Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

BILLIG BILLIG BAXI

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
Brugeravatar
Aaen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 16 mar 2012 17:12
Mit fyr: Fjernvarme/brændeovn
Areal: 200
Fremviser gerne i postnummer: 9330
Geografisk sted: 9330 Dronninglund
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange
Kontakt:

Re: BILLIG BILLIG BAXI

Indlæg af Aaen » 06 aug 2015 20:08

Det mener jeg da ikke at jeg har givet udtryk for at det er? men en af grundene til at jeg købte mit TPK, var at jeg troede at det var lavet i Danmark, altså opretholde danske arbejdspladser og den slags.


Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

Re: BILLIG BILLIG BAXI

Indlæg af Brandsen » 06 aug 2015 20:30

Halløj i forum,

Jeg synes min Baxi er rigtigt godt kram, specielt hvis jeg sammenligner med min Scotte,
der er mega forskel i kvaliteten af materialerne.

Men hey, som sagt er en Baxi TPK 24 en ret stor fætter, og med ret begrænset modulering,
og en minimums effekt på 6.5KW, så skal den bruges et stort sted, og formentlig helst med en
stor buffertank, sådan den kan køre fuld skrald i korte perioder, og så selv tænde op igen,
når buffertanken kalder på varme.
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )

nemocharley

Re: BILLIG BILLIG BAXI

Indlæg af nemocharley » 06 aug 2015 20:34

Min styring er jo ret enkel - med et minimum på 12-13kw - jeg bruger en beskeden buffertank på 300l (800-1000l havde jo nok været bedre). Jeg savner ikke yderligere muligheder - ej heller modulation.

Men - da mit fyr jo slet ikke kører i sommerhalvåret (og hele systemet er sat op som det er), så savner jeg jo ikke vvb-prio etc.

Hvis trådtstarter er til det enkle og slidstærke, så er atmos med a25 brænderen en tand billigere og den kan ligeså lidt - smid en lagertank på og noget vejrkompensering på, og så er det såmænd fint nok. (plus man er halvvejs mod solvarmen :) )

eller gør evt. som Aaen og sæt en mere smart styring på baxi tpken


Besvar