Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Novo Pellet - Problemer

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
Kent D Nielsen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 12
Tilmeldt: 26 jan 2015 18:48

Novo Pellet - Problemer

Indlæg af Kent D Nielsen » 26 jan 2015 18:52

Jeg har for 3-4 år siden købt Baxi Rolce Royce model Novo Pellet 24 i stedet for en Multiheat. Problemerne har været mange og efter mange besøg fra Baxi har vi stadig et fyr med driftstop med 8-14 dages mellemrum.

Er der andre herinde der har en Novo Pellet og har der også været problemer?


Brugeravatar
Aaen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 16 mar 2012 17:12
Mit fyr: Fjernvarme/brændeovn
Areal: 200
Fremviser gerne i postnummer: 9330
Geografisk sted: 9330 Dronninglund
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange
Kontakt:

Novo Pellet - Problemer

Indlæg af Aaen » 26 jan 2015 22:38

Hej, og velkommen til.
Hvad er skyld i drift-stoppene? Jeg kan ikke forstå at fyret skal have så store problemer.
Fortæl lidt mere om fyret, min / Max kapacitet, din bolig's størrelse. Kort sagt alle relevante data.
Mvh

nemocharley

Novo Pellet - Problemer

Indlæg af nemocharley » 27 jan 2015 12:39

det eneste jeg har hørt om den er at den bliver ustabil hvis man giver den 8mm frem for 6mm træpiller.

Martin Pedersen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 7
Tilmeldt: 28 maj 2012 23:37
Mit fyr: Baxi novo pellet 24 spk
Areal: 160 +110 værksted
Brændsel: 6mm Piller
Fremviser gerne i postnummer: 5700
Dagligt forbrug: 30kg
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: Fyn

Novo Pellet - Problemer

Indlæg af Martin Pedersen » 03 feb 2015 21:56

Hej jeg har ligeledes en Baxi Novo Pellet opsat for ca 3 år siden. hvilken problemer har der været med dit fyr?
Af fejl og mangler kan jeg nævne :
1: fyrrings automat havde fejl fra ny havde nær kostet et nyt fyr rum da der gik brand i askeskuffen
2: Forkert monteret ledning for varme pri - centralvarme ligeleds print for fyrringautomat
3: Revnet forbrændings kasse herd tror jeg den hedder , er skiftet af Baxi men er revnet igen
4: nedslidt aksel for selv renser vippe system , efter samtale med Baxi fik jeg at vide det var almen slid. ØØØØØ
5: løs gået beslag for rense system , bevirkede at den kørte rens i en uendelighed
6: kapasitiv følert i pille tank fejler når der hænger piller på den dvs transport snegl kører ikke , hvilket sker meget ofte
7: Snegl intern kører fast i smuld . har borret huller i føde snegl den ligner en chedder ost, og nej der skal ikke olie i tanken da det giver problemer med den kapasitive følet.
Baxi lavede første opstart så vi fik 5 års garanti !! jeg har selv brugt alt for meget tid med det fyr for at rette fejl og mangler så jeg tror det er godt at de har taget det af salgs programmet det er ikke noget godt produkt servicen har været under al kritik der er nogle enkelte der har kunne hjælpe i service afdellingenved Baxi men det har abselut ikke været nemt , det kan da ikke værre meningen at jeg har brugt så mange timer og kræfter på at holde det kørrende når vi købte en plug and play løsning så alt i alt en fejl investering da det har kostet en bondegård .
jeg vil gerne dele mine erfaringer og indstillinger er meget interesseret i at høre hvad andre har haft af erfaringer , det var vist nok det hele
Mvh
Martin

nemocharley

Novo Pellet - Problemer

Indlæg af nemocharley » 03 feb 2015 22:16

hold da op det er beskæmmende læsning - og så med så dyrt et pillefyr. Og det kniber med servicen siger du? Jeg ville være så hamrende vred, jeg bliver faktisk helt forarget på dine vegne.


Martin Pedersen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 7
Tilmeldt: 28 maj 2012 23:37
Mit fyr: Baxi novo pellet 24 spk
Areal: 160 +110 værksted
Brændsel: 6mm Piller
Fremviser gerne i postnummer: 5700
Dagligt forbrug: 30kg
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: Fyn

Novo Pellet - Problemer

Indlæg af Martin Pedersen » 03 feb 2015 23:58

Nå ja
8: ilt styrings motor eller retter spjæld motor endestoppet har haft været gået løs min luft = 0 normalt ca 8mm spalte hvilket bevirkede at styringen pendlede imellem 0% og 13%
Ja ja jeg kender sku snart den kasse ret. Godt , havde heller brugt tiden på andet nyttigt . Min kone har ligeledes erhvervede det store keddelpassercertifikat så hun tager vagten når det bliver for meget
Mvh
Martin
Last edited by 1 on Martin Pedersen; edited 4 times in total

nemocharley

Novo Pellet - Problemer

Indlæg af nemocharley » 04 feb 2015 00:17

:headbang:

nemocharley

Novo Pellet - Problemer

Indlæg af nemocharley » 04 feb 2015 08:49

Har I nogensinde overvejet at kontakte en advokat?

Martin Pedersen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 7
Tilmeldt: 28 maj 2012 23:37
Mit fyr: Baxi novo pellet 24 spk
Areal: 160 +110 værksted
Brændsel: 6mm Piller
Fremviser gerne i postnummer: 5700
Dagligt forbrug: 30kg
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: Fyn

Novo Pellet - Problemer

Indlæg af Martin Pedersen » 04 feb 2015 11:49

mht advokat så koster de almindeligvis en del ,hvor meget er vundet du ved tid tanker osv , er selv tekniker af en slags, maskinmester så som regel får jeg det jo til at virke .
mvh
Martin

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Novo Pellet - Problemer

Indlæg af Tom_AT » 04 feb 2015 11:55

Jeg tror mere Nemo tænker at det er et relativt nyt fyr der bare skal virke. Det er jo brandærgerligt at skulle nøjes, og værre endnu at selv skulle gå og pille og rode for at det vil virke bare nogenlunde.
De nævnte Baxi'er i denne tråd har jo flere problemer end et gennemsnitligt Scotte-fyr :D :D :P


Besvar