Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Gamle greenheat VS nyt pillefyr

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
Brugeravatar
Triks
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 12 sep 2011 08:39
Mit fyr: Greenheat brænder på en dor 20 kedel
Areal: 195m2
Brændsel: div træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9900
Geografisk sted: Frederikshavn

Gamle greenheat VS nyt pillefyr

Indlæg af Triks » 27 feb 2014 20:27

J-B skrev: Der er meget der spiller ind, en utæt kedel for luft, men mere hvis der er rør under jorden der er dårligt isolerede, der er der meget spild.
Jeg skal ikke kunne sige om alle rør har isolering.. men det beton gulv jeg har måtte fjerne.. der lå radiator rørne i isoleret kanaler så mon ikke det også gælder for resten af huset.. uanset hvad.. så foregår der løbende energiforbedringer.. fandt hurtigt ud af at en badeværelses ventilator med defekt jalusi gitter suger pænt meget varme ud.. så en reperation til 20 kr ( sekundlim og lidt fingersnilde) sparede en hel del varme.
men du har en pointe.. tror jeg vil låne firmaets termiske kamera med hjem og se om der er varme striber i beton dækket


Brugeravatar
Triks
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 12 sep 2011 08:39
Mit fyr: Greenheat brænder på en dor 20 kedel
Areal: 195m2
Brændsel: div træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9900
Geografisk sted: Frederikshavn

Gamle greenheat VS nyt pillefyr

Indlæg af Triks » 07 mar 2014 19:05

så blev det taget en beslutning.. jeg fik et .. syntes jeg selv.. kanon tilbud af allan fra Hedestoker.. så der skulle gerne snart komme et Scotte mini med 16Kw brænder og V10 styring hjem.. og for husfredens skyld er der indkøbt automatisk rens af brænderhoved .. og inden længe bliver automatisk opfyldning også monteret.. er herligt sommer projekt.
Tak for alle indsparkne.. hvis beregningerne holder .. så skulle fyret jo egentlig betale sig hjem på bare 3 år.. men men.. teori er en ting.. så jeg glæder mig allerede til næste vinter for at teste ..
Mvh
Carsten

nemocharley

Gamle greenheat VS nyt pillefyr

Indlæg af nemocharley » 07 mar 2014 19:16

tillykke med den lille ny :)


Besvar