Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Baxi multiheat 1.5

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
Besvar
Kenneth-carl
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 09 dec 2016 19:38

Baxi multiheat 1.5

Indlæg af Kenneth-carl » 09 dec 2016 19:59

Kære baxi-folk

Dette er et nødråb om hjælp, har dette Baxi multiheat 1.5 pillefyr, som der skejer helt ud. Der skete følge: jeg slukker for fyrret for at udføre den ugentlige rengøring, da jeg så trykker på knappen til fremføring af piller, siger det klik og det begynder at hyle og der er ikke noget lys i display. Jeg slukker på kontakten, og tænder derefter for kontakten igen stadig det samme. Kan efterfølgende se at min cirkulationspumpe er død. Jeg tapper vand af anlagt montere en ny. (Dette ville jeg mene ikke vedrører displayet) Prøver at skifte sikringer det hjælper ikke.

Hvad stiller jeg op? Er det printplade der er finish? Hvad gør jeg? Håber i kan hjælpe.

Mvh Kenneth.


Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Re: Baxi multiheat 1.5

Indlæg af thy » 09 dec 2016 20:15

Kenneth-carl skrev:Kære baxi-folk

Dette er et nødråb om hjælp, har dette Baxi multiheat 1.5 pillefyr, som der skejer helt ud. Der skete følge: jeg slukker for fyrret for at udføre den ugentlige rengøring, da jeg så trykker på knappen til fremføring af piller, siger det klik og det begynder at hyle og der er ikke noget lys i display. Jeg slukker på kontakten, og tænder derefter for kontakten igen stadig det samme. Kan efterfølgende se at min cirkulationspumpe er død. Jeg tapper vand af anlagt montere en ny. (Dette ville jeg mene ikke vedrører displayet) Prøver at skifte sikringer det hjælper ikke.

Hvad stiller jeg op? Er det printplade der er finish? Hvad gør jeg? Håber i kan hjælpe.

Mvh Kenneth.

Du mangler vel ikke en fase..tænker lidt på cirkulationspumpen ku have brændt den...i huset sikringer

Der sidder en sikring bag på panelet på fyret 1,6a det skal det være den har også noget med cirkulationspumpe udtaget....

Ikke noget at finde de steder er det nok power printet...vi er nogen stykker rundt i landet der som regl ligger inde med en låner,min er udlånt pt..

Hvor i landet..

PS jeg har omtalte 1,6a sikring

Hvor i landet..
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

Re: Baxi multiheat 1.5

Indlæg af Brandsen » 09 dec 2016 22:23

Halløj i forum,

Et måske underligt spørgsmål, men kørte blæseren for fuld skrue ?

Vigtigt symptom, for hvis displayet er sort, alarmen hyler, og blæseren kører fuld skrue,
så er de 3 symptomer tilsammen et 99% sikkert tegn på et defekt Power Print.

Jo, som selve Dr. Thy nævner, er der en 'rescue list', af Stoker Pro frænder der har lidt
reservedele på lager, herunder også Power Print, så vigtigt du udfylder din profil lidt mere,
herunder især hvilket postnummer bemeldte Baxi 1.5 befinder sig, så kan det jo være der
bor en frænde lige om hjørnet.
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )

Kenneth-carl
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 09 dec 2016 19:38

Re: Baxi multiheat 1.5

Indlæg af Kenneth-carl » 10 dec 2016 12:42

Brandsen:

De symptomer du nævner, er helt korrekte. det fik ikke lige oplyst det med blæser, den køre nemlig på fuld skrue. Der er jo ikke andet for at jeg lige må oplyse mit postnr, evt bestille en ny power print.

Tak for info. :-)

Brugeravatar
T-mek
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1654
Tilmeldt: 21 jul 2013 15:13
Mit fyr: Scotte 10kw, V.7, semi-rens, 160L VVB.
Areal: 160 + 60 i værksted
Brændsel: 8mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4990
Årligt forbrug: 5500 til 6000 kg.
Geografisk sted: 4990 Sakskøbing
Givet likes: 43 gange
Modtaget likes: 86 gange

Re: Baxi multiheat 1.5

Indlæg af T-mek » 10 dec 2016 22:51

Kenneth-carl skrev:Brandsen:

De symptomer du nævner, er helt korrekte. det fik ikke lige oplyst det med blæser, den køre nemlig på fuld skrue. Der er jo ikke andet for at jeg lige må oplyse mit postnr, evt bestille en ny power print.

Tak for info. :-)
Go' dag..
Har ekstra print liggende her, hvor er du fra ?
/ Christian

Har gerne lidt dele til NBE / Baxi + diverse pumper på hylden.


Besvar