Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Passat C1. Skal, skal ikke.

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
coctail
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 334
Tilmeldt: 16 apr 2007 20:05
Mit fyr: Passat C1 plus
Areal: 114
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: 16,5
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 15 gange

Passat C1. Skal, skal ikke.

Indlæg af coctail » 24 aug 2014 10:18

Dunas skrev:Hør efter hvad de nabo siger, han har fuldstændig ret :great:....
Du vil fortryde dit købt med tiden, hvis du vælger Passat C1...
Men du vil blive glad og tilfreds hvis du vælger en Woody/Scotte eller en RTB...
Hvilke argumenter har du for at påstå, at han vil fortryde køb af et passat fyr?

Jeg monterede mit sidste sommer og det har kørt fuldstændigt upåklageligt siden - også uden at fyret har været under opsyn i op til 3 uger af gangen..

Fyret er ekstrem let at starte op og holde kørende.. Vand, strøm og piller, der skal ikke indstilles noget eller vejes noget af.

Passets pillefyr er bygget over deres velkendte kedler fra compact serien, blot med en pillebrænder monteret i lågen, fremfor snegl ind i siden. De går ofte under navnet C1+ Og C2+

Der bliver solgt rigtigt rigtigt mange pillefyr fra Passat.

Hvis du er i tvivl om fyret er godkendt, så kontakt fabrikken, den ligger i Ørum mellem Viborg og Randers, fyrene også bliver produceret der!
Kun en tåbe rydder op. Et geni behersker kaos!


xkfc

Passat C1. Skal, skal ikke.

Indlæg af xkfc » 24 aug 2014 10:27

Det er lidt forvirrende det hele, det er ikke til for menig mand at følge med i.

Umiddelbart er NBE jo vindende ved at følge med tiden og sørge for at deres ting er opdaterede, god og overskuelig hjemmeside hvor man kan downloade manualer og skorstenspåtegninger. Samtidig har de jo "Stokerforum.dk" Så man kan konkludere at NBE er foran Passat på service fronten.

Hvilket pillefyr der er bedst aner jeg intet om, men jeg er personligt glad for min Scotte :great:

nemocharley

Passat C1. Skal, skal ikke.

Indlæg af nemocharley » 24 aug 2014 11:27

synes bare man kan konstatere at der er mange pillefyr at vælge mellem til under 25000dkr

Du er glad for Scotten
Ugelvig er glad for sin Atmos
Skiveren for sin Ekoheat
Lau for sin MGM
Denmark for sin Pellux 100
Coctail for sin Passat C1
Bokke for sin Biomax

coctail
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 334
Tilmeldt: 16 apr 2007 20:05
Mit fyr: Passat C1 plus
Areal: 114
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: 16,5
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 15 gange

Passat C1. Skal, skal ikke.

Indlæg af coctail » 24 aug 2014 11:58

Naturligvis er de fleste glade for deres fyr, men derfra og så til at påstå at folk vil fortryde køb af et andet mærke er voldsomme påstande.

I starten var jeg meget skeptisk overfor flexsnegle mht. dens følsomhed overfor pillesmuld. Har dog ikke oplevet nogen problemer i den retning, men har stadigvæk min skepsis overfor dem
Sneglens stigning kan naturligvis også have en vis betydning overfor følsomheden.

Det er tankevækkende hvor mange forskellige fyr der solgt - af alle mærke, og hvor - relativt - få mærker der oftest bliver oftest bliver omtalt her siden.
Det kunne tyde på at der er rigtigt mange tilfredse brugere af alle nævnte, som unævnte mærke, der aldrig har haft brug for at søge efter hjælp på nettet til deres fyr..
Kun en tåbe rydder op. Et geni behersker kaos!

Jesper Sol
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 23 aug 2014 18:00
Areal: 148
Brændsel: Olie
Fremviser gerne i postnummer: 7990
Geografisk sted: Mors

Passat C1. Skal, skal ikke.

Indlæg af Jesper Sol » 24 aug 2014 12:36

Jeg må indrømme at denne tråd har gjort mig MERE nervøs end jeg var i forvejen. Men jeg tror på det kan lykkes. Lige nu hælder jeg mest til Bioheat og dernæst woody.


Jesper Sol
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 23 aug 2014 18:00
Areal: 148
Brændsel: Olie
Fremviser gerne i postnummer: 7990
Geografisk sted: Mors

Passat C1. Skal, skal ikke.

Indlæg af Jesper Sol » 24 aug 2014 13:25

Jeg mente slf Biomax

nemocharley

Passat C1. Skal, skal ikke.

Indlæg af nemocharley » 24 aug 2014 13:35

Bioheaten er ellers faldet meget i pris og det er et rigtig godt pillefyr :) - Passats hjemmeside har et par videoer om rengøring og igangsætning af Bioheaten i øvrigt.

Det var ikke min hensigt at skræmme dig fra Passat C1, du skal bare sikre dig den korrekte attest. 15700 er satme billigt.

Jeg kom selv i klemme sidste år med mit pillefyr, men skorstensfejer sagde god for den grundet det var så tæt på skæringsdato (og mange i branchen lod til at have sovet lidt i timen med de nye regler) og pga. mit samlede anlægs opbygning.

Personligt synes jeg du også lige skal læse lidt op på Atmos og MGM /se blandt andet under "Mit fyrrum og mine indstillinger" - men kan godt se pointen i at ville holde sig under 20k.

nemocharley

Passat C1. Skal, skal ikke.

Indlæg af nemocharley » 24 aug 2014 13:56

Forresten

Prisen på indkøb af pillefyr er en ting. Dernæst kommer diverse installationsomkostninger - her er MGM efter sigende billig, da den ikke kræver shunt eller trækstabilisator. Og MGM kan køre med meget ringe og billige træpiller - så selvom en MGM Junior koster knap 30k, så kan denne ekstra anskaffelsesudgift måske hentes ind ift. scotte, biomax og passat C1.

Bioheaten har også en opbygning der gør at den kan æde ringere træpiller end mange fyr med flexsnegl.

OG inden jeg skulle få hug - jeg har ikke aktier i nogen af de nævnte pillefyr.

Og hvor meget strøm bruger de forskellige pillefyr henover året (også her er MGM med helt fremme)......sådan her havde jeg det efter mine første to måneder på stokerpro -> new23

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Passat C1. Skal, skal ikke.

Indlæg af triumph » 24 aug 2014 15:46

nemocharley skrev: Det var ikke min hensigt at skræmme dig fra Passat C1, du skal bare sikre dig den korrekte attest. 15700 er satme billigt.

Jeg kom selv i klemme sidste år med mit pillefyr, men skorstensfejer sagde god for den grundet det var så tæt på skæringsdato (og mange i branchen lod til at have sovet lidt i timen med de nye regler) og pga. mit samlede anlægs opbygning.
15700 er mistænkeligt billigt, som hvis nogen ville af med lageret inden det var for sent..... :wink:
Det er selvfølgeligt bare tankespind fra min side. Men du skal være helt sikker på den er godkendt inden du køber

nemocharley

Passat C1. Skal, skal ikke.

Indlæg af nemocharley » 24 aug 2014 16:02

det er med energitilskud


Besvar