølund
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 19
Tilmeldt: 19 jan 2010 17:46
Mit fyr: Scotte brænder på Vølund combikedel
Areal: 200
Brændsel: Træpiller Energikoks
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: Endnu ukendt
Givet likes: 1 gang

Klimosz ?

Indlæg af Scotte&vølund » 07 sep 2018 14:49

Hej.
Jeg har netop købt et 200 m2 parcelhus i Silkeborg, hvor der er installeret et Klimosz fastbrændselskedel.
Jeg har gode erfaringer med Scotte pillefyr, men er lidt skeptisk overfor dette "apparat" især nu, da jeg finder ud af at den ikke selv kan starte op.
Mit spørgsmål er om der er nogen herinde der kan videregive deres erfaringer gode eller dårlige. ?? -er den værd at arbejde videre med eller ??
MVH Gert


pendec

Re: Klimosz ?

Indlæg af pendec » 07 sep 2018 16:29

Nu skriver du ikke hvor meget buffertank du har, så afhængig af denne, så skal du vænne dig til at fylde brænde på nogle gange, og så vidt jeg hørte fra fætter i familien, kan den gå kold om natten hvis du ikke har nok buffer, så er det enten op der, eller udvide installation.

Eller som du siger, droppe den og købe en automatisk løsning med silo og træpiller.

Ollii
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 909
Tilmeldt: 10 jan 2009 19:18
Mit fyr: Jordvarme
Areal: 250
Brændsel: El
Årligt forbrug: 25-30000
Geografisk sted: sdrj
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

Re: Klimosz ?

Indlæg af Ollii » 07 sep 2018 21:45

Hvis det er et stoker/pille fyr så skift det ud når pengene er til det. Eller hvis det gør vrøvl. De er ikke særlig velkørende. Er det ren fastbrændsel har jeg ikke nogen erfaring med det.
Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.

M.v.h. Olli.

Scotte&vølund
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 19
Tilmeldt: 19 jan 2010 17:46
Mit fyr: Scotte brænder på Vølund combikedel
Areal: 200
Brændsel: Træpiller Energikoks
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: Endnu ukendt
Givet likes: 1 gang

Re: Klimosz ?

Indlæg af Scotte&vølund » 08 sep 2018 01:50

Tak for tilbagemeldinger. 😃
Buffertank: Der er ingen akkumuleringstank på vandsiden, den kører direkte på centralvarmeanlægget. Der er standard magasin på ca 100L på brændselsmagasinet/pillemagasin.

Ollii
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 909
Tilmeldt: 10 jan 2009 19:18
Mit fyr: Jordvarme
Areal: 250
Brændsel: El
Årligt forbrug: 25-30000
Geografisk sted: sdrj
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

Re: Klimosz ?

Indlæg af Ollii » 08 sep 2018 21:10

Scotte&vølund skrev:
08 sep 2018 01:50
Tak for tilbagemeldinger. 😃
Buffertank: Der er ingen akkumuleringstank på vandsiden, den kører direkte på centralvarmeanlægget. Der er standard magasin på ca 100L på brændselsmagasinet/pillemagasin.
I så fald rammer min ovenstående kommentar vist. Hvis det kører kan du blot lade det køre. Er det i stykker ville jeg overveje at skifte. Søg evt på kl stoker

Mvh.
Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.

M.v.h. Olli.


Besvar