tubeman skrev:når jeg sådan samler op på de forskellige svar er der flere ting der går igen
10kw bør være nok
ok at montere en anden brænder på min alcon
men det er nok mere smart at købe en komplet løsning
Mgm comfort 15 lux..er mega tiltalende pga alle de ekstra funktioner,,,,hvor meget betyder det at den er på 15kw ??giver det meget spild eller vil den selv kompencere for det
Der hvor Nemo og jeg konstant går og stikker lidt til hinanden er netop på minimumydelsen på fyret. Jo højere max ydelse, jo højere minimum ydelse. Nemo har netop en brænder der er meget større end der er nødvendig for at opvarme hans hus.
Derudover har vi også debat om værdien af modulerende drift på brænderen
Nemo har monteret Aku tank på sit anlæg fordi at minimumsydelsen på en pelmax er meget højre end forbruget i overgangsperioder. Hvis han ikke havde AKU tank, ville han få mange start/stop, og dermed få dårligere virkningsgrad.
Virknings graden bliver dog også foringet ved at have en akutank, da der er varmetab.
Min holdning er at det er bedre at købe et fyr med en minimums ydelse der er så lav, at man undgår start/stop.
Der er også mulighed for at styre sit fyr med f.eks rumtermostater, men det bliver svært hvis man har meget store mængder vand i systemet