Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Iwabo Villa S2 / Nibe/Vølund PB20 indstilling

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
Besvar
Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Iwabo Villa S2 / Nibe/Vølund PB20 indstilling

Indlæg af Ugelvig » 26 nov 2012 22:37

Hej Forum

Jeg går og hygger med vores nye fyr et Iwabo Villa S2 og er ved at justere lidt på de forskellige parameter, ikke at der er mange :great:

Nu ville jeg egentlig bare høre, hvad jeres anlæg er indstillet til. Er klar over, at skorsten, installation, kedeltype m.m. spiller en stor rolle for indstillingen. Men kom frisk med guldkornene :)

På forhånd tak!

MVH
Anders
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)


huus
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 87
Tilmeldt: 24 jan 2010 19:00
Mit fyr: iwabo villa på OPOP kedel/ atmos dc 25
Areal: 245
Brændsel: træpiller/træ
Fremviser gerne i postnummer: 4180
Dagligt forbrug: 28kg
Årligt forbrug: ca 5 ton
Geografisk sted: sorø

Iwabo Villa S2 / Nibe/Vølund PB20 indstilling

Indlæg af huus » 09 dec 2012 10:10

hejsa..

jeg blev anbefalet at lade være med at ændre indstillingerne, det har virket rigtig fint i 5 års tid.. men jeg har justeret på luft spjældet i brænderen da der er meget træk i min skorsten. flammerne var meget korte og "hidsige" og der var ingen synlig røg fra skorstenen, jeg skruede derfor lidt ned for luften og det virkede rigtig godt. så mit råd: se den an og ikke pille på noget der virker :D

god jul
mvh
martin

Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Iwabo Villa S2 / Nibe/Vølund PB20 indstilling

Indlæg af Ugelvig » 09 dec 2012 12:01

Hehe Martin, har sgu svært ved ikke lige at pille lidt ;)

Hvordan har du indstillet din brænder? Kan se der er lidt forskel i manualen fra Iwabo til Vølund.

Jeg syntes stadig væggene i kedlen er meget sorte, ville ønske at de var lidt mere grå. Ikke at det betyder det helt store, kører med lidt for fed blanding. Har kørt "Pille Trim" ned til 55%, var på 60 % fra leverandøren.

Derudover har jeg sat "Start Mængde 1" til 105%, syntes den lavede for mange "Start 2". Det har hjulpet rigtig meget. Har faktisk ikke haft en start 2 siden.

Brænderen starter ved 55 grader og lukker ned ved 72 grader. Er sat til 12 kW og indvejet to gange med den palle jeg kører på nu - afvigelse på 10 g :)

Overgangsfasen mellem opstart og de 12 kW, har jeg ikke pillet ved. Det kører bare. Ligelede står den fast på ydelse 2, som jeg har sat til 12 kW - det virker bare.

Havde i starten lidt bøvl med "Fejl 11" og "Fejl 21", inden den blev trimmet igen og jeg satte trim lidt ned.

Men ellers kører det bare!

Hvor mange opstarter har du på dine tænder? Eller har du ikke skiftet endnu? Hvor tit gør du fotocellen ren?
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)


Besvar