Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Valg af pillefyr???

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
Besvar
ThomasBloch
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 12 maj 2017 17:22

Valg af pillefyr???

Indlæg af ThomasBloch » 12 maj 2017 17:30

Står og skal til at vælge et fyr og vil gerne høre jeres meninger og er godt klar over at der nok forekommer lidt religion med hvad folk favoriserer men alligevel.. icon_cheesygrin.gif

Jeg har en ven der vil sælge mig en pellux 100, en anden sværger til baxi og selv syns jeg blackstar + er lidt lækker. Hvad syns i? :P

Må jo nok os lige beskrive forholdene. Det er en gammel gård fra ca 1900 med tilhørende mangel på isolering. Ca 200 kvm med uudnyttet loft. Dog er der to værelser på første sal. Så er der en lejlighed i en tilstødende bygning på ca 100 kvm. Og så ønsker jeg også mulighed for en kaliufære (stavefejl) på værkstedet.. ☺

Med venlig hilsen Thomas.


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Re: Valg af pillefyr???

Indlæg af Lintz » 12 maj 2017 17:44

Hej Thomas - og velkommen til.

For det første er det nok lige en god ide at tilføje dit postnummer under din Avatar da det så er muligt at se hvor du nogenlunde kommer fra.
Det kunne jo være at du var interesseret i at sparke til nogle fyr i nærheden af din bopæl.

Dernæst prøv at oplyse m2 huset er på, hvor mange beboer, hvilken varme du har i øjeblikket, hvor fyret skal stå (i bryggers eller seperat fyrrum) osv. osv.

Måske også hvad dit budget ligger på og hvor meget du skal have skiftet sammen med fyret ( nye rør, vvb o.l.)

Har selv Scotte på blackstar kedel og er godt tilfreds. Et nemt fyr som bare kører derudaf. Det er nu godt 5 år gammel og der er selvfølgelig kommet nye modeller som jeg ikke kender helt.

EDIT: Kunne se at du var lidt hurtig med nogle af oplysningerne :D

Glem kalifærer (også stavefejl :) ) - Den tager livet af dit pillefyr.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Besvar