Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Green Heat pille brænder

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
Besvar
mrjyden
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 250
Tilmeldt: 12 okt 2008 18:38
Mit fyr: Mgm junior
Areal: 140
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9750
Geografisk sted: nordjylland

Green Heat pille brænder

Indlæg af mrjyden » 02 feb 2012 12:10

er der nogle her inde der kan forklare hvordan det kan være at brænder køre uden problemmer men efter nogle timer nogle gange 3 timer så melder den fejl på eltænder.

hvis man renser fyret så vil det med sikker hed melde fejl op til flere gang men det tænder og brænder et stykke tid men derefter og gå i fejl med eltænder fejl.

når man så har været nede og trykke starte igen så køre det igen og efter et par gange så køre det bare uden prblemmer i 14 dage til næste gang man skal rense det så begyder det samme problemmer igen.

er der nogle her inde der har en forklaring på dette.

og hvordan får man fat i adelbø maskin fabrik som laver det han svare ikke på hans tlf længer


jesper a
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 27
Tilmeldt: 02 apr 2009 20:54
Mit fyr: greenheat up
Areal: 180
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: 13-16 kg
Årligt forbrug: 5-6 tons
Geografisk sted: hjørring

Green Heat pille brænder

Indlæg af jesper a » 02 feb 2012 18:47

hej mrjyden.
Jeg har en green heat up pillebrænder fra fra adelbøg maskinfabrik , jeg ved ikke om den kører efter samme
principper som din , men jeg har tit oplevet at hvis kedlen bliver for kold så tænder fyret som det skal , men efter et bestemt tidsintervalg (10 måske 15 min )slår det fra igen , min erfaring er at det er fordi at kedlen ikke når at blive varm nok til det tidspunkt at varmeføler tjekker om alt er ok, jeg plejer så bare at lade den tænde igen og så
plejer den at kører uden problemer. håber at svaret hjælper dig.
mvh jesper
Træpiller 8mm
Jesper Andersen
Bispensgade 86
9800 Hjørring
Tlf 51794097
CVR 33129475

mrjyden
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 250
Tilmeldt: 12 okt 2008 18:38
Mit fyr: Mgm junior
Areal: 140
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9750
Geografisk sted: nordjylland

Green Heat pille brænder

Indlæg af mrjyden » 02 feb 2012 19:34

jesper a » 02 Feb 2012, 18:47 skrev:hej mrjyden.
Jeg har en green heat up pillebrænder fra fra adelbøg maskinfabrik , jeg ved ikke om den kører efter samme
principper som din , men jeg har tit oplevet at hvis kedlen bliver for kold så tænder fyret som det skal , men efter et bestemt tidsintervalg (10 måske 15 min )slår det fra igen , min erfaring er at det er fordi at kedlen ikke når at blive varm nok til det tidspunkt at varmeføler tjekker om alt er ok, jeg plejer så bare at lade den tænde igen og så
plejer den at kører uden problemer. håber at svaret hjælper dig.
mvh jesper
skulle den ikke selv automatisk starte op igen hvis det nu er den ikke når og blive varme nok.
eller skal man ned og starte den manuelt igen og hvorofr begynder den med det pludselig er der ikke
et eller andet man kan ændre i indstilling så den holder op med og tjekke den temp eller kan man sætte den laver i den indstilling.

jesper a
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 27
Tilmeldt: 02 apr 2009 20:54
Mit fyr: greenheat up
Areal: 180
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: 13-16 kg
Årligt forbrug: 5-6 tons
Geografisk sted: hjørring

Green Heat pille brænder

Indlæg af jesper a » 03 feb 2012 18:14

hej igen.
Jeg tror at det er lavet sådan for at bla beskytte sneglemotor , hvis nu at fyr vil starte op og varme legme er defekt så piller ikke tænder og vi så samtidig er så uheldige at den føler der skal få fyret til at slå fra når der begynder at blive pilleforstoppelse er defekt så vil sneglemotor bare kører på indtil alt er stoppet til ,og man risikerer af denne brænder af.
skal lige siges at jeg ikke er nogen ekspert,deler bare min egen erfaring , jeg har ikke noget bud på hvorfor den nogen gange gør det lige pludselig, og jeg ved ikke om man kan ændre indstilling på temp.
mvh jesper
Træpiller 8mm
Jesper Andersen
Bispensgade 86
9800 Hjørring
Tlf 51794097
CVR 33129475

mrjyden
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 250
Tilmeldt: 12 okt 2008 18:38
Mit fyr: Mgm junior
Areal: 140
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9750
Geografisk sted: nordjylland

Green Heat pille brænder

Indlæg af mrjyden » 03 feb 2012 21:58

jesper a » 03 Feb 2012, 18:14 skrev:hej igen.
Jeg tror at det er lavet sådan for at bla beskytte sneglemotor , hvis nu at fyr vil starte op og varme legme er defekt så piller ikke tænder og vi så samtidig er så uheldige at den føler der skal få fyret til at slå fra når der begynder at blive pilleforstoppelse er defekt så vil sneglemotor bare kører på indtil alt er stoppet til ,og man risikerer af denne brænder af.
skal lige siges at jeg ikke er nogen ekspert,deler bare min egen erfaring , jeg har ikke noget bud på hvorfor den nogen gange gør det lige pludselig, og jeg ved ikke om man kan ændre indstilling på temp.
mvh jesper
det ere bare helt ok med lidt rådgivning man kan jo ikke kende alle modeller lig godt man gern vil man skal holde sig ti let par stykker så kan man spøge sig til råds her inde men mange tak for svare og hjælpen vil lige prøve og rode lidt med det

mvh jacob


Besvar