CTC EcoFlex 15 kW

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
LasseT4
Stoker I
Stoker I
9
Indlæg: 4
Tilmeldt: 11 maj 2014 15:42
Mit fyr: CTC Ecoflex
Areal: 188
Brændsel: Land & Fritid 8 mm
Fremviser gerne i postnummer: 9440
Geografisk sted: Nordjylland - Aabybro

CTC EcoFlex 15 kW

Indlæg af LasseT4 »

bioservice skrev:Prøv at kontakte Elektro Energy, de forhandler kedlerne, og kan du ikke handle der direkte, så skriv til mig på info@nhbioservice.dk, så skal jeg skaffe delen..

Mange tak for hurtigt svar, jeg kontakter dem i morgen og så hører du evt. fra mig.

Fedt at første gang man skriver på dette forum er der brugbart svar allerede 10 minutter efter :)

LasseT4
Stoker I
Stoker I
9
Indlæg: 4
Tilmeldt: 11 maj 2014 15:42
Mit fyr: CTC Ecoflex
Areal: 188
Brændsel: Land & Fritid 8 mm
Fremviser gerne i postnummer: 9440
Geografisk sted: Nordjylland - Aabybro

CTC EcoFlex 15 kW

Indlæg af LasseT4 »

Nogen der ved om alle CTC Ecoflex har elpatron som ekstravarmer når der er pilleproblemer?
Jeg synes ikke jeg umiddelbart kan se den på mit fyr - hvor sidder den og hvordan ser den ud?
Og hvordan styres den?
Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
11
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 47 gange

CTC EcoFlex 15 kW

Indlæg af HR LUCCA »

LasseT4 skrev:Hej.
Håber det er i orden jeg låner tråden - ellers må I sige til.. :)

Jeg overtog i august 2013 et hus med et CTC Ecoflex pillefyr, og jeg er helt ny i faget.
Det har kørt ok indtil i fredags, hvor jeg havde driftsstop pga. en ødelagt doserskruv (dosersnegl).
Jeg har naturligvis skildt skidtet ad og mangler reservedele - hvor køber man dem i DK?

Vores hus er 188 kvm, og fyret er eneste varmekilde - dog har vi en elvandvarmer som tilskud til forbrugsvand.
Jeg renser røgkanaler hver måned og tømmer en fuld askeskuffe i samme omgang, tyder det på dårlig forbrænding når der dannes den mængde aske?
Er det ikke bare ud til en smed der kan lave sneglen , du googler bare fremstillig af snegle ,og finder en maskinfabrik i nærheden af dig :wink:
LasseT4
Stoker I
Stoker I
9
Indlæg: 4
Tilmeldt: 11 maj 2014 15:42
Mit fyr: CTC Ecoflex
Areal: 188
Brændsel: Land & Fritid 8 mm
Fremviser gerne i postnummer: 9440
Geografisk sted: Nordjylland - Aabybro

CTC EcoFlex 15 kW

Indlæg af LasseT4 »

Tak til bioservice for hjælpen - sneglen er udskiftet og der er varme på igen ;)
nemocharley

CTC EcoFlex 15 kW

Indlæg af nemocharley »

:great:

Besvar