Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Sådan kan du måske redde din flammeindikator

Spørgsmål vedr. TB Mini samt det tilbehør der laves til TB Mini Brændere
Besvar
Brugeravatar
Scotte Kim
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 312
Tilmeldt: 03 jun 2008 13:35
Mit fyr: Scotte 10kw + Black star kedel styr 6,25
Areal: 145 bolig +60 garage
Brændsel: Træpiller 8 mm
Årligt forbrug: 3,5 tons
Geografisk sted: Lyndby (vest for Roskilde)

Sådan kan du måske redde din flammeindikator

Indlæg af Scotte Kim » 17 feb 2010 08:38

Jeg havde lige en kedel der var stoppet til med aske :oops: Ud med brænderen og kælderen var helt fyldt med røg... :oops:

Da brænderen kommer ud så går der selvfølgelig ild i de varme piller og flammeindikatoren får flammer direkte på sig :evil:

Jeg hiver den ud men den er allerede smeltet lidt. Øv. Den er sort og plasten er deform og man kan ikke længere se igennem den. Dvs heller ingen lysgennemgang. Indmaden var dog ikke beskadiget kun plast hylsteret. Dem kan man jo ikke købe løse. Nå... Jeg fattede min dremel og satte poleringsskiven på som mest af alt bare virker som noget uld/stof. De kan faktisk med høje omdrejninger slibe og polere plasten så den bliver klar og lyset kan trænge igennem. Så nu kører fyret igen med en ½ smeltet men fungerende flammeindikator icon_cheesygrin.gif :great:


sten2004
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 17
Tilmeldt: 13 sep 2007 22:35
Mit fyr: Ekoheat 900/160
Areal: 150 i 3 plan
Brændsel: TP 8 mm
Fremviser gerne i postnummer: 8860
Dagligt forbrug: 24
Årligt forbrug: forventer 6 T
Geografisk sted: den jydske højderyg

Re: Sådan kan du måske redde din flammeindikator

Indlæg af sten2004 » 25 mar 2010 18:21

Jeg har tidligere læst et lignende forslag. Jeg er begyndt blot at skærer det forkullede plast af indikatoren og det virker også fint. Det oprindelige indlæg fortalte at vedkommende helt havde fjernet det beskyttende plastik.

Jeg brændte 2 indikatorer af indenfor 3 måneder og havde nået at købe et par indikatorer inden jeg læste tippet. Men heldigvis smider jeg ikke noget ud så nu har jeg en ny indikator og 2 afbrændte i reserve. Den aktuelt kørende har nu kørt i 2½ år blot ved at snitte lidt i den i ny og næ.

Kører med mit luftspjæld helt lukket og last 2 og det har elimineret de hyppige afbrændinger.

jjust
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 29 okt 2010 12:10

Re: Sådan kan du måske redde din flammeindikator

Indlæg af jjust » 30 okt 2010 11:47

jeg har fået et minifyr tb skal den løse plade ligge oven på selv tænderen

chen4885
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 54
Tilmeldt: 29 aug 2008 23:23

Re: Sådan kan du måske redde din flammeindikator

Indlæg af chen4885 » 31 okt 2010 20:38

Hej jjust. Lige under det runde hul til brænderen er der en lille kant. Pladen skal ligge på den kant og så frem til overkant af herden. Det skal være sådan at tænderen ligger LIGE oven over pladen og pladen skal altså være skrå NED MOD tænderen. På den måde ruller pillerne baglæns ned til tænderen og tænderen får fat i bunden af pillebunken.
Lang forklaring på noget der er meget simpelt. Held og lykke - og jeg forstår stadig ikke hvordan I slipper afsted med at stille de ikke-godkendte TB Mini'er op ?


Besvar