Nå, nu ryger det gamle (nye) oliefyr ud til fordel for pillefyr.
Historien er den at jeg arbejder ved en vvs grossist og kan få et scottefyr til en kanón god pris osv osv. Men er nu kommet lidt i tvivl om de ter det rigtige for mig. Interesserer mig rigtig meget for det osv, men i bund og grund skal jeg have noget der er minimal vedligeholdelse ved osv osv. Kender selv en del til de scotte kedler da vi selv sprøjter dem ud over disken.
Nå, men snakkede så med en gut fra min egen lille landsby som sætter en del passat op, og var hjemme ved ham og se en c1'er i hans lille showroom. Den er fanden-skisme godt nok smart. Fylder mindre, nemmere at rengøre osv end scotten er.
Scotten har så en hulens masse features. Den kan tweakes osv osv, men der er langt færre "dele" på passaten der kan gå i stykker. En ting der slog mig var tænderen, der i scotten jo er i direkte kontakt med pillerne hvorimod dem på pasaten ikke kommer i kontakt med piller.
Passaten er en anelse dyrere, men tænker bare at jeg ikke vil gå at bekymre mig om en el-tænder går til når man nu engang imellem begiver sig afsted på ski.
... Nå, men er der nogen herinde der kender til passat'en???
Nogen der kender pillerne fra greenwood, og hvad de bør koste???
Mvh
Thomas
Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum
Passat C1
-
- Stoker IV
- Indlæg: 102
- Tilmeldt: 08 mar 2014 08:36
- Mit fyr: BS1016 - 10kw
- Areal: 168
- Brændsel: Piller
- Fremviser gerne i postnummer: 8370
- Modtaget likes: 2 gange
Passat C1
Tjaaa, nu har jeg snakket med et par stykker der installerer pillefyr, tror nu alligevel jeg holder mig til scotte. Der sidder trods alt en del rundt om i landet...
Atmos har vi ved det firma jeg arbejder i, ikke de helt vilde gode priser ved, desværre...
Atmos har vi ved det firma jeg arbejder i, ikke de helt vilde gode priser ved, desværre...
- HR LUCCA
- Stoker XVI
- Indlæg: 1575
- Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
- Areal: 121 m2
- Fremviser gerne i postnummer: 4200
- Geografisk sted: Slagelse
- Givet likes: 14 gange
- Modtaget likes: 47 gange
Passat C1
[quote="Ginge"]Nå, nu ryger det gamle (nye) oliefyr ud til fordel for pillefyr.
Historien er den at jeg arbejder ved en vvs grossist og kan få et scottefyr til en kanón god pris osv osv. Men er nu kommet lidt i tvivl om de ter det rigtige for mig. Interesserer mig rigtig meget for det osv, men i bund og grund skal jeg have noget der er minimal vedligeholdelse ved osv osv. Kender selv en del til de scotte kedler da vi selv sprøjter dem ud over disken.
Nå, men snakkede så med en gut fra min egen lille landsby som sætter en del passat op, og var hjemme ved ham og se en c1'er i hans lille showroom. Den er fanden-skisme godt nok smart. Fylder mindre, nemmere at rengøre osv end scotten er.
Scotten har så en hulens masse features. Den kan tweakes osv osv, men der er langt færre "dele" på passaten der kan gå i stykker. En ting der slog mig var tænderen, der i scotten jo er i direkte kontakt med pillerne hvorimod dem på pasaten ikke kommer i kontakt med piller.
Passaten er en anelse dyrere, men tænker bare at jeg ikke vil gå at bekymre mig om en el-tænder går til når man nu engang imellem begiver sig afsted på ski.
... Nå, men er der nogen herinde der kender til passat'en???
Nogen der kender pillerne fra greenwood, og hvad de bør koste???
Du siger du kender en del til Scotte men du ved vist ikke alt , et scotte er noget af det nemmeste og rense , 2 låger i toppen , 20 sek så er de åbne , god arbejdshøjde for rengøring
Antal færre dele der kan gå i stykker , begge fyr har snegl , tænder , blæser og styring , jeg ved ikke om c1 har lys sensor , men det er vist meget ens , priser på reservedele er helt sikker billiger til Scotten ,men det kan du jo selv undersøge hvis i sælger dem
En sidste stor fordel ved Scotten syntes jeg er Min ydelsen som er meget lavere på Scotten , en stor fordel forår/efterår , så vær ikke ked af at Scotten er billigst
Hilsen Bjarne
Historien er den at jeg arbejder ved en vvs grossist og kan få et scottefyr til en kanón god pris osv osv. Men er nu kommet lidt i tvivl om de ter det rigtige for mig. Interesserer mig rigtig meget for det osv, men i bund og grund skal jeg have noget der er minimal vedligeholdelse ved osv osv. Kender selv en del til de scotte kedler da vi selv sprøjter dem ud over disken.
Nå, men snakkede så med en gut fra min egen lille landsby som sætter en del passat op, og var hjemme ved ham og se en c1'er i hans lille showroom. Den er fanden-skisme godt nok smart. Fylder mindre, nemmere at rengøre osv end scotten er.
Scotten har så en hulens masse features. Den kan tweakes osv osv, men der er langt færre "dele" på passaten der kan gå i stykker. En ting der slog mig var tænderen, der i scotten jo er i direkte kontakt med pillerne hvorimod dem på pasaten ikke kommer i kontakt med piller.
Passaten er en anelse dyrere, men tænker bare at jeg ikke vil gå at bekymre mig om en el-tænder går til når man nu engang imellem begiver sig afsted på ski.
... Nå, men er der nogen herinde der kender til passat'en???
Nogen der kender pillerne fra greenwood, og hvad de bør koste???
Du siger du kender en del til Scotte men du ved vist ikke alt , et scotte er noget af det nemmeste og rense , 2 låger i toppen , 20 sek så er de åbne , god arbejdshøjde for rengøring
Antal færre dele der kan gå i stykker , begge fyr har snegl , tænder , blæser og styring , jeg ved ikke om c1 har lys sensor , men det er vist meget ens , priser på reservedele er helt sikker billiger til Scotten ,men det kan du jo selv undersøge hvis i sælger dem
En sidste stor fordel ved Scotten syntes jeg er Min ydelsen som er meget lavere på Scotten , en stor fordel forår/efterår , så vær ikke ked af at Scotten er billigst
Hilsen Bjarne