Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Passat pillefyr stopper konstant.

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
Besvar
starupanders
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 08 nov 2015 11:25

Passat pillefyr stopper konstant.

Indlæg af starupanders » 08 nov 2015 11:56

Hej.

Har søgt i forum for at se om der var nogle med lign. problemer, men uden held.

Jeg har det problem at mit fyr går ud konstant (1-2 gange i døgnet)

Hver gang det er gået ud, er fejlen at der intet brændsel er. Men når jeg så tænder fyret, render der piller ned med det samme (Så der har altså IKKE været mangel på brændsel)

Er der nogle herinde der har meget forstand på indstilling/parametre på sådan et fyr? (Der er ikke afvejning af piller, iltstyring osv.)


Heintzelmann
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 6
Tilmeldt: 25 sep 2015 12:34
Mit fyr: Passat C1+
Areal: 100
Brændsel: 6mm Barlinek piller
Fremviser gerne i postnummer: 7850
Geografisk sted: Kobberup (7850)

Re: Passat pillefyr stopper konstant.

Indlæg af Heintzelmann » 27 dec 2015 19:47

Hej.

Jeg har et Passat C1+ og har oplevet noget lignende kort tid efter vi var flyttet ind. Her var problemet at der blev for varmt i brænderen og røret/nedløbet til pillerne. Dengang var løsningen at rense fyret grundigt. Jeg havde på daværende tidspunkt ikke sat mig ind i at rense rørene og de var blevet godt fyldt efter et par måneders drift. Et andet symptom var at flexrøret til pillerne var blevet sort og der var brændt hul.

Efter det blev renset godt og tømt for aske en gang om ugen samt skift af flexslangen har jeg ikke haft problemer siden. Jeg har dog et enormt forbrug af piller synes jeg, så jeg håber at nogen med lidt erfaring omkring indstilling kommer på banen :)

Bare til info er det sådan et fyr her jeg har, dog med kun ca 15 cm flexrør (lånt billede):
Billede

coctail
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 334
Tilmeldt: 16 apr 2007 20:05
Mit fyr: Passat C1 plus
Areal: 114
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: 16,5
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 15 gange

Re: Passat pillefyr stopper konstant.

Indlæg af coctail » 27 dec 2015 20:10

Er dine piller af god kvalitet? Korte og ensartede uden smuld? Hvordan er hældningen på din snegl? Den skal være så lav som muligt, men i følge brændreglerne skal flexslangen mindst være min 200mm lang.

Umiddelbart tyder din beskrivelse af problemet som for lange piller evt. også for meget smuld, samt en for stejl stigning på sneglen. Prøv evt at rykke sneglen lidt op/ væk fra bunden af beholderen.

Jeg selv og en nabo havde sidste år de samme problemer. Vi har hhv. en C1+ og C2+.
Kun en tåbe rydder op. Et geni behersker kaos!


Besvar