Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ny og uerfarende gut søger hjælp :-)

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
jas
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 14
Tilmeldt: 21 maj 2014 15:21
Mit fyr: Ikke udfyldt
Areal: 160
Geografisk sted: vejle

Ny og uerfarende gut søger hjælp :-)

Indlæg af jas » 22 maj 2014 13:31

Nyt spørgsmål, nu kan jeg se på flere forskellige sider at man kan købe "komplette sæt" men hvad består et komplet anlæg egentlig af?

For det kan godt være at et "komplet sæt" koster 30.000. Fx. Men kunne forestille mig at der var mere end som så og det i virkeligheden løber op i 50.000 før man egentlig har købt et fyringsklar fyr.

Tak for de mange inputs folk, er super glad for hjælpen!
Mvh Jas :-)


nemocharley

Ny og uerfarende gut søger hjælp :-)

Indlæg af nemocharley » 22 maj 2014 13:45

det er et vigtigt spørgsmål - og svaret er at det variere hvad et komplet sæt indebærer. Nogen pille fyr har f.eks ikke brug for shunt. Det er vigtigt du får en klar aftale i stand med forhandler, som oftest er det nødvendigt med personlig kontakt førend en præcis og endelig pris med alle de nødvendige komponenter til dit valgte pillefyr er på plads.

mgm kræver vistnok ikke shunt.

som eksempel gav jeg knap 40k for mit fyr - men det var med alt der skulle bruges til lige fra renseredskaber til trækstabilisator (husk sådan en fætter)

levi

Ny og uerfarende gut søger hjælp :-)

Indlæg af levi » 22 maj 2014 14:08

jas skrev:Nyt spørgsmål, nu kan jeg se på flere forskellige sider at man kan købe "komplette sæt" men hvad består et komplet anlæg egentlig af?

For det kan godt være at et "komplet sæt" koster 30.000. Fx. Men kunne forestille mig at der var mere end som så og det i virkeligheden løber op i 50.000 før man egentlig har købt et fyringsklar fyr.

Tak for de mange inputs folk, er super glad for hjælpen!
Mvh Jas :-)
Et komplet sæt er som regel et komplet pillefyr - hvad der så skal bruges af tilbehør & komponenter til installationen skal du snakke med forhandleren om.

jas
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 14
Tilmeldt: 21 maj 2014 15:21
Mit fyr: Ikke udfyldt
Areal: 160
Geografisk sted: vejle

Ny og uerfarende gut søger hjælp :-)

Indlæg af jas » 22 maj 2014 15:26

Ahh okay..

så for at jeg har forstået det korrekt, så skal jeg ud og hente tilbud på et komplet fyringsklar sæt med alt hvad der dertil høre.
da kan man først finde en cirka pris.. korrekt?




ærgerligt man ikke bare har standarder for inkøbslister inde for pillefyr, så det var nemmere at finde ca. Priser :-D

levi

Ny og uerfarende gut søger hjælp :-)

Indlæg af levi » 22 maj 2014 15:59

jas skrev:Ahh okay..

så for at jeg har forstået det korrekt, så skal jeg ud og hente tilbud på et komplet fyringsklar sæt med alt hvad der dertil høre.
da kan man først finde en cirka pris.. korrekt?




ærgerligt man ikke bare har standarder for inkøbslister inde for pillefyr, så det var nemmere at finde ca. Priser :-D
Korrekt :)

Jeg kan ikke se man kan gøre det meget mere overskueligt end man gør idag med de pakker du kan se online, - en installation er jo sjældent helt ens - og prisen varierer jo derfor fra situation til situation :)

Det er jo forøvrigt også forskelligt hvilket udstyr/lir de forskellige kunder vil have - der er jo ingen grund til at prakke forbrugeren noget på de aldrig kommer til at bruge - et anlæg skal strikkes sammen individuelt hver gang - så kunden får det ud af anlægget kunden ønsker.

Forøvrigt er det også meget sjældent at et anlæg bare sælges "online" på webshoppen - anlægget sælges som regel altid efter en dialog med kunden! - Det er jo ikke helt ligesom at købe en fladskærm hos El-giganten.


Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9827
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Ny og uerfarende gut søger hjælp :-)

Indlæg af pille bruger » 22 maj 2014 16:05

jas skrev:Ahh okay..

så for at jeg har forstået det korrekt, så skal jeg ud og hente tilbud på et komplet fyringsklar sæt med alt hvad der dertil høre.
da kan man først finde en cirka pris.. korrekt?




ærgerligt man ikke bare har standarder for inkøbslister inde for pillefyr, så det var nemmere at finde ca. Priser :-D
Her er prisen på fyret http://www.nbe-shop.dk/index.php/traepi ... rtb40.html
Der skal bruges en shunt + pumpe http://www.nbe-shop.dk/index.php/traepi ... shunt.html

Dertil kommer de rør du skal bruge.

Delene hentes ved en forhandler http://www.readytoburn.dk/certificeret- ... -kort.html
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

nemocharley

Ny og uerfarende gut søger hjælp :-)

Indlæg af nemocharley » 22 maj 2014 16:16

jas skrev:Har på baggrund af folks erfaringer og hvad jeg selv har kunne snuse mig frem til, bidt mærke i 3 træpillefyr..

har dog godt kigget på en RTB men ikke ned i detaljer..

er som sagt uerfarende og søger hjælp..

Mvh Jas :)
Vi har ikke snakket kw størrelse på fyret (omkring 10 er nok fint) men lige for at være sikker, så ville de være godt at vide hvor meget olie huset bruger om året og hvor mange energi forbedringer i foretager her i starten?

Og vil I have solvarme på engang?

jas
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 14
Tilmeldt: 21 maj 2014 15:21
Mit fyr: Ikke udfyldt
Areal: 160
Geografisk sted: vejle

Ny og uerfarende gut søger hjælp :-)

Indlæg af jas » 22 maj 2014 20:06

de tidligere ejere brugte 1.000L olie og 7 kubikmeter træ i brændeovn, men de havde også kun 100kvm at varme op da du ikke har udnyttet loftrummet

vi skal igang med renovation af loftrummet, og det vil give os et total på 160kvm bolig der skal opvarmes hovedsageligt af fyr.
og så bliver def tændt op i brændeovnen når der skal hygges lidt

har kiggt lidt på MGM junior, men ved ikke om det kan dække vores behov.

MGM comfort er jeg i tvilv om bliver en for stor mundfuld, og at vi simpelthen ikke for det optimale ud af den

nemocharley

Ny og uerfarende gut søger hjælp :-)

Indlæg af nemocharley » 22 maj 2014 21:20

10kw må være det rigtige her. Men jeg håber i tænker på at energirenovere nu hvor i alligevel udvider - det kan sagtens svare sig.

jas
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 14
Tilmeldt: 21 maj 2014 15:21
Mit fyr: Ikke udfyldt
Areal: 160
Geografisk sted: vejle

Ny og uerfarende gut søger hjælp :-)

Indlæg af jas » 22 maj 2014 22:15

Det må jeg svare ja til at vi gør, også i den grad ;)


Besvar