Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Valg af træpillefyr.

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
JannickBjk
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 6
Tilmeldt: 12 jul 2014 00:27

Valg af træpillefyr.

Indlæg af JannickBjk » 13 jul 2014 00:29

Den lyder ikke så ringe, virkelig atraktivt faktisk, men jeg skal installere det indenfor en måneds en måned eller to. Så om det er udepå markedet til den tid, ja det vil tiden jo vise. :) Og det er virkelig også et plus at de har udvidet garatien.


Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Valg af træpillefyr.

Indlæg af MichaelK » 13 jul 2014 00:34

Du kan få mere at vide af:

Bent Christensen
BVS/Varmeservice
Tlf.+45 23725708
Cvr.: 25196384
www.hargassner.dk

Det er ham, der har installeret min BioWin, og han
ved 100%, hvad han snakker om, og han laver et
tip-top stykke arbejde.

Han har mine varmeste anbefalinger.



Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

nemocharley

Valg af træpillefyr.

Indlæg af nemocharley » 13 jul 2014 10:40

JannickBjk skrev:Tak for alle jeres svar, det giver et bedre overblik og stof til eftertanke . :)
Fyrrummet er 5 kvm ca. SÅ det er ikke den store plads da det også er et fungerende bryggers.
Med hensyn til gassen så er det HNG der leverer det. Så jeg håber på at jeg bare kan på dem til at proppe strengen af ude ved vejen uden
videre omkostninger .
Jeg tror at jeg vil se lidt videre på Boimaxen 10kw.

Jeg har en lille drøm om ude i fremtiden at bygge 50m2 ekstra på huset.
Burde det blive noget problem for Biomaxen?
10kw kan varme ca 200m2 normalt isoleret hus op - Hargassner som Michael nævner tror jeg er et rigtigt godt fyr, som de fleste andre tysk-østrigske produkter (windhager, hoval, eta, biotech osv.) - prisen er lidt en anden, men man får også hvad man betaler for.

nemocharley

Valg af træpillefyr.

Indlæg af nemocharley » 13 jul 2014 10:51

kan i øvrigt oplyse dig om at mit fyrrum er 185cm i dybden og 135cm i bredden (rummet var en del af bryggers inden vi skiftede varmekilde). Så det kan godt lade sig gøre, selvom det er rarere med et større fyrrum, som man kan have lidt ekstra ting i - så som træpiller f.eks. Husk at tænk i et godt sted at opbevare dine træpiller - i læ og ude af syne for de langfingrede, men stadig tæt på pillefyr. Der er som før nævnt også mulighed for fjernlager med pillesug, men det koster self. lidt ekstra.


Besvar