Godt råd Og en lille histrorie

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
nemocharley

Godt råd Og en lille histrorie

Indlæg af nemocharley »

ja og nu er dialogen jo ovre, da manden har forladt bygningen - men fyret har da ikke været i ekstrabladet... - så enten står der ikke mange i dk, eller også er dem der står rundt omkring okay kørende.

Prismæssigt kan jeg ikke lige se hvor vi er henne, men da den ligner kostrzewas compact en del er det måske i samme prisleje?

http://www.hkslazar.com/products,boiler ... 42,68.html

men altså med MGM i 30k prislejet (som tilbyder den samme komfort mere eller mindre), så skal fyret her eller andre for den sags skyld enten være ekstremt meget bedre, eller holde sig på en sammenlignelig pris. Hvilket naturligvis bare er min holdning.

allank
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 10
Tilmeldt: 12 sep 2012 23:57

Godt råd Og en lille histrorie

Indlæg af allank »

jeg spørger lige forsigtig , er det ikke noget med at den gløder jo meget for der er ikke ret meget forbrug på den endnu og så vil den lave den skrope ... ?? ,, jeg har altid kørt med piller fra DLG og sidste vinter var der aldrig noget lige med det da .
nemocharley

Godt råd Og en lille histrorie

Indlæg af nemocharley »

måske jo - du kunne måske også gøre det bedre end dlg - 6mm flexheat skulle være yderst ensartet har jeg hørt. Der er en fyr i Terndrup som sælger en lille 8mm Velux pille, som jeg vil prøve næste gang.

Eller du kan købe et solvarmeanlæg, mest fordi jeg foresår alle solvarme :) (vvfs.dk, Baxi kombiløsning, värmebaronen eller noget i den stil...
nemocharley

Godt råd Og en lille histrorie

Indlæg af nemocharley »

og så synes jeg da du skulle tage at lave en beskrivelse af dit anlæg meget gerne med lidt billeder - og smide et indlæg op ind under mit fyrrum og mine indstillinger. Det kunne jo hænde at folk, der har samme fyr som dig, kiggede forbi en gang på forum. Som forbrugere er vi ihvertfald stærkest i samlet flok. :)
nemocharley

Godt råd Og en lille histrorie

Indlæg af nemocharley »

ja eller pgandersen måske ville gøre det - det er jo ikke for at sætte dig i spotlyset. I har jo begge det samme pillefyr. En udfyldning af jeres respektive profiler m. fyrdata, forbrug, opvarmet areal etc. - personligt synes jeg det er bedre end at slette profilen.

pgandersen
Stoker I
Stoker I
10
Indlæg: 3
Tilmeldt: 19 okt 2013 23:08
Mit fyr: Interfire 20
Areal: 270
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6240
Årligt forbrug: 6-8ton

Godt råd Og en lille histrorie

Indlæg af pgandersen »

Jeg vil gerne lave en beskrivelse af mit anlæg. Jeg har efterhånden rodet med mange parametre, men jeg er endnu ikke lige dus med denne side, dit fyrrum mm.
Indtil videre hvis der er nogen som har problemer med en Interfire, kan de skrive til mig på pa@lgkfjernvarme.dk
Jeg vil gerne lige nævne, at de problemer jeg har haft/defekte dele, de er blevet skiftet under garantien uden problemer. kedlen er blevet omtalt meget negativt herinde, men selve kedelopbygningen er der ikke noget galt med. Når en fuldautomatisk kedel svigter er det i 95% af tilfældene styringen/elkomponenter som er problemet
PS. Nu skal jeg ikke gøre mig klog på træpiller, men jeg fyrer med 6mm piller fra Sydjysk Stoker og jeg har ikke problemer med slagge i brændehovedet. De brænder fuldt ud ligeså godt som andre piller hvad jeg har fyret med.
Jeg tror ikke der går mange år inden at vi kun kan købe 6mm piller, fordi de er mere ensartet.
nemocharley

Godt råd Og en lille histrorie

Indlæg af nemocharley »

super glæder mig - husk billederne :) :great:

og udfyld meget gerne din profil mere detaljeret, når du lige har haft tid til at sætte dig ind i sagerne.

mit fyrrum og mine indstillinger står under stoker diverse.

Besvar