Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ecotec Bioline A3, mit fyr går ud en gang i mellem.

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
Besvar
PillefyrNoob
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 05 feb 2018 12:44

Ecotec Bioline A3, mit fyr går ud en gang i mellem.

Indlæg af PillefyrNoob » 05 feb 2018 12:52

Hej Stokerpro.

Jeg har for nyligt købt et hus med dette pillefyr installeret, og jeg har lidt start problemer. Den tidligere ejer sagde, han gjorde det rent én gang om måneden cirka, og at det var nok. Jeg har skulle gøre det én gang om ugen, eller går det ud. Måske jeg ikke gør det helt rigtigt?

I morges var det så gået ud igen. Da jeg åbnede det, kunne jeg se at de indvendige vægge glødede og røg en del - det har jeg ikke oplevet de andre gange. Er det normalt?

Generelle tips og tricks til den type fyr modtages med meget kærlig hånd.

Jeg tog billeder af fyret indvendigt i morges, som kan ses her:
https://i.imgur.com/kjEHG5E.jpg
https://i.imgur.com/Y1pvRsl.jpg


Jeg håber, i kan hjælpe.


Carljohan
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 7
Tilmeldt: 05 jul 2007 19:48
Mit fyr: Nibe PB20 Vølund
Areal: 180
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4894
Dagligt forbrug: 25
Årligt forbrug: 6
Geografisk sted: Lolland

Re: Ecotec Bioline A3, mit fyr går ud en gang i mellem.

Indlæg af Carljohan » 10 feb 2018 14:39

Det ser ud til at den ikke kan komme af med varmen. Jeg kan se at det er løbesod der sidder på kedelsiden. Kan skrabes af med en spartel når det er varmt.
Prøv at kontrollere om det er det nødvendige træk i skorstenen. Eller om der i kedlen er noget som hindrer røgen i at komme ud.
Kontroller flammevagten. Den skal være helt ren for sod, ellers kan den ikke registrere om der er flamme.
Se også om alle slusevinger er hele, da luftstrømmen ellers kan gå bagud i fødeslangen.
Jeg har kørt med en sådan brænder i mere en 15 år, og den har kørt ubeklageligt.
Jeg er næsten 100 på at der ikke er træk nok !
Håber det hjælper dig.

PillefyrNoob
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 05 feb 2018 12:44

Re: Ecotec Bioline A3, mit fyr går ud en gang i mellem.

Indlæg af PillefyrNoob » 07 mar 2018 18:13

Ok.
Tusind tak for svaret! Jeg undersøger skorstenen!

Jeg kan afsløre, at jeg har gjort fyret MEGA grundigt rent, og at det nu kører meget meget bedre. Det tager nok lidt lovligt mange piller, men det er selvfølgelig også ekstremt koldt lige pt.

Tak for det.


Besvar