Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Eco-Tec A3 med TM3006 styring - ingen spænding på AK

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
Besvar
Per T
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 16
Tilmeldt: 19 jan 2018 22:59
Givet likes: 1 gang

Eco-Tec A3 med TM3006 styring - ingen spænding på AK

Indlæg af Per T » 06 sep 2018 20:43

Hej
Jeg er ved at bygge en TM 3006 styring på min A3 brænder. Konverteringen er sket ved at indsætte kabelsættet fra min A3'er på terminalerne på den nye styring

Den kører fint bortset fra genfyldning ikke virker.

Jeg har målt mig frem til der er 0V over forsyningsklemmerne til signalgiveren terminal A-K, både med signalgiver monteret og uden.

Modtageren har fint 3,94V over - dvs ingen signal.

Kan det være en sikring der er sprunget? Eller er der en måde at slå forsyningen fra i styringen jeg ikke kender til?

Jeg frygter lidt forsyningen er brændt af i styringen uden mulighed for at reparere???

mvh
Per


Per T
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 16
Tilmeldt: 19 jan 2018 22:59
Givet likes: 1 gang

Re: Eco-Tec A3 med TM3006 styring - ingen spænding på AK

Indlæg af Per T » 08 sep 2018 20:56

Vil lige svare på mit eget indlæg i tilfælde af andre har samme spørgsmål:
Jeg tog chancen og skrev til Technomatic o 0830 lå der svar fra Thorsten: A-K klemmerne får kun en pulsspænding, derfor kan de ikke måles med et almindeligt multimeter. Men en lysdiode vil blinke med ca 5 sek interval. Jeg prøvede med lysdioden og den blinkede ganske rigtigt.

Fejlen var et helt andet sted: Brænderen har for et par år siden haft tilbagebrand hvor lysdioderne smeltede. Jeg har naturligvis monteret nye dioder og kørt med A3 styringen men ikke været opmærksom på stikket på modtageren også havde fået så meget varme at den ikke sad helt fast på dioden. Og det var åbenbart nok til at signalet ikke nåede tilbage til styringen, for efter at have loddet et nyt stik fra Biltema på funker det upåklageligt.

Besvar