EkoHeat 15 KW - for og i mod?

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
Besvar
Nybegynderen
Stoker VI
Stoker VI
9
Indlæg: 234
Tilmeldt: 11 sep 2014 22:28
Mit fyr: EkoHeat 15Kw
Areal: 208
Brændsel: Træpiller
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 3 gange

EkoHeat 15 KW - for og i mod?

Indlæg af Nybegynderen »

Jeg står overfor at skulle have mit første pillefyr :great:

I den forbindelse føler jeg mig til tider på noget bar bund må jeg indrømme.

Jeg har haft kig på et BioMax 16 kw, men grundet for lang ventetid på denne (ny serie) har jeg droppet den igen.

Jeg er nu ovre i at EkoHeat 15 KW med 450 L silo til. Jeg læser både meget godt, men også noget skidt om denne model. De problemer der har været ligger ca. 2 år tilbage og skulle være (så vidt jeg kan forstå og høre) være ude af verden igen.

Er der nogen der har erfaringer med EkoHeat (nyere erfaringer) og hvis man ikke skal vælge den (til jer der mener det er noget skidt), hvad skal man så vælge?

Mit hus er på 204 kvm.

Sidste spørgsmål går på skorstenen. Mit hus er fra 1927 oprindeligt og har haft træfyr (fast brændsel) som skiftes nu her. Mon min skorsten er god nok - eller skal jeg have den tjekket efter? OG skal man have skorstensfejer til at godkende fyropsætningen uanset hvad?

På forhånd tak!!

nemocharley

EkoHeat 15 KW - for og i mod?

Indlæg af nemocharley »

jeg har vist svaret dig andetsteds -

ud og spark til nogle pillefyr

spark til scotte, mgm, pellux 100, atmos d14p - alle til under 30k

du skriver du har solvarme og solceller - skal der bruges noget overskudsstrøm i varmeproduktionen?? For du lægger jo op til en kombiløsning andetsteds?
Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 53 gange

EkoHeat 15 KW - for og i mod?

Indlæg af Flammen »

der er jeg så nok lidt anderledes. jeg synes du skal tage ud og se på netop den ekoheat du er blevet varm på. dækker den dit behov, og hvis ikke, hvor falder den igennem. der er så sikkert andre mærker der kan dække det behov. mener ikke ekoheatèn. kan dømmes ude, inden den fik en chance
Nybegynderen
Stoker VI
Stoker VI
9
Indlæg: 234
Tilmeldt: 11 sep 2014 22:28
Mit fyr: EkoHeat 15Kw
Areal: 208
Brændsel: Træpiller
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 3 gange

EkoHeat 15 KW - for og i mod?

Indlæg af Nybegynderen »

Har du EkoHeat flammen? Mener ofså godt fyr, men naturlig haft sine børnesygdomme

Besvar