Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Kontinuerlig drift

Spørgsmål vedr. TB Mini samt det tilbehør der laves til TB Mini Brændere
Besvar
Brugeravatar
ktm
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 335
Tilmeldt: 10 jan 2007 10:29
Mit fyr: Luft-Vand varmepumpe. Thermia Atec
Areal: 300
Brændsel: El
Geografisk sted: Nordvestsjælland
Modtaget likes: 4 gange

Kontinuerlig drift

Indlæg af ktm » 26 mar 2010 16:04

Hermed lidt erfaringer, som måske kan være en anden til gavn! :great:

Jeg har den gamle styring uden modulering på min TB-mini og har haft pausefyringen mistænkt for at kreere en række problemer for mig med fejl 3 og 6, stoppet faldrør eller ingen flammeføling.

Nu gør jeg så det, at jeg sætter indfyringen så meget ned, at fyret ikke kan komme op på de 90 grader som jeg har sat termostaten på kedlen til.

Så styrer jeg simpelthen temperaturen via indfyringstrin og fyret kører altså døgnet rundt uden stop.
Det har givet mig en langt mere stabil fyring, og med de rette piller, kan jeg fint køre 14 dage uden at rode med noget, ud over trinregulering efter kulde og storm.

Desuden har jeg lindet lidt på min skamolfætter, idet jeg nok havde været lidt for ivrig. Jeg havde jævnlige tilbagebrænding med afbrændte flammefølere i et væk til følge, som jeg tilskrev den for stramme passage af røggassen.

Nu hvor sæsonen forhåbentlig er ved at være ovre, viser det sig, at jeg ikke har brugt mere brændsel end på en normal vinter, selv om vi har haft brug for meget varme i den afvigte fimbulvinter.
Eneste minus er at jeg må skifte lejer til ca 50 kr i blæseren, måske hvert andet år! :wink:

Måske skyldes det heftige omslag i vejret, at jeg i mistro til forårets snarlige komme, købte 2 paller piller ekstra + jeg satte nye, fine vinterdæk på min gamle Range Rover! :roll: :D
mvh
ktm


Besvar