Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Viessman Vitorond 200 med Iwabo Villa S1 brænder

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
Besvar
MortenFrandsen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 27 dec 2017 12:34

Viessman Vitorond 200 med Iwabo Villa S1 brænder

Indlæg af MortenFrandsen » 27 dec 2017 12:48

Hej allesammen,

Jeg kører min første sæson med træpiller, og er stadig ved at gøre mig meget klog på det hele.

Da jeg lige overtog huset var der ca. en måned tilbage med varme inden det blev sommer, så jeg købte bare lidt i Bilka, og lidt i Lavpris træ.

begge produkter gav mig ikke så meget slagger og aske i selve pillekskuffen. Til den nye sæson vi er i, fik jeg et godt tilbud fra German Pellets som blev olieret ved indblæsning, og som jeg har hørt skulle være meget gode. Men min oplevelse er at hullerne i pilleskuffen hurtigt lukker til at slagger, hvilket giver lidt ekstra røg ud af skorstenen. Alle brændselsrørende har også i løbet af en uge næsten en halv cm grå sort aske lag på sig.

Så mit spørgsmål er? Kan det passe at pillerne er OK, men mit pillefyr bedre kan lide andre piller? Eller er der nogle med et par råd til hvilken type jeg skal bruge fremover. Så vidt jeg har læst mig frem til, kan jeg både bruge 6 og 8 mm.
Mvh Morten


Besvar