Ny og uerfarende gut søger hjælp :-)

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
nemocharley

Ny og uerfarende gut søger hjælp :-)

Indlæg af nemocharley »

Velbekomme

det mest driftsikre....tjae rtb er jo helt ny, mgm har så småt bevist at der er ret driftsikkert - en bekendt har en biotech som nu har kørt i 7 år uden et hik. Scotten skal der pilles ved, men hjælpen er nær og ret omfattende

atmos er sikker men ligeså simpel som mit fyr (glem alt om sms og blipbåt her)

- både rtb og mgm (og nogen af de andre) er ret kompakte - så-længe du kan få pillerne derned i kælderen på en god måde, og rummet følger skorstensfejers anvisninger (snak med ham inden du går igang)

og - tag ud og se på nogle af dine favorit-pillefyr ved private - det kan være en god hjælp

nemocharley

Ny og uerfarende gut søger hjælp :-)

Indlæg af nemocharley »

ah ok - kælderen er ikke en mulighed. Men det kan fint lade sig gøre med at trække rør - men de dyre fyr koster fra 60k+ og hvis du skal have håndværkere på det hele ja så går den ikke
nemocharley

Ny og uerfarende gut søger hjælp :-)

Indlæg af nemocharley »

jas skrev:Hej Nemocharley. Tak skal du have :-)

Der er nemlig utrolig mange mærker og holdinger angående træpille fyr. Og det er virkelig svært som ny og uerfarende at skabe et overblik og finde det helt rigtige fyr..

søger det mest driftssikre fyr og så er prisen egentlig underordnet til en vis grænse selvfølgelig.

synes helt klart denne RTB virker som en mulighed, men synes ikke der er meget info at hente nogle steder?

Mvh Jas :-)
der står en del på nbe´s hjemmeside - men du må ud og se et i drift

jeg ved at der er en mgm junior ikke så langt fra dig (Lau hedder brugeren)
Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
11
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 47 gange

Ny og uerfarende gut søger hjælp :-)

Indlæg af HR LUCCA »

jas skrev:Hej HR LUCCA. Der er simpelthen pga. At det bliver et kæmpe arbejde mht. Pillerne da kælderen ligger under køkkenet og der ikke er mulighed for at få pillerne ind igennem et vindue eller lig. Så det bliver et kæmpe slæbe arbejde :-)

Vi har i tankerne at lave fyrummet hvor olietanken står, og simpelthen trække rør hvor de nuværende rør fra tank til fyr går
Og det er ikke muligt og lave et hul i ydervægen ned til kælderen , det skal jo ikke være så stort for at en sæk kan komme ned af en sliske eller et rør og så blæse dem ind , hvad med skorsten er der det der hvor du vil sætte det eller skal det også laves ?
jas
Stoker I
Stoker I
9
Indlæg: 14
Tilmeldt: 21 maj 2014 15:21
Mit fyr: Ikke udfyldt
Areal: 160
Geografisk sted: vejle

Ny og uerfarende gut søger hjælp :-)

Indlæg af jas »

Tak for svar nemocharley, det giver stof til eftertanke.. ja skal helt sikkert ud og kigge på fyr og høre om folk erfaringer :)

Brugeravatar
WoodyHugo
Stoker XI
Stoker XI
11
Indlæg: 528
Tilmeldt: 30 jan 2013 17:03
Mit fyr: Woody/scotte 10 kw BS20 v6.69
Areal: 150m2(115 opvarmet)
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9280
Årligt forbrug: 3150 kg
Geografisk sted: Østhimmerland
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 1 gang
Kontakt:

Ny og uerfarende gut søger hjælp :-)

Indlæg af WoodyHugo »

jas skrev:Hej HR LUCCA. Der er simpelthen pga. At det bliver et kæmpe arbejde mht. Pillerne da kælderen ligger under køkkenet og der ikke er mulighed for at få pillerne ind igennem et vindue eller lig. Så det bliver et kæmpe slæbe arbejde :-)

Vi har i tankerne at lave fyrummet hvor olietanken står, og simpelthen trække rør hvor de nuværende rør fra tank til fyr går
Det er en god ide at lave det nye fyr rum og trække noget rør , har selv gjort det samme ,det blir du glad for.

Et pillefyr i kælderen ,hvor man skal slæbe piller ned til bliver man hurtig træt af , og røglugt som kan sprede sig op i hele huset ? nej tak
jas
Stoker I
Stoker I
9
Indlæg: 14
Tilmeldt: 21 maj 2014 15:21
Mit fyr: Ikke udfyldt
Areal: 160
Geografisk sted: vejle

Ny og uerfarende gut søger hjælp :-)

Indlæg af jas »

Tak for svar HR LUCCA..

det kunne nemt være en mulighed, og så ville den også kunne kobles på skorstenen, men må lige undersøge det med en fagmand ;)

Hvis vi snakker "det nye fyrrum" skal der ny stålskorsten til og trækkes rør
Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
15
Indlæg: 9833
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Har takket: 81 gange
Blevet takket: 275 gange

Ny og uerfarende gut søger hjælp :-)

Indlæg af pille bruger »

Her er et link til RTB manual http://www.readytoburn.dk/files/manager ... %20(1).pdf
Indretning af fyrrum http://www.readytoburn.dk/teknisk-info/ ... yrrum.html

Hvis der er noget du gerne vil vide mere om så kom frisk icon_cheesygrin.gif
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/
nemocharley

Ny og uerfarende gut søger hjælp :-)

Indlæg af nemocharley »

dit øverste link er dødt Pillebruger - kan du genindlæse det?
nemocharley

Ny og uerfarende gut søger hjælp :-)

Indlæg af nemocharley »

jas skrev:Tak for svar nemocharley, det giver stof til eftertanke.. ja skal helt sikkert ud og kigge på fyr og høre om folk erfaringer :)
se også her på forum - det er en del info at hente om de forskellige fyr i deres respektive sektioner - også mit fyrrum og mine indstillinger har nogle gode indlæg

Besvar