Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Biotech TOPLIGHT 9,2 kw med problemer

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
nemocharley

Biotech TOPLIGHT 9,2 kw med problemer

Indlæg af nemocharley » 15 jan 2015 20:12

paw skrev:mit, sikkert forkerte, gæt er der er kommet mere blæs på for at den ikke soder, men det har så kostet på udnyttelsesgraden
jeg havde samme tanke, men jeg kender ikke fyret godt nok.

Som tidligere nævnt så har en i nabo landsbyen sådan en toplight 14kw med fjernlager - og det spiller. Hans forbrug faldt med mere end to tons da han skiftede fra et ældre pillefyr. Så det kan altså virke rigtig godt.

For mig at se har forhandler/installatør et forklaringsproblem - fyret skal virke, uden specielle tiltag eller hensyn - det er blandt andet derfor det er så dyrt at købe. Jeg ved, at ham der passer biotech og sælger dem heroppe i Hobro området ikke ville have sådan en historie siddende på sig, så jeg studser over at din installatør ikke helt er af samme støbning.

Biotech har trods alt et ry de burde værne om.

Det kan godt være jeg er lidt for hård her, men jeg mener virkelig 70k+ pillefyrene har nogle helt særlige standarder de skal leve op til.


paw
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 951
Tilmeldt: 18 sep 2009 20:26
Mit fyr: woody 16 kw V10
Areal: 80
Brændsel: Træ-piller
Fremviser gerne i postnummer: 9600
Givet likes: 21 gange
Modtaget likes: 10 gange

Biotech TOPLIGHT 9,2 kw med problemer

Indlæg af paw » 15 jan 2015 20:22

Hobro har jo fået besked.


Nej, ikke endnu. Jeg har fået fat i montøren, der oprindeligt satte fyret op og han vil undersøge noget (!?) og vende tilbage efter nytår ...dvs jeg ringer igen d. 1/1. - Det er rigtigt svært at finde nogen, der kender til og har erfaring med Biotech-træpillefyr.
Ecoteck i Hobro der står for Biotech-fyr i DK er også sat ind i sagen (det blev de også første gang, jeg havde problemer med fyret) ... men jeg synes, at de er meget stille!
- Jeg er som sagt meget spændt på at snakke med min VVS'er i næste uge ... og jeg skal nok fortælle, hvad det ender med :great:

Sakset fra et tidligere indlæg.

SuulutK
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 21
Tilmeldt: 21 dec 2014 11:51
Mit fyr: Biotech Toplight M 9,2 kw (MBW)
Areal: 158 m2
Brændsel: Flex Heat 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 5762
Årligt forbrug: 4
Geografisk sted: Sydfyn

Biotech TOPLIGHT 9,2 kw med problemer

Indlæg af SuulutK » 15 jan 2015 20:29

Ja, Hobro/Ecoteck kender udemærket til mit fyr ... og ja, det kan undre, at man som virksomhed ikke er mere forfængelig omkring sit ry

nemocharley

Biotech TOPLIGHT 9,2 kw med problemer

Indlæg af nemocharley » 15 jan 2015 20:34

det havde jeg ikke set - undskyld

Hvad med ham der har Himmerlands Pejsecenter (lars) - han har solgt biotech og har service på dem (det er ikke ecoteck i hørby) - han er meget grundig og har et godt ry.

SuulutK
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 21
Tilmeldt: 21 dec 2014 11:51
Mit fyr: Biotech Toplight M 9,2 kw (MBW)
Areal: 158 m2
Brændsel: Flex Heat 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 5762
Årligt forbrug: 4
Geografisk sted: Sydfyn

Biotech TOPLIGHT 9,2 kw med problemer

Indlæg af SuulutK » 15 jan 2015 21:16

@nemocharley
Jeg har snakket med Lars fra Himmerlands Pejsecenter. Han forhandler ikke længere Biotech pga. leverandøren ...
Jeg har også snakket med Morten fra Solbjerghus Træpillecenter på Sjælland. Han virkede til at have godt styr på det. Det kan være jeg skal prøve at lokke ham til Fyn


nemocharley

Biotech TOPLIGHT 9,2 kw med problemer

Indlæg af nemocharley » 15 jan 2015 21:22

Så er der noget helt galt - Lars er bundsolid og meget reel, jeg tror ikke sådan en fyr som ham skifter samarbejdspartner for sjov. Morten kender jeg ikke.

Steen522
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 13 jul 2014 12:47

Re: Biotech TOPLIGHT 9,2 kw med problemer

Indlæg af Steen522 » 18 sep 2015 08:36

Har fået en stålforing i skorstenen, virker perfekt, har et Biotech topligth 14,5 kW. Jørgen hedder min montør som Roskilde pejsecenter sammenarnejder med. super service.

nemocharley

Re: Biotech TOPLIGHT 9,2 kw med problemer

Indlæg af nemocharley » 18 sep 2015 08:57

jeg kan ikke helt gennemskue hvordan en stålforing skulle kunne løse de problemer der her er beskrevet (se gerne de billeder der er vedlagt)?

SuulutK
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 21
Tilmeldt: 21 dec 2014 11:51
Mit fyr: Biotech Toplight M 9,2 kw (MBW)
Areal: 158 m2
Brændsel: Flex Heat 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 5762
Årligt forbrug: 4
Geografisk sted: Sydfyn

Re: Biotech TOPLIGHT 9,2 kw med problemer

Indlæg af SuulutK » 18 sep 2015 12:50

Nu har mit fyr kørt med sin shunt-ventil et godt stykke tid ( - den ventil som "Fer" viste mig skulle være monteret på fyret iflg. manualen) - og jeg har fået Morten fra Solbjerghus Træpillecenter til at gennemgå fyret og indstille det rigtigt. Jeg har siden ikke haft problemer med rensesystemet og udnyttelsesgraden ligger nu omkring de 100 - så jeg har nu endelig fået det fyr, jeg betalte for i dyre domme i sin tid. Fremover vil det være Solbjerghus Træpillecenter der servicerer mit fyr, - også selvom det er en lang køretur fra Sjælland til Sydfyn ... men den betaler jeg helt sikkert gerne for!! :)

nemocharley

Re: Biotech TOPLIGHT 9,2 kw med problemer

Indlæg af nemocharley » 18 sep 2015 13:15

Det var godt at høre. Det er så vigtigt, at brugerne vender tilbage med de gode historier, så vi kan se, hvor der er hjælp at hente. Tak for det.


Besvar